Japanski proizvođač je jučer predstavio model EZ-6, koji izgleda upravo onako kako smo zamišljali novu Mazdu6
Situacija oko Mazde6 je prilično zbunjujuća i sve je izvjesnije da će ovaj model skoro nestati s našeg tržišta. Prodaja u SAD-u je prekinuta još 2021. godine, prošle godine model je povučeni iz Velike Britanije, a nedavno je nestao i iz Japana. U Europi je ovaj model još u ponudi, no trenutno dolaze posljednji primjerci, jer proizvodnja prekinuta ovog mjeseca. To je i logično jer automobil je na tržištu još od 2012. godine i odavno ej trebao dobiti pravog zamjenika. To se sada i dogodilo, ali taj zamjenik definitivno nije "pravi" i sasvim sigurno nije namijenjen europskom tržištu.
Japanski proizvođač je jučer predstavio model EZ-6, koji izgleda upravo onako kako smo zamišljali novu Mazdu6. No EZ-6 nema apsolutno nikakve veze s ostarjelom limuzinom kakvu poznajemo. Automobil je razvijen zajedničkim ulaganjem Mazde i tvrtke Changan Automobile koji su vlasnici kineskog joint venturea Changan Mazda i namijenjen je prvenstveno za kinesko tržište. Nova limuzina bit će dostupna samo u električnoj izvedbi ili kao plug-in hibrid.
Vrlo atraktivni automobil ima tipičan Mazdin "Kodo dizajnerski jezik" i stvarno izgleda kao atraktivni nasljednik Mazde 6. Ima i neke trenutno vrlo moderne detalje kao što su djelomično osvijetljena maska i ručke koje se uvlače u vrata vozila. Iznad svjetlosne trake straga nalazi se aktivni spojler.
EZ-6 ima i aerodinamički optimizirane kotače od 19 inča, veliki panoramski stakleni krov i vrata bez okvira prozora. Izvješća iz Kine sugeriraju da se električna/plug-in limuzina temelji na modelu Changan Shenlan SL03. To je vidljivo i u interijeru koji nema mnogo sličnosti s onim što poznajemo iz Mazdinih modela koji se prodaju kod nas.
Osim službenih fotografija objavljene su i neke tehničke specifikacije. Mazda EZ-6 ima pogon na stražnje kotače, raspodjelu mase 50:50 i multilink stražnju osovinu. Prema kineskom ciklusu ispitivanja potrošnje (CLTC), baterija omogućava doseg do 600 kilometara, dok bi plug-in hibrid trebao pokriti ukupni doseg veći od 1000 kilometara.
Automobil je dugačak 4,92 metra, širok 1,89 metara i visok 1,48 metara. To ga čini nešto većim od modela 6 koji se još prodaje kod nas. EZ-6 krenut će u prodaju u Kini nakon svoje premijere na ovotjednom sajmu automobila u Pekingu. Malo je vjerojatno da će se nova Mazda izvoziti izvan Kine.
Mazda6 za Europu je pak, čini se, završila svoj put. Iako Mazda ima platformu na kojoj bi je mogli napraviti ona je trenutno rezervirana isključivo za četiri SUV vozila: CX-60, CX-70, CX-80 i CX-90.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.