Automobil donosi vrlo mnogo novosti potpuno novi izgled kojim se znatno distancira od dosadašnje verzije
Nakon dugog čekanja, "brda" glasina i špijunskih fotografija Tesla je konačno predstavila redizajn najprodavanijeg električnog automobila an svijetu, modela Y. Automobil donosi vrlo mnogo novosti potpuno novi izgled kojim se znatno distancira od dosadašnje verzije. Tu je i prefinjeniji interijer, a novi model je, prema tvrdnjama Tesle, brži, tiši i uglađeniji te ima bolje dosege.
Što se dizajna tiče, najveće promjene su sprijeda. tesla je potpuno promijenila prednji dio auta, u stilu s futurističkim trendom koji trenutačno vlada među SUV-ovima. Model Y je tako dobio podijeljena prednja svjetla i LED traku pune širine. I odbojnik je primijenjen i sada ima tanke usisnike sa strane.
I stražnji dio je jako promijenjen te je, umjesto odvojenih svjetala, dobio jednu spojenu "rasvjetnu jedinicu". Također dizajn vrata prtljažnika je promijenjen, a na donjem dijelu stražnjeg kraja sada je veći i agresivniji difuzor.
S boka se neke veće promjene ne mogu primijetiti, no zbog novog prednjeg i stražnjeg dijela ukupna duljina auta je povećana za 4 cm na 479 cm. Tu je i novi set 20-inčnih "Helix 2.0 kotača", a nudit će se i aerodinamični crni Crossflow kotači od 19".
U unutrašnjosti je Tesla zadržala minimalistički dizajn, no mnogi detalji su poboljšani. Zaslon infotainmenta sada je veći s 15,4" (15 inča kod prethodnika), a tu je i dodatni 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir za putnike straga, po uzoru na redizajnirani Model 3. Tesla tvrdi da novi dizajn sjedala i presvlaka pruža veću udobnost i potporu. Prednja sjedala sada su dobila i funkciju ventilacije, dok se na stražnjoj klupi nagib sjedala može regulirati električnim putem.
Armaturna ploča, središnja konzola i obloge vrata također su redizajnirane, a tu je i nova traka ambijentalnog osvjetljenja. Materijali su, kako Tesla tvrdi, mekši na dodir, a među njima su i umetci od veganske brušene kože za specijalnu prvu seriju Launch edition. Većina potencijalnih kupaca će se razveseliti da, za razliku od redizajniranog Modela 3, novi Y ima tradicionalnu ručicu za pokazivače smjera, a ne nespretne tipke na upravljaču. Tu je i novi audio sustav sa skrivenim zvučnicima za koje Tesla tvrdi da pružaju bolju kvalitetu zvuka.
Tesla posebno ističe udobnost, odnosno razinu buke i vibracija, koja je poboljšana zahvaljujući karoseriji s manje panela, akustičnim staklima, novim gumama i revidiranom ovjesu. Tu je i bolji odaziv upravljača. Naravno, za one kojima uživanje u vožnji nije toliko bitno to je i najnovija verzija Teslinog Full Self-Drivig autonomnog sustava, i dalje kao opcija.
Redizajnirani Model Y će u početku biti dostupan u dvije izvedbe. Osnova će biti verzija RWD sa stražnjim pogonom, a iznad nje će se smjestiti Long Range AWD s dva motora i pogon na sve kotače. Tesla nije objavila kapacitete baterije, ali WLTP doseg se procjenjuje na 466 km za RWD i 551 km za Long Range AWD verziju. Ove brojke su 11 km i 18 km veće u usporedbi s ekvivalentnim verzijama modela na odlasku. Maksimalna brzina punjenja ostaje nepromijenjena na 250 kW, što ej dovoljno da se za 15 minuta napuni struja potrebna za 266 kilometra dosega.
Iako još nisu objavljeni podaci o snazi, obje verzije su brže nego prije. RWD obavlja sprint od 0-100 km/h za 5,9 sekundi, što je sekundu brže, a Long Range AWD treba 4,3 sekunde, sedam desetinki brže. Kod oba modela najveća je brzina elektronički ograničena na 201 km/h, što znači da je Model Y sporiji nego što je bio.
Redizajnirani Model Y pojavio se na Teslinim web stranicama raznih azijsko-pacifičkih regija, a amo se navodi da će isporuke započeti u travnju ili svibnju, ovisno o tržištu. Na europskim i američkim stranicama proizvođača još ga nema. U Australiji, RWD oprema ima cijenu od 63.400 australskih dolara (38.100 eura), dok Long Range AWD košta 73.400 australskih dolara (42.100 eura). Očekuje se da će uskoro biti objavljene cijene i detalji za europska tržišta.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.