Kia na autosalonu u Ženevi predstavlja svoj novi adut u kompaktnoj klasi - sportski Kia cee’d GT Line s malim 1.0 T-GDI motorom i mjenjačem s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa
Kia Motors je na salonu u Ženevi predstavila sportsku liniju Kia cee’d ‘GT Line’. Pored vidljivih dorada cee’d GT Line dobiva i Kijin novi 1,0-litarski T-GDI (turbo benzinski s direktnim ubrizgavanjem) motor i novi 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom. Novi GT Line kupcima nudi sportski izgled nabrijane »braće« Kia cee’d GT i pro_cee’d GT te svestranost običnih cee’dova. GT Line će biti na raspolaganju u sve tri varijante karoserije – kao petovratni cee’d, trovratni pro_cee’du i karavanski cee’d Sportswagon.
Vanjski izgled GT Line nastavlja dizajnerski jezik cee’da GT, s LED dnevnim svjetlima u obliku ledenih kocki i većih branika ispod Kijine karakteristične maske u obliku ‘tigrovog nosa’. Na zadnjem dijelu vozila kod petovratnog cee'da i pro_cee’da izdvaja se GT branik i dvostruka ispušna cijev (svaka svojoj strani), dok Sportswagon ima dvostruku ispušnu cijev na desnoj strani te zadnji difuzor. Sve tri GT Line varijante serijski su opremljene atraktivnim bočnim pragovima i zadnjim LED svjetlima te novim 17-inčnim aluminijskim naplacima.
Unutrašnjost cee’da GT Line upotpunjena je kvalitetnijim materijalima, sportskijim ambijentom, koji je inspiriran kabinom modela cee’d GT i pro_cee’d GT. GT Line može se pohvaliti prestižnijim sivim, bijelim i crnim tapacirungom, koji je prošiven sivim šavovima; s brojnim GT Line logotipima širom kabine; te jednakim piano crnim i kožom presvučenim upravljačkim obručem te aluminijskim pedalama kakve se nalaze u trkaćim GT modelima. Armaturna ploča je pored ostalog dobila i novu aluminijsku start-stop tipku za paljenje motora, GT dizajn mjerača, osvjetljenje USB i aux-in priključka te nove kromirane rubove ventilacijskih otvora i prekidača za podizanje stakala.
Uz dolazak cee’d GT Line Kia će predstaviti i potpuno novi 1.0 ‘T-GDI’ motor. Radi se o vrlo moćnom (downsized) 3-cilindrašu, koji je napravljen s namjerom pružanja manje potrošnje goriva i emisija CO2, a vozaču će nuditi trenutni direktan odaziv. Kia premijerno u Europi nudi ovaj motor. 1.0 T-GDI motor proizvodi 120 KS i 172 Nm okretnog momenta i nudi niže emisije CO2 u odnosu na 1.6 GDI motor iz standardnog cee'da, a trenutno se izrađuje konačna homologacija, koja će naravno biti gotova do dolaska GT Line na tržište. Model 1.0 cee’d GT Line je između ostalog serijsko opremljen Kijinim štedljivim start-stop sistemom (ISG) i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem.
Kijin turbo motor, razvijen u njihovom centru za istraživanja i razvoj u Namyangu (J. Koreja), donosi sustav visokotlačnog direktnog ubrizgavanja goriva, napredno hlađenje motora i integriran ispušni kolektor, koji je zadužen za niže emisije. Glavni razvojni temelji bili su trenutni odaziv motora i efikasan ispušni sustav. Time se počela obistinjavati Kijina strategija održivog downsizinga motora, jer će se 1.0 T-GDI motor ubuduće naći u motornoj ponudi Kijine europske game modela.
Cee’dov 1,6-litreni CRDi dizelski motor su, za potrebe GT Line varijanti, doradili tako da su snagu sa 128 KS povećali na 133 KS, a okretni moment s 265 na 285 Nm. S malim povećanjem performansi okretni moment je na raspolaganju već pri malim brzinama, što omogućava lagano ubrzavanje u svim uvjetima vožnje. Uprkos povećanju performansi emisije CO2 su se čak blago smanjile.
Novi cee’d GT Line donosi još jednu tehnološku novost – Kijin novi 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom (DCT). Kijin novi DCT nuditi će se kod GT Line varijanti s 1,6-litrskim CRDi dizelskim motorom snage 133 KS. DCT će nuditi okretni moment do 300 Nm, što je više nego kod 6-stupanjskog automatskog mjenjača, kojeg će zamijeniti. Kijin novi DCT je baš kao i novi 1.0 T-GDI motor, razvijen u Kiji i napravljen je tako da pruža manju potrošnju goriva i sportskiju vožnju, karakterističnu za ručni prijenos, ali i udobnost i uglađenost automatike.
Novi DCT će vozačima cee'da GT Line varijanti nuditi brže mijenjanje brzina u odnosu na tradicionalni automatski mjenjač i štedljiviju vožnjo. Kijini inžinjeri očekuju da će novi DCT imati manje emisije i manju potrošnju goriva u odnosu na 6-stupanjskog automatika. U Kijinom R&D centru tvrde da će vozilo zbog toga imati od 3 do 5 posto bolje ubrzanje (0 do 100 km/h) te da će biti od 5 do 7 posto štedljivije. Nakon cee’da GT Line bi novi 7-stupanjski DCT ubuduće trebala dobiti i većina ostalih Kijinih modela.
Početak prodaje Kia cee’d GT Line širom Europe planiran je krajem godine, a kao i svi ostali modeli Kia dolazit će s jedinstvenom, tvorničkom 7-godišnjom garancijom (do 150.000 km). Modeli iz obitelji cee'd (5-vratna, 3-vratna i karavanska varijanta), koji su dizajnirani i proizvode se u Europi (Žilina, Slovačka), i u prošloj godini su s prodanih 75.960 primjerka bili među Kijinim bestselerima.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.