Početna Auto 5189 pregleda

Sa svjetske premijere: Ovo je sve o novoj Toyoti RAV4

FOTO: Dubravko Kolarić

Do početka službene prodaje nove Toyote RAV ćemo još neko vrijeme pričekati. Naime auto na tržište u Hrvatskoj stiže tek u prvom dijelu iduće godine

Nakon intenzivne jednotjedne teaser kampanje, Toyota je na događaju u Belgiji predstavila svoj vjerojatno najvažniji model ove godine. Svjetskoj premijeri europske Toyote RAV4 smo prisustvovali uživo, dobili priliku pogledati novi RAV4 izbliza i prvi se puta sjesti u šestu generaciju SUV-a koji će na naše tržište stići početkom iduće godine. Koliko je ovo važan model za Toyotu svjedoče i slijedeće brojke. Od 1994. godine do danas je u Europi prodano više od 2,5 milijuna primjeraka modela prvih pet generacija ovog auta, a u cijelom svijetu više od 15 milijuna što RAV4 čini jednim od najznačajnijih SUV-ova u povijesti.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Novi RAV 4 ponovo mijenja svoj dizajnerski izričaj te sada izgleda mnogo robusnije, rekli bismo više terenski od svojeg prethodnika. Uglati oblici dominiraju automobilom od kućišta kotača, preko prednje maske do oštro odrezanog stražnjeg dijela. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Sprijeda automobil ima nova svjetla prilično neobičnog oblika u stilu slova C i masku sa saćastim uzorkom, a straga na autu dominiraju široka svjetla sastavljena od niza okomitih pruga između kojih je natpis "RAV4". Neočekivana oštrina linija i oblika osjetno je preoblikovala automobil te je sigurno da će s novim izražajnim dizajnerskim pristupom RAV4 privući neke nove kupce.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zanimljivo, unatoč kompletno promijenjenom dizajnu, RAV4 je ostao praktično istih dimenzija kao i prethodnik, odnosno dugačak 460 cm, širok 186 cm i visok 169 cm. Ponuda prostora u unutrašnjosti se nije bitno mijenjala, a to znači obilje mjesta straga i u prtljažniku čiji konkretni kapacitet Toyota još ne otkriva. 

Author: Toyota foto: Toyota Jeroen Peeters

I dok pouda prostora nije mijenjana, dizajn interijera je preoblikovan u potpunosti. Ispred vozača su sada novi instrumenti od 12,3 inča, a u sredini zaslon od 12,9 inča s novim, preglednijim i bržim infotainment sustavom koji je dizajniran specijalno za europske kupce.

Author: Toyota foto: Toyota Jeroen Peeters

Ispod njega su fizičke tipke za kontrolu nekih funkcija klime, a niže na središnjoj konzoli je neobičan detalj, dva "otoka" s po dvije velike tipke za druge važne funkcije auta.

Author: Toyota foto: Toyota

Daljnje tipke nalaze se na konzoli između sjedala gdje je također, prvi puta u RAV4, i malena trendi ručica automatskog mjenjača koja zamjenjuje dosadašnju klasičnu veliku. Iz onoga što smo mogli vidjeti (i osjetiti) na prvim predprodukcijskim modelima, svi materijali se doimaju vrlo kvalitetnima, a i izrada je u najboljoj Toyotinoj tradiciji - odlična. 

Author: Toyota foto: Toyota Jeroen Peeters

Za pogon će biti zaduženi samo hibridni i plug-in hibridni pogoni i to u četiri varijante. Osnovna varijanta je hibridni sustav s 2,5-litrenim benzinskim motorom koji razvija 183 KS, a verzija ovog hibrida s pogonom na sve kotače je nešto snažnija sa 191 KS. Top modeli su plug-in hibridi s 268 KS u verziji s prednjim pogonom i 304 KS u verziji s pogonom na sve kotače. Ova verzija je ujedno i najbrži RAV s ubrzanjem do 100 km/h za 5,8 sekundi. Hibridi taj sprint obavljaju za 8,1, odnosno 7,8 sekundi, a plug-in hibridna verzija s prednjim pogonom za 7,3 sekunde. Podataka o maksimalnim brzinama još nema, kao ni o potrošnji goriva.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plug-in hibridni sustav donosi najviše novosti s mnogo većom baterijom koja ima vodeno hlađenje i kapacitet od 22,7 kWh što je dovoljno za WLTP doseg od 100 kilometara s jednim punjenjem. Punjenje baterije je moguće čak i na DC punjaču maksimalnom snagom od 50 kW, što je dovoljno za punjenje 10 do 80 posto kapaciteta baterije za pola sata. Na AC punjačima ono je moguće je maksimalnom snagom od 11 kW što znači oko tri sata punjenja baterije do 100 posto.  

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Toyota također tvrdi da novi RAV4 ima 9,7 posto kruću konstrukciju, niže težište zbog drugačije baterije, temeljito prerađeni ovjes i poboljšani pogon na sve kotače, što bi sve trebalo dosta utjecati na poboljšana vozna svojstva. No iz Toyote su još uvijek škrti s mnogim detaljima auta, tako da još nismo saznali važne podatke poput mase, potrošnje ili CO2 emisija automobila. Umjesto toga pohvalili su se da automobil dolazi s naprednijim i brojnijim sustavima pomoći u vožnji. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kao i kod prošle generacije ponovo je dostupna posebna verzija GR sport koja ne donosi više snage nego malo promijenjen, agresivniji izgled, velike sportske naplatke od 20" te 2 centimetara širi trag kotača za veću stabilnost. Također, ova verzija donosi i mnogo sportskih ukrasa u unutrašnjosti. 

Author: Toyota foto: Toyota Jeroen Peeters

Do početka službene prodaje nove Toyote RAV ćemo još neko vrijeme pričekati. Naime auto na tržište u Hrvatskoj stiže tek u prvom dijelu iduće godine. Cijene još nisu obavljene, no sigurni smo da ćemo, kako će se bližiti početak prodaje saznati taj važni podatak, kao i mnoge druge detalje koje je Toyota izostavila prilikom premijere.  

PREMIJERA Toyota je obnovila Corollu Cross: Ovo su sva poboljšanja

Usput rečeno, RAV4 smo upoznali na velikoj multi-premijeri održanoj u Bruxsellesu na kojoj nam je Toyota predstavila četiri svježa modela. Osim novog RAV4, uživo smo prvi puta vidjeli i temeljito obnovljenu Toyotu Corollu Cross te potpuno novi električni model bZ4X Touring, najveću i najsnažniju električnu Toyotu. O ovim modelima smo već ranije pisali, a izvještaje o njima možete pročitati u vezanim člancima gore i dolje. 

PREMIJERA Ovo je nova Toyota bZ4X Touring: Veća i snažnija od bZ4X

Osim toga premijerno nam je predstavljen još jedan novi automobil o kojem zbog obaveznog embarga ne smijemo pisati do početka lipnja kada ćete saznati o kakvom se to iznenađenju radi. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić Naš novinar uz RAV4 na svjetskoj premijeri

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.