Toyota je predstavila temeljito obnovljenu verziju svog prvog potpuno električnog SUV-a, modela bZ4X. Iako je original predstavljen tek 2022., japanski div je poslušao kritike i pripremio redizajn koji je puno više od običnog "zatezanja bora". Nova bZ4X donosi sveobuhvatna poboljšanja pogona, brže punjenje, veći doseg i drastično izmijenjenu unutrašnjost.
Dvije baterije za veći izbor i snaga do 343 KS
Glavna novost su dvije nove opcije litij-ionskih baterija. Osnovni model sada dolazi s baterijom kapaciteta 57,7 kWh i snagom od 168 KS, dok je veća opcija od 73,1 kWh dostupna za snažnije verzije s prednjim i pogonom na sve kotače. Zahvaljujući novim, učinkovitijim električnim motorima snaga je osjetno porasla.
Model s pogonom na sve kotače sada razvija impresivnih 343 KS, što ga čini jednim od najsnažnijih Toyotinih modela u Europi. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 5,1 sekundu. Najveći doseg postiže model s prednjim pogonom 224 KS i većom baterijom, koji prema WLTP ciklusu može prijeći do 569 kilometara s jednim punjenjem. Poboljšana je i vučna sposobnost AWD verzije, koja sada može povući prikolicu do 1500 kg.
Toyota je riješila jedan od ključnih prigovora – brzinu punjenja, posebno u hladnim uvjetima. Nova funkcija predkondicioniranja baterije osigurava optimalnu temperaturu prije početka punjenja. To omogućuje da se baterija na DC brzom punjaču napuni od 10 do 80 posto za samo 28 minuta, pri vanjskim temperaturama od -10 do +25°C. Za AC punjenje, viši paketi opreme standardno dolaze s ugrađenim punjačem od 22 kW. Kao opcija dostupan je i solarni krov koji, prema Toyotinim testovima, u idealnim uvjetima može generirati energiju za dodatnih 1800 km vožnje godišnje.
Revolucija u kabini kao odgovor na kritike
Najveće promjene vidljive su u unutrašnjosti, koja je temeljito preuređena kao izravan odgovor na kritike i želje kupaca. Armaturna ploča je potpuno redizajnirana, sada je tanja i horizontalno orijentirana, što stvara osjećaj prostranosti. Unutrašnjošću dominira novi, veći 14-inčni multimedijski zaslon, dok je središnja konzola spuštena i pretvorena u "digitalni otok" s dva bežična punjača.
Dodatna zvučna izolacija i akustična stakla osiguravaju osjetno tišu vožnju. Vanjski dizajn je također osvježen, s novom LED trakom sprijeda i poboljšanom aerodinamikom koja smanjuje koeficijent otpora zraka s 0.29 na 0.27.
Toyota je dodatno podesila ovjes kako bi poboljšala udobnost, posebno za putnike na stražnjim sjedalima. Automobil sada mekše upija neravnine, a istovremeno nudi preciznije upravljanje. Sustav pogona na sve kotače, razvijen u suradnji sa Subaruom, zadržava svoje impresivne terenske mogućnosti. Uz X-MODE postavke za snijeg i blato te Grip Control za teže terene, bZ4X se ne boji sići s asfalta, a može proći i kroz vodu dubine do 50 cm.
Nova Toyota bZ4X bit će dostupna na europskim tržištima od prosinca 2025., a isporuke kreću početkom 2026. godine. Cijene za Hrvatsku još nisu objavljene.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.