Početna Auto 1509 pregleda

Renault Espace je preživio, ali više nije kao prije

FOTO: Renault

Novi Espace predstavljen je danas i samo jedan pogled na fotografije jasno daje do znanja da Espace više nije monovolumen, već je postao SUV...

Predstavljanjem modela Espace Renault je 1983. godine zapravo osnovao novu klasu. Rođeni su monovolumeni koji će idućih dvadesetak godina žariti i paliti svjetskim automobilskim tržištem, sve do pojave modernih SUV-ova. Rast popularnosti SUV-ova značio je i rapidni pad popularnosti monovolumena, jer SUV-ovi su nudili gotovo sve kao i oni i to u mnogo atraktivnijem "pakiranju". Jedan za drugim monovolumeni su posljednjih dvadesetak godina nestajali s tržišta, a jedan od posljednjih bio je upravo začetnik klase, Espace.

Author: Renault foto: Renault

Prije nekoliko godina bili smo gotovo sigurni da Espace neće dobiti nasljednika, no to se ipak dogodilo. No sada je definitivno jasno, Espace u svojoj šestoj generaciji više nije kao prije. Nema više monovolumena, ovo je nešto potpuno drugačije.  

Novi Espace predstavljen je danas i samo jedan pogled na fotografije jasno daje do znanja da Espace više nije monovolumen, ali ni svojevrsni monovolumen-SUV križanac kao što je to bila prošla generacija. Renault Espace je postao SUV, svojevrsna verzija novog Australa s više prostora i za do sedmero putnika. 

Author: Renault foto: Renault

No da ne bi sve ostalo samo na imenu Ekipa iz Renaulta potrudila se u novi model ugraditi što više "genetike" prethodnika. On je i dalje ostao dugačak automobil s mnogo prostora u unutrašnjosti i mnogim praktičnim rješenjima. Espace je najprostraniji putnički automobil kojeg ova marka nudi. Izbor profinjenih materijala i završna obrada čini ga prilično otmjenim, a tu su i druge vrhunske karakteristike poput najvećeg panoramskog krova na tržištu dimenzija 1,33x0,84 metara. Dakle prostranost i luksuz: u tom pogledu se nije puno primijenilo. 

Author: Renault foto: Renault

 U usporedbi s prethodnom generacijom, novi Espace ima manje vanjske dimenzije. Dugačak je 472 centimetara što je punih 14 centimetara manje od prethodnika, no novi model unatoč tome ima više prostora u kabini. Od prethodnika je i lakši 215 kilograma. Putnici u drugom redu dodatno profitiraju od pomične klupe koja se može pomicati do 22 centimetara naprijed-nazad što ej novost za Espace. Moguće je namještati i nagib njenog naslona i to za čak 31 stupanj. Treći red sjedala nije serijska oprema i prilično je skućen kao što to obično biva u u automobilima sa sedam sjedala. Prostor za koljena iznosi samo 128 mm. Za usporedbu, u drugom redu je to 321 mm. Prtljažnik je ogromne zapremine. U verziji s pet sjedala u njega stane čak 581 do 777 litara, ovisno o položaju pomične stražnje klupe. U verziji sa sedam sjedala, kada se sva sjedala koriste, volumen je simboličnih 159 litara, a kada je treći red sjedala preklopljen on iznosi 477 do 677 litara. 

Author: Renault foto: Renault

Dizajn unutrašnjosti je gotovo identičan onome u novom Australu, s time da Espace dobiva neke nove kombinacije presvlaka i boja unutrašnjosti da bi se barem malo distancirao. Kao i u Australu tu su digitalni instrumenti na zaslonu dijagonale 12,3 inča te okomito postavljen dodirni zaslon od 12 inča. Uz nadoplatu tu ej i Head-up zaslon kao i mnogo druge opreme. 

Author: Renault foto: Renault

I pogon novog Espacea je poznat s Australa. Za sada se nudi samo jedan pogonski sklop. Riječ je o E-Tech hibridnom pogonskom sustavu koji razvija 200 KS. Sastoji se od benzinca s tri cilindra snage 130 KS, elektromotora od 68 KS, startera generatora od 25 KS i kompliciranog multi mode automatskog mjenjača bez spojke kojeg smo već ranije upoznali u drugim Renaultovim i Nissanovim hibridima i plug-in hibridima. Ovaj mjenjač ima četiri brzine za benzinski i dvije za električni motor. Auto prema WLTP-u troši samo 4,7 litara što je odličan rezultat, bez obzira na to da se radi o "tvorničkim vrijednostima". Ubrzanje do 100 km/h traje 8,8 sekundi, a maksimalna brzina je "skromnih" 175 km/h. Istaknimo da se i za Espace uz nadoplatu nudi i sustav upravljanja na sve kotače.

Author: Renault foto: Renault

Za sada se ne zna hoće li Renault obogatiti ponudu benzinskim motorima (140 i 160 KS) koji se nude i kod Australa. Kad Espace stiže na tržište također se ne zna, no narudžbe kreću tijekom ovog proljeća. Još jedna nepoznanica za sada je i cijena. Austral s istim pogonom košta od 40.490 eura, pa pretpostavljamo da će Espace biti nekoliko tisuća eura skuplji od toga i vjerojatno će koštati oko 45.000 eura.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.