Iako košta skoro 300.000 eura ovaj automobil je daleko sporiji od najbržih 911 u ponudi. Više je namijenjen za zabavu na cesti i stazi
Porsche ove godine slavi svoj 70. rođendan i 60. godišnjicu od prvog modela 911. U čast vjerojatno najpoznatijeg sportskog automobila na svijetu nijemci su smislili novu izuzetno zanimljivu izvedbu svog najpoznatijeg sportskog automobila, koja je prava poslastica za ljubitelje 911 i ujedno i najskuplja izvedba "Elfera" ikada. Košta čak 292.187 eura, a proizvest će se ograničena serija od samo 1963 primjeraka.
Model nazvan 911 S/T, kombinira 4,0-litreni, bokser atmosferski motor sa šest cilindara i 525 KS sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem kratkog omjera. Ovjes je također specijalno podešen da bi auto bio što bolji u zavojima, a masa je osjetno smanjena korištenjem niza laganih materijala za mnoge dijelove auta.
Automobil je dobio poklopac motora, krov, prednje blatobrane, vrata i još neke dijelove od plastike ojačane karbonskim vlaknima. Naplatci su od magnezija, akumulator litij ionski, kočnice keramičke kompozitne, a stakla tanja tako da je auto na kraju čak 32 kg lakši od ionako laganog 911 GT3 Touringa. Masa mu je samo 1386 kilograma.
Posebnost 911 S/T je i ručni mjenjač za više zabave u vožnji, no ne bilo kakav. Kako bi se osiguralo da mjenjač odgovara nevjerojatnim performansama motora, dizajniran je s posebnom laganom spojkom. U kombinaciji sa zamašnjakom, rotirajuća masa pogonskog sklopa smanjena je za 10 kg što bi se itekako trebalo osjetiti pri prenošenju snage.
Ipak sve to nije ovom autu pomoglo da bude među najbržim 911. Ubrzanje do 100 km/h traje 3,7 sekunde, a za usporedbu 911 Turbo S 100 km/h hvata za samo 2,7 sekundi. Brži od S/T-a je i GT3 RS s istim motorom. Zahvaljujući automatskom mjenjaču on je čak pola sekunde brži (3,2 s do 100 km/h). Dakle S/T definitivno nije za utrke ubrzanja, za to se nude jeftiniji i brži 911, a prema Porsche nije namijenjen ni za trkaću stazu. Oni ga vide kao idealan auto za jurnjavu otvorenim zavojitim cestama, no sigurni smo da se Porsche neće buniti kada ga netko odveze na "track day".
Automobil dizajnom jako nalikuje na 911 GT3 RS uz samo nekoliko manjih izmjena, bez agresivnih aerodinamičkih detalja. To je posveta originalnom 911 ST iz kasnih 60-ih i ranih 70-ih, koji je imao velike modifikacije šasije, kotača, motora i karoserije, ali također nije imao agresivna aerodinamička pomagala.
Kao i njegov predak, novi 911 S/T nosit će originalni Porscheov grb i nudit će se s posebnim "Heritage Design Packetom" uz koji kupci dobivaju plavu Shore Blue Metallic boju i "Ceramica" bijele kotače. Osim toga, automobil ima "trkaći broj" na vratima, a moguće je birati sve od 0 do 99.
U unutrašnjosti automobil dolazi s laganim sjedalima od karbonskih vlakana, no kao opciju bez nadoplate moguće je dobiti i udobnija podesiva sjedala. Kako bi ambijent unutra bio povijesan, sjedala su presvučena tkaninom i imaju staromodne pruge. Sve unutarnje oznake "911 S/T" su u zlatnoj boji što je još jedan retro detalj.
Porsche 911 S/T iz 2024. imat će svoju javnu premijeru na Rennsport Reunion 7, koji se održava od 28. rujna do 1. listopada na stazi Laguna Seca, a prve isporuke očekuju se u proljeće iduće godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.