Ibiza i Arona sada djeluju modernije, kvalitetnije i bolje su opremljene, ali zadržavaju ono što ih je učinilo uspješnima, jednostavnost, praktičnost i razumnu cijenu
Seat je za 2026. pripremio velike redizajne svojih najprodavanijih modela, gradske Ibize i njenog SUV "rođaka" Arone. Oba automobila, koja zajedno čine temelj marke prodana su u oko milijun primjeraka u posljednjih šest godina, a sada dobivaju svjež dizajn, moderniziranu kabinu, naprednije infotainment sustave i poboljšanu sigurnosnu tehnologiju.
Ibiza: legendarni gradski model s novim licem
Od 1984. godine, Ibiza je sinonim za španjolski duh na četiri kotača. U svojoj novoj, temeljito obnovljenoj verziji, zadržava poznate proporcije, ali s mnogo oštrijim linijama i suvremenijim detaljima. Sprijeda dominira nova šesterokutna maska, redizajnirana prednja svjetla, dok je odbojnik dobio agresivniji oblik.
Straga su promjene diskretnije, ali efektne, novi odbojnik, difuzor i tamniji natpisi "Ibiza" prividno daju automobilu više širine. U ponudi su tri nove boje te novi naplatci koji se nude u dimenzijama do 18 inča.
Unutrašnjost donosi skok u kvaliteti: mekani materijali, jednostavnije linije i bolja ergonomija stvaraju osjećaj ozbiljnijeg auta. U izvedbi FR dolaze i sportska sjedala s izraženim bočnim osloncem te ambijentalna LED-rasvjeta. Infotainment sada koristi središnji zaslon od 8,25 ili opcijski 9,2 inča, s bežičnim Android Auto i Apple CarPlay povezivanjem, dok se uređaji mogu puniti na 15-vatnom bežičnom punjaču s hlađenjem.
Ponuda motora ostaje klasična. Tu su isključivo benzinski TSI agregati, od osnovnog 1.0 s 80 KS do 1.5 s 150 KS. Ovisno o verziji, dostupni su ručni mjenjači s pet ili šest stupnjeva prijenosa te automatski DSG sa sedam brzina. Iako Seat zasad ne nudi elektrificiranu izvedbu, 2027. godine očekuje se dolazak "pravog" hibrida.
Arona: Mali SUV s izraženijim karakterom
Arona, SUV izvedba Ibize, od predstavljanja je već prodana u više od 750.000 primjeraka i ostaje ključni model marke. Ovaj redizajn donosi značajno promijenjenu prednju masku s novim šesterokutnim hladnjakom, tanja preoblikovana LED svjetla i naglašenije odbojnike koji daju robusniji izgled. Novi naplatci od 16 do 18 inča i dvobojna karoserija s kontrastnim krovom u crnoj ili sivoj dodatno ističu mogućnosti personalizacije.
Kabina Arone također je temeljito promijenjena. Uvedene su mekše površine, kvalitetniji materijali i kvalitetnija izrada. Zaslon infotainment sustava nudi se u verzijama od 8,25 i 9,2 inča, dok su digitalni instrumenti sada dostupni u veličini od 8 i 10,25 inča. U skupljim verzijama FR ističu se sportska sjedala, crni dekor i LED ambijentalno svjetlo.
Motorna ponuda zadržava provjerene TSI benzince. To su 1.0 trocilindraš s 95 ili 115 KS te 1.5 četverocilindraš sa 150 KS. Svi motori su blagi hibridi, a ovisno o verziji su dostupni ručni i DSG mjenjači. Prosječna WLTP potrošnja kreće se između 5,3 i 5,9 l/100 km, ovisno o motoru i prijenosu.
Ovjes je kombinacija MacPhersonove prednje i stražnje torzijske osovine, što Aroni daje dobar balans između okretnosti i udobnosti. Uz Seat Drive Profile moguće je birati između četiri moda – Eco, Normal, Sport i Individual, čime se mijenja odziv motora, mjenjača i volana.
Sigurnost i digitalizacija
Oba modela koriste najnoviju generaciju sigurnosnih sustava: adaptivni tempomat, automatsko kočenje u nuždi, nadzor mrtvog kuta, prepoznavanje prometnih znakova i sustav Travel Assist koji kombinira držanje trake i automatsko prilagođavanje brzine prometu. Sve to približava Aronu i Ibizu razini sigurnosti kakvu nude i skuplji modeli iz Volkswagenove grupacije.
Infotainment sustav Seat Connect omogućuje stalnu internetsku vezu i ažuriranja putem „Over-the-Air“ tehnologije, dok su novi USB-C priključci i opcionalni 300-vatni audiosustav dodatne novosti.
Ibiza i Arona sada djeluju modernije, kvalitetnije i bolje su opremljene, ali zadržavaju ono što ih je učinilo uspješnima, jednostavnost, praktičnost i razumnu cijenu. Oba modela proizvode se u Seatovoj tvornici u Martorellu pokraj Barcelone. Početak prodaje na većini europskih tržišta predviđen je za siječanj 2026. godine, a Seat se zasad još nije očitovao o cijenama.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.