Premijera novog Fiat 124 Spidera na Los Angeles Auto Showu oživljava staru talijansku legendu. Retro dizajn s najmodernijom tehnologijom trebao bi biti garancija za odličnu prođu kod kupaca. Novi Fiat 124 Spider ima motor sprijeda, ručni mjenjač i pogon na stražnje kotače...
Fiat 124 Spider talijanska je ikona koja je svoju slavu počela skupljati skoro prije 50 godina. Tradicionalno poimanje legendarnog imena 124 Spider ponovno dolazi u modu, jer je Fiat na Los Angeles Auto Showu pokazao vrući spider u novom izdanju, koji je na najboljem putu da legendarno ime digne na još viši nivo. Fiat 124 Spider pojam je za talijanski dizajnerski stil koji donosi eleganciju i sportski izgled, te fenomenalna dinamička svojstva tijekom vožnje. Nova verzija 124 Spider nastala je združenim radom s japanskim proizvođačom pa je Fiat 124 Spider blizanac s roadsterom Mazda MX-5.
No, pogledamo malo timeline kako se stvarala ova legenda na četiri kotača. Veliko lansiranje na američkom tlu nije slučajno. I prvi original Fiat 124 Spider svoje tržište imao je uglavnom u Americi. Prvo pokazivanje imao je krajem 1966. godine na autosalonu u Torinu, a prvi spider prodan je na američkom tržištu 1968. godine. Određeno vrijeme prodavao se ekskluzivno samo za američko tržište, da bi 1979. preimenovan u Spider 2000, a od 1981. godine njegovu proizvodnju preuzima Pininfarina od kada je dostupan i europskim kupcima.
No, već 1982. Fiat prestaje proizvodnju Spidera 2000, a Pininfarina nastavlja proizvodnju svoje verzije koja se pod imenom Pininfarina Spider Azzurra prodavala u Americi, a pod imenom Pininfarina Spidereuropa u Europi. Do 1985. godine kada je prestala proizvodnja brojčanik se zaustavio na skoro 200.000 prodanih primjeraka, od kojih je tri četvrtine prodano u Americi.
Danas počinje nova era, s novim modelom Fiat 124 Spider koji pokreće 1,4 MultiAir četverocilindrični turbo motor (1.368 ccm) sa 140 KS i 240 Nm. Prvo je to korištenje ovog motora za pogon stražnjih kotača. Novi Spider dolazi s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Fiat je odmah najavio kako će osim uobičajene verzije ponuditi i posebnu limitiranu seriju pod imenom 'Anniversary' u količini od 124 primjeraka (broj koji je i oznaka modela). Premda je tehnički blizanac s Mazdom, konačni oblik i karakteristične Fiatove detalje nacrtao je Centro Stile Fiat u Torinu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.