Ovaj jeftini terenac je sada dobio redizajn, no i dalje ostaje vjeran svojoj skromnoj, ali izdržljivoj prirodi
Nakon predstavljanja potpuno novog i modernog SUV-a nazvanog Azimut iz Lade nam stiže još zanimljivih vijesti. Ovoga puta se ne radi o potpuno novom modelu već o redizajnu Lade Nive Travel. Iako ovo nije "ona prava" Niva koju dobro znamo u našim krajevima, riječ je o također prastarom automobilu koji je na tržištu već 27 godina. Model se isprva zvao VAZ-2123, nakon toga Chevrolet Niva, a od 2022., kada se Chevroelt zbog rata u Ukrajini povukao iz Rusije, preimenovan u Lada Niva Travel. Od tada je model u ponudi Lade kao suvremenija alternativa vječnoj Nivi, čija proizvodnja neprekidno traje još od 1977. godine.
Ovaj jeftini terenac je sada dobio redizajn, no i dalje ostaje vjeran svojoj skromnoj, ali izdržljivoj prirodi. Redizajnirani model bit će spreman za proizvodnju krajem ove godine, a donosi osvježen dizajn prednjeg kraja, nove naplatke, poboljšani ovjes te važnu novost pod poklopcem motora.
Vizualne promjene nisu radikalne, ali su dovoljno izražene da ožive izgled automobila. Najuočljivija je nova, veća osmerokutna maska postavljena više nego prij. Ispod nje je modernizirani odbojnik s redizajniranim kućištima za maglenke, novim otvorima za zrak i aluminijskom zaštitom podvozja. Prednja LED svjetla zadržala su oblik, ali imaju novu grafiku.
Novi aluminijski naplatci također podižu dojam, a ostatak karoserije ostaje nepromijenjen. Fotografije interijera zasad nisu objavljene, što sugerira da se unutar kabine nisu dogodile značajnije promjene.
Ispod redizajniranog poklopca sada se nalazi 1,8-litreni atmosferski četverocilindraš s osam ventila, nasljednik dosadašnjeg 1,7-litrenog motora. Novi motor razvija 90 KS, što je 7 KS više od prethodnika, dok je najveći okretni moment povećan za 24 Nm i sada iznosi 151 Nm, s 80 posto dostupnih već od 1000 o/min. Motor ima više od 50 novih komponenti, uključujući novi usisni i ispušni sustav, poboljšano hlađenje i novo ubrizgavanje goriva.
Uz povećanu snagu, motor je štedljiviji i tiši u radu. Ovisno o načinu vožnje, potrošnja je smanjena između 3 i 30 posto. Snaga se prenosi na sve kotače putem modificiranog peterostupanjskog ručnog mjenjača uparenog s klasičnim stalnim pogonom na sve kotače, što ostaje jedno od glavnih oružja ovog SUV-a na teškim terenima.
Redizajn nije bio samo estetski, inženjeri Lade su doradili i voznu dinamiku. SUV sada ima novi stabilizator nagiba, što bi trebalo poboljšati upravljivost i udobnost. Tu su i novi ležajevi te ventilirani diskovi sprijeda, čime se povećava otpornost kočnica pri vožnji nizbrdo i učinkovitost pri kočenju.
Proizvodnja redizajnirane Nive Travel kreće u zadnjem kvartalu ove godine, a cijene će biti objavljene bliže lansiranju. Trenutni model u Rusiji stoji između 1.314.000 i 1.639.000 rubalja (od oko 14.500 do oko 18.100 eura), ovisno o razini opreme.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.