Početna Auto 2335 pregleda

Rusi u ofenzivi: Lada je obnovila Nivu Travel

FOTO: LADA

Ovaj jeftini terenac je sada dobio redizajn, no i dalje ostaje vjeran svojoj skromnoj, ali izdržljivoj prirodi

Nakon predstavljanja potpuno novog i modernog SUV-a nazvanog Azimut iz Lade nam stiže još zanimljivih vijesti. Ovoga puta se ne radi o potpuno novom modelu već o redizajnu Lade Nive Travel. Iako ovo nije "ona prava" Niva koju dobro znamo u našim krajevima, riječ je o također prastarom automobilu koji je na tržištu već 27 godina. Model se isprva zvao VAZ-2123, nakon toga Chevrolet Niva, a od 2022., kada se Chevroelt zbog rata u Ukrajini povukao iz Rusije, preimenovan u Lada Niva Travel. Od tada je model u ponudi Lade kao suvremenija alternativa vječnoj Nivi, čija proizvodnja neprekidno traje još od 1977. godine. 

Ovaj jeftini terenac je sada dobio redizajn, no i dalje ostaje vjeran svojoj skromnoj, ali izdržljivoj prirodi. Redizajnirani model bit će spreman za proizvodnju krajem ove godine, a donosi osvježen dizajn prednjeg kraja, nove naplatke, poboljšani ovjes te važnu novost pod poklopcem motora.

Author: LADA foto: LADA

Vizualne promjene nisu radikalne, ali su dovoljno izražene da ožive izgled automobila. Najuočljivija je nova, veća osmerokutna maska postavljena više nego prij. Ispod nje je  modernizirani odbojnik s redizajniranim kućištima za maglenke, novim otvorima za zrak i aluminijskom zaštitom podvozja. Prednja LED svjetla zadržala su oblik, ali imaju novu grafiku.

Novi aluminijski naplatci također podižu dojam, a ostatak karoserije ostaje nepromijenjen. Fotografije interijera zasad nisu objavljene, što sugerira da se unutar kabine nisu dogodile značajnije promjene.

Author: LADA foto: LADA

Ispod redizajniranog poklopca sada se nalazi 1,8-litreni atmosferski četverocilindraš s osam ventila, nasljednik dosadašnjeg 1,7-litrenog motora. Novi motor razvija 90 KS, što je 7 KS više od prethodnika, dok je najveći okretni moment povećan za 24 Nm i sada iznosi 151 Nm, s 80 posto dostupnih već od 1000 o/min. Motor ima više od 50 novih komponenti, uključujući novi usisni i ispušni sustav, poboljšano hlađenje i novo ubrizgavanje goriva. 

Uz povećanu snagu, motor je štedljiviji i tiši u radu. Ovisno o načinu vožnje, potrošnja je smanjena između 3 i 30 posto. Snaga se prenosi na sve kotače putem modificiranog peterostupanjskog ručnog mjenjača uparenog s klasičnim stalnim pogonom na sve kotače, što ostaje jedno od glavnih oružja ovog SUV-a na teškim terenima.

Author: LADA foto: LADA

Redizajn nije bio samo estetski, inženjeri Lade su doradili i voznu dinamiku. SUV sada ima novi stabilizator nagiba, što bi trebalo poboljšati upravljivost i udobnost. Tu su i novi ležajevi te ventilirani diskovi sprijeda, čime se povećava otpornost kočnica pri vožnji nizbrdo i učinkovitost pri kočenju.

Proizvodnja redizajnirane Nive Travel kreće u zadnjem kvartalu ove godine, a cijene će biti objavljene bliže lansiranju. Trenutni model u Rusiji stoji između 1.314.000 i 1.639.000 rubalja (od oko 14.500 do oko 18.100 eura), ovisno o razini opreme.
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.