Renault Clio je već tri desetljeća jedan od najprodavanijih automobila u Europi. Od 1990. godine pa do danas, više od 17 milijuna primjeraka pronašlo je put do kupaca, a šesta generacija upravo je imala svjetsku premijeru na salonu u Münchenu. U Hrvatsku stiže na proljeće 2026., a donosi temeljito redizajnirani izgled, moderan digitalni kokpit i novu paletu motora.
Novi Clio vizualno se znatno udaljio od prethodnika iz 2019. godine. Prednju masku sada krasi široka struktura s dijamantnim uzorkom i novim LED svjetlima prepoznatljive svjetlosne potpisa, a stražnji dio je posebno zanimljiv s agresivnim odvojenim svjetlima.
Karoserija je narasla na 412 centimetara duljine, 177 cm širine i 145 cm visine. Silueta je ostala kompaktna, sa strmo zakošenim stražnjim staklom i skrivenim kvakama stražnjih vrata. Straga četiri odvojena svjetla naglašavaju sportski karakter, dok će kupci moći birati između sedam boja karoserije, uključujući novu metalik crvenu i svježu nijansu zelene.
Preshow Renault Clio 6, August 30th 2025 at Aubervilliers, France - Photo Clément Choulot / DPPI
Kabina podsjeća na električni Renault 5 te je digitalna, moderna i fokusirana na vozača. Oprema uključuje dva zaslona dimenzija do 10,1 inča, a u bogatijim verzijama središnji zaslon je zakrenut prema vozaču. Sustav OpenR Link donosi integrirane Google servise poput Mapsa, Assistanta i Play Storea, čime Clio postaje jedan od tehnološki najnaprednijih modela u B-segmentu.
Kvaliteta materijala podignuta je na novu razinu. U verziji Esprit Alpine prisutne su površine presvučene Alcantarom i 48 boja ambijentalne rasvjete. Dodane su praktične svakodnevne stvari: USB-C utičnice, induktivni punjač, 12-voltna utičnica za putnike straga i brojni pretinci. Prtljažnik ostaje velik, sada sa zapreminom od 391 litre, a zbog sniženog utovarnog praga za četiri centimetra sada je i praktičniji.
Posebna pažnja posvećena je ekologiji. Renault ističe da Clio u Esprit Alpine izvedbi sadrži 33,7 posto materijala s kontroliranim ekološkim otiskom. Armatura uključuje više od 50 posto recikliranog polipropilena, odbojnici su od 100 posto reciklirane plastike, a i aluminijski naplatci sadrže najmanje 50 posto reciklata.
Što se tiče pogona, dizelaša više nema, a ponuda uključuje benzince, verziju na plin i hibrid. Osnovu čini 1,2-litreni trocilindarski turbobenzinac TCe sa 115 KS i 190 Nm, dostupan s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem ili novim automatikom EDC s dvostrukom spojkom. Novi Hibrid E-Tech 160 kombinira 1,8-litreni benzinski motor u Atkinsonovom ciklusu s dva elektromotora i baterijom od 1,4 kWh. Sustav razvija 160 KS i omogućuje ubrzanje do 100 km/h za 8,3 sekunde uz prosječnu potrošnju od 3,9 l/100 km. Do 80 posto gradske vožnje moguće je odraditi električno, a ukupni doseg prelazi 1000 kilometara. Hrvatskim kupcima bi najzanimljivija mogla biti verzija na plin koja sada ima 1,2-litreni motor, 120 KS i automatski mjenjač s dvostrukom spojkom.
Preshow Renault Clio 6, August 30th 2025 at Aubervilliers, France - Photo Benji / DPPI
Clio i dalje koristi CMF-B platformu, ali dorađenu za bolji komfor i akustiku. Sustav Multi-Sense nudi četiri programa vožnje (Eco, Comfort, Sport i Individual) koji utječu na motor, upravljač i ambijentalnu rasvjetu. U verziji Esprit Alpine dolazi na 18-colnim kotačima, dok ukupna masa vozila starta od 1155 kilograma.
Preshow Renault Clio 6, August 30th 2025 at Aubervilliers, France - Photo Benji / DPPI
Kupcima će biti dostupno do 29 sustava pomoći u vožnji. Uz standardne poput adaptivnog tempomata, aktivnog kočenja i održavanja trake, tu su i nova rješenja: upozorenje na izlazak putnika, nadzor umora i distrakcije pomoću unutarnje kamere te Safety Score i Safety Coach, sustavi koji analiziraju stil vožnje i daju povratne informacije.
Preshow Renault Clio 6, August 30th 2025 at Aubervilliers, France - Photo Clément Choulot / DPPI
Novi Clio dolazit će u tri razine opreme: Evolution, Techno i Esprit Alpine. Već osnovni model nudi bogat paket, uključujući adaptivni tempomat i 10-inčni zaslon. Proizvodnja se odvija u turskoj Bursi , gdje je već sastavljeno više od pet milijuna Clija. Cijene će biti naknadno objavljene, no očekuje se da će ostati konkurentne u segmentu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.