Početna Auto 89 pregleda

Renault 5 Turbo 3E: Ovo je najluđi novi auto desetljeća

FOTO: Renault

Malo "čudovište" slijedi primjer ludog Renaulta 5 Turbo/Turbo 2 iz 80-ih godina prošlog stoljeća i ima nevjerojatnih 540 KS

Kada smo već pomislili da su svi proizvođači automobila postali predvidljivi i dosadni Pojavio se Renault koji je potpuno iskočio iz okvira nečim što ni najveći optimisti još do nedavno nisu očekivali. Krajem prošle godine pokazali su konceptni 5 Turbo 3E, a sada su napravili korak više i predstavili serijsku verziju ovog automobila. Dakle Turbo 3E sefinitivno dolazi na ceste. 

Author: Renault foto: Renault

Serijska verzija izgleda praktički identično kao i koncept, osim manjih promjena poput dodavanja RS logotipa iza B-stupa. Auto i dalje ima troja vrata i dva sjedala i osim sličnog izgleda ne dijeli gotovo ništa s običnim električnim Renaultom 5. 

Author: Renault foto: Renault

Malo "čudovište" slijedi primjer ludog Renaulta 5 Turbo/Turbo 2 iz 80-ih godina prošlog stoljeća koji je ima središnje smješten motor i bio ekstreman u svako smislu. Nova ekstremna "petica" ima dva električna motora koji su smješteni unutar stražnjih kotača, a svaki od njih razvija 272 KS za kombiniranu snagu od 540 KS! Renault navodi i okretni moment od suludih 4800 Nm, ali taj broj vjerojatno predstavlja moment kotača, a ne moment motora. 

Author: Renault foto: Renault

Novi 5 Turbo 3E će ubrzati od 0 do 100 km/h za oko tri sekunde i postići maksimalnu brzinu od 270 km/h. Baterija smještena u podnici ima kapacitet od 700 kWh, što bi trebalo biti dovoljno za pristojan doseg od 400 km u WLTP ciklusu. 

Unatoč tome što je veći automobil s većom baterijom od standardnog Renaulta 5, ovaj "mini superautomobil" teži 1450 kilograma, koliko i običan Renault 5. Masa je smanjena korištenjem nove aluminijske platforme iz Alpinea i obilja karbonskih vlakana iznutra i izvana. Uklanjanje stražnjih vrata i stražnjih sjedala također je pomoglo. Do početka proizvodnje, Renault će se navodno potruditi još malo smanjiti masu. 

Author: Renault foto: Renault

Tehnički gledano, novi 5 Turbo 3E nema ništa zajedničkoga s klasičnom električnom "peticom". Osim potpuno drugačije platforme tu je i električna arhitektura od 800 volti. Ona omogućava maksimalnu brzinu punjenja od 350 kW, dok normalni Renault 5 podržava samo 100 kW. U idealnom scenariju, litij-ionska baterija može se napuniti 15 do 80 posto za samo 15 minuta.

Author: Renault foto: Renault

U unutrašnjosti automobil otkriva još jednu posebnost. Vertikalna ručica ručne kočnice u stilu reli automobila otkriva da je auto namijenjen za zaista mnogo zabave u vožnji. Tu su i površine od alcantare, sigurnosni kavez i školjkasta sjedala s pojasevima u šest točaka, kao i dva zaslona. 

Author: Renault foto: Renault

Renault će otvoriti knjige narudžbi u nadolazećim tjednima, a prve isporuke bi trebale početi tek 2027. godine. Cijene se ne spominju, ali 5 Turbo 3E će vjerojatno koštati više od 100.000 eura. Napravit će samo 1980 automobila, kao posvetu originalu, odnosno godini kada je on krenuo u prodaju. Prodavat će se u Europi, na Bliskom istoku, u Japanu i u Australiji.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.