Oba nova modela donose niže cijene i gotovo identične tehničke temelje kao skuplje verzije, ali uz osjetno siromašniju opremu i poneke bizarne odluke, poput mehaničkih retrovizora i sakrivenog panoramskog krova
Tesla je predstavila dva nova osnovna modela koja bi trebala približiti marku tržišnom segmentu jeftinijih električnih auta. Novi Model Y Standard i Model 3 Standard nude prepoznatljivu Teslinu tehnologiju i električne performanse, ali uz bitno nižu cijenu i značajno skromniju opremu.
Model Y Standard u SAD-u stoji 41.630 dolara s uključenim troškovima dostave, što je čak 5000 dolara manje od prethodnog početnog modela. Pokreće ga stražnji elektromotor s 300 KS i baterija kapaciteta 69,5 kWh, koja omogućuje doseg do 517 kilometara. Do 100 km/h ubrzava za 6,8 sekundi, što je nešto sporije od Long Range izvedbe, ali i dalje brzo za jedan SUV.
Niža cijena, naravno, dolazi s nizom kompromisa. Tesla je uklonila panoramski stakleni krov, preciznije sakrila ga. Naime, staklo je i dalje tu, ali je prekriveno fiksnom oblogom s unutarnje strane, što u interijeru stvara dojam klasičnog metalnog krova. U kabini su nestale presvlake od umjetne kože, ventilacija prednjih sjedala i grijanje stražnjih, a volan se sada podešava ručno. Stražnji putnici više nemaju zaslon, a ukupni dizajn pojednostavljen je do krajnjih granica.
Model Y Standard vozi na 18-colnim kotačima, uz opciju 19-colnih, a izbor boja ograničen je na tri nijanse: siva, bijela i crna. Dodatna oprema uključuje kuku za vuču (1000 dolara), kućni brzi punjač (450 dolara) i Full Self-Driving paket za 8000 dolara.
Uz "jeftini" Model Y" tesla je predstavila i Model 3 Standard, najjeftiniji automobil u ponudi marke. Cijena iznosi 38.630 dolara s uračunatim troškovima, što znači 5500 dolara manje od Premium RWD verzije. Kao i kod SUV-a, riječ je o stražnjem pogonu s jednim motorom, identičnim dosegom od 517 kilometara i ubrzanjem do 100 km/h za 5,8 sekundi.
I ovdje se vidi koliko je Tesla "odrezala" kako bi spustila cijenu. Novi Model 3 Standard koristi jednostavnije tkanine u interijeru, bez ambijentalne rasvjete, bez ventiliranih sjedala i bez stražnjeg zaslona. Volan je mehanički podesiv, a bočni retrovizori, što je danas raritet, podešavaju se ručno.
Tehničke razlike postoje i ispod površine: Standard verzija ima jednostavnije amortizere i nešto sporije punjenje. Također, iz serijske opreme izbačen je Autosteer sustav za držanje u traci, no "Full Self-Driving" rješenje nudi se uz doplatu.
Zadržan je minimalistički izgled, s 18-colnim kotačima i ograničenom paletom boja bijelom, crnom i sivom.
Oba nova modela donose znatno niže cijene i gotovo identične tehničke temelje kao skuplje verzije, ali uz osjetno siromašniju opremu i poneke bizarne odluke, poput mehaničkih retrovizora i sakrivenog panoramskog krova. Dok Model Y Standard nudi više prostora i praktičnosti, Model 3 Standard postaje najjeftiniji električni automobil s Teslinim logom. Isporuke oba modela u SAD-u počinju krajem godine, a trebali bi stići i na europsko tržište.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.