Svaka Etna izrađuje se po narudžbi, dajući kupcima slobodu odabira iz gotovo beskonačne palete boja i golih završnih obrada od karbonskih vlakana. Cijena prerade je 750.000 eura
Sveta Nedelja je sjedište tvrtke Rimac, a sada se u tom malom pokraj Zagreba rađa nova automobilska priča koja postaje sve zanimljivija. Ovo je Etna iz Tedson Motorsa, Hrvatske tvrtke za koju za koju trenutačno znaju samo upućeniji automobilski entuzijasti, no koja već nekoliko godina radi na vrlo zanimljivim projektima. Umjesto da razvijaju potpuno nove automobile, oni su se odlučili ubaciti u posao s restmod modelima, koji su sve popularniji posljednjih godina. Restmod je zapravo potpuna prerada postojećeg, najčešće starijeg automobila kojom se on poboljšava, modernizira i pritom donekle zadržava svoje izvorne proporcije i dizajn. Tako ej u Tedson Motorsu nakon nekoliko Porscha 911 koji su odjeknuli uglavnom u domaćim medijima, na red stigla i prerada Lamborghinija Gallarda koja je u dva dana od predstavljanja obišla sve svjetske medije i izazvala mnogo pozitivnih reakcija.
U stvaranju Etne, Tedson Motors je započeo s običnim Gallardom prve serije prije redizajna i skrojio mu potpuno novu karoseriju od karbonskih vlakana. osnovni oblik i dizajn je zadržan, no promjene su brojne. Na prednjem dijelu se nalaze novi jedinstveni odbojnik i poklopac motora, kao i redizajnirane verzije originalnih prednjih svjetala Gallarda kojima su ovdje dodana i dnevna svjetla.
Bočni profil Etne posebno je lijep. Automobil ima novi set kotača, nove obloge vrata, nove veće bočne usisnike zraka i druge detalje. Straga je Etna dobila poklopac motora u boji karoserije koji potpuno mijenja profil i stražnji dio automobila povezujući liniju krova s velikim spojlerom u obliku pačjeg repa. Tu su i novi ventilacijski otvori i nova moderna LED stražnja svjetla, slična onima na Revueltu. Gallardov ispušni sustav je također zamijenjen, pa umjesto četiri manje cijevi u kutovima stražnjeg dijela, Etna ima dvije ogromne cijevi u sredini. Tu je i novi stražnji odbojnik i difuzor.
Tedson Motors nije se fokusirao samo na izgled, već i na osjetno smanjenje mase. Zahvaljujući novim dijelovima od ugljičnih vlakana, Etna je u odnosu na original lakša čak 200 kg. Kako bi smanjio masu, ali i poboljšao vozne karakteristike, Tedson je također ugradio komponente ovjesa iz trkaćeg modela Gallardo Super Trofeo.
Da bi prerada bila kompletna, dorađen je i motor. Gallardov 5,0-litreni atmosferski V10 je dobio nove komponente zahvaljujući kojima mu je snaga s 520 porasla na okruglih 600 KS. Motor se sada vrti sve do fantastičnih 10.000 okretaja u minuti. Svi primjerci Etne imat će unaprijeđenu verziju originalnog automatiziranog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa e-Gear. Tedson neće koristiti Gallardo s ručnim mjenjačem kako bi se očuvali rijetki preostali primjerci.
"Prva generacija Gallarda isticala se po svom atmosferskom uravnoteženom V10, hidrauličkom upravljaču i ručnom mjenjaču, što je rijetka formula u današnje doba digitalnih superautomobila. Naš cilj s Etnom bio je jasan: učiniti je lakšom i snažnijom dok istovremeno poboljšavamo njenu analognu dušu”, rekao je šef Tedsona Goran Turkić.
Svaka Etna izrađuje se po narudžbi, dajući kupcima slobodu odabira iz gotovo beskonačne palete boja i golih završnih obrada od karbonskih vlakana. Cijena prerade je 750.000 eura, no tome se mora pridodati i trošak za originalni Gallardo iz kojeg nastaje Etna.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.