Početna Auto 79 pregleda

Test Dacia Duster Hybrid 140: Štedljivo srce u razumnom autu

FOTO: Dubravko Kolarić

Dacia Duster je već petnaest godina simbol jednostavnog, robusnog i povoljnog SUV-a. S trećom generacijom došao je trenutak da se napravi veliki iskorak. ne samo u dizajnu i udobnosti, nego i u pogonskoj tehnologiji. Dizela više nema, a umjesto njega ulogu glavnog igrača, za one koji traže štedljivi auto, preuzima hibrid. U testiranoj verziji Journey Hybrid 140 Duster dobiva kombinaciju benzinca i elektromotora, automatski mjenjač i dojam naprednijeg i modernijeg automobila. No zadržava li i dalje onu sirovu iskrenost i praktičnost zbog koje je postao toliko popularan? Upravo na to ćemo pokušati odgovoriti u ovom testu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn: Originalan i atraktivan

Treća generacija Dustera više ne skriva ambicije. Od prvog pogleda jasno je da se Dacia potrudila napraviti SUV koji izgleda skuplje nego što jest. Povišena karoserija s oštrim linijama, naglašeni blatobrani i svjetlosni potpis u obliku slova Y stvaraju dojam čvrstoće i modernosti.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Testni primjerak u Sandstone bež metalik nijansi dodatno naglašava robustan stav i odaje da ovo nije automobil koji se boji makadama, ali se jednako dobro uklapa i u centru grada. Naplatci od 18 cola donose dozu sportskog karaktera, dok crne zaštitne obloge podsjećaju da Duster ostaje vjeran avanturističkom duhu. Sveukupno, ovo je automobil koji vas odmah uvjeri da je spreman za sve što od njega tražite.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost: Više prostora i bolja ergonomija

Otvaranjem vrata dočekuje vas kabina koja možda i dalje koristi jeftinu tvrdu plastiku, ali, unatoč tome, više ne djeluje skromno ili zastarjelo. Duster sada ima ozbiljniji dizajn unutrašnjosti, s boljim rasporedom i više prostora za putnike. Sjedala su veća, udobnija i vizualno atraktivna, a dodatak u obliku plavkastih umetaka podsjeća na traper i detalj je koji unosi toplinu i razbija crnilo plastike.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ergonomija je idealna, sve tipke su ondje gdje ih očekujete, a ono što posebno veseli jest da klimatizacija ostaje odvojena od zaslona i nudi fizičke komande. Ispred vozača nalazi se pregledna digitalna instrumentna ploča, a središnjim dijelom dominira 10,1-inčni multimedijski zaslon koji radi brzo i intuitivno. Dva USB-C utora, bežični punjač i nekoliko pametnih rješenja za odlaganje čine svakodnevicu lakšom.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Praktičnost: Dovoljno mjesta za obitelj

Prtljažnik u hibridnoj verziji nudi 430 litara, što je sasvim dovoljno za obiteljsku svakodnevicu ili odlazak na dulje putovanje. Preklapanjem stražnjih sjedala dobiva se ravna podnica i više od 1500 litara prostora, a korisni detalji poput dvostrukog dna i pregrade za sitnice olakšavaju svakodnevnu upotrebu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Modularni krovni nosači još su jedan praktičan dodatak – s njima je Duster spreman za bicikle, skije ili kutiju za prtljagu. U kabini također ne nedostaje prostora za odlaganje sitnica, a široki otvori vrata olakšavaju ulazak i izlazak. Sve to čini Dustera automobilom koji jednako dobro funkcionira kao gradski suputnik, ali i kao avanturist za vikend.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Vožnja: Uglađenost uz pokoju mušicu

Hibridni sustav s ukupno 140 KS kombinira benzinski motor i elektromotor na način koji većinom prolazi nezapaženo. U gradskoj vožnji Duster kreće tiho, isključivo na struju, a elektromotor mu daje zavidnu živost. Na semaforu starta iznenađujuće brzo i u tim trenucima djeluje daleko skuplje nego što jest.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Do stotke stiže za oko 10 sekundi, što je u svakodnevici sasvim dovoljno za sigurna pretjecanja i brza uključenja u promet. Najviša brzina od 160 km/h je, vrlo skromna i to je jasan minus, pogotovo u odnosu na snagu auta.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Također, pri jačem pritisku gasa motor zna neočekivano povisiti okretaje i zadržati ih dulje nego što biste željeli. Taj trenutak može djelovati pomalo sirovo, no brzo se stišava i vraća u ritam tihe vožnje. Ovjes je ugodno podešen, dovoljno mekan da upija neravnine, a opet dovoljno čvrst da ulijeva sigurnost u zavojima. Udaljenost od tla od 209 mm znači da makadam, rubnici i loše ceste nisu prepreka, upravo suprotno, na takvom terenu Duster, za razliku od nekih drugih SUV-ova djeluje kao kod kuće. Buka iz podvozja i vjetra na autocesti je prisutna, no u granicama koje ne smetaju

Potrošnja: Teško može bolje

Hibrid najviše pokazuje svoju vrijednost u gradskom prometu. U gužvi, uz mnogo zaustavljanja i kretanja, Duster većinu vremena radi na struju i tada je moguće spustiti prosjek. Konkretno, nama se u gradskim uvjetima prosjek zadržao na izvrsnih 3,9 litara, a na otvorenoj cesti malo više od 4,5 litre, što je rezultat koji rijetko koji SUV može ponuditi. Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na autocesti, uz prosjek od 120 do 130 km/h, potrošnja raste na 6,5 do 7 litara, dok je ukupni prosjek testa iznosio 5,6 litara. Sve su to vrijednosti ostvarene uz umjeren stil vožnje, no ako se krene voziti agresivnije i manje promišljeno, svaka od navedenih brojki može narasti za dodatnih 0,5 do 1 litru. U svakom slučaju, Duster I tada ostaje izuzetno štedljiv.

Cijena i zaključak: I dalje povoljna, ali više nije "bagatela"

Testirani Journey Hybrid 140 s doplatama poput metalik boje i paketa City stoji 28.880 eura. To više nije legendarno povoljna razina s kojom je Duster osvojio Europu, ali u usporedbi s konkurencijom i dalje je riječ o vrlo poštenoj ponudi. Kupac ovdje dobiva automobil modernog izgleda, s naprednim hibridnim pogonom, pristojnom opremom i dovoljno prostora za obitelj, po cijeni nižoj od većine izravnih konkurenata. Duster nikada nije bio bliži mainstreamu, ali i dalje nudi nešto što konkurencija teško prati, osjećaj jednostavnosti i iskrenosti.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dacia Duster Hybrid 140 Journey dokaz je da se i najpoznatiji "jeftini SUV" Europe može prilagoditi novim vremenima. Nudi robustan dizajn, više udobnosti i tehnoloških pogodnosti, a pritom ostaje vjeran svojoj filozofiji povoljnog, praktičnog i izdržljivog automobila. Hibridni pogon najbolje dolazi do izražaja u gradu, dok na autocesti pokazuje pokoju slabost, no ukupno gledano Duster nikada nije bio ovako uvjerljiv.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

+ udobna, prostrana i praktična unutrašnjost

+ potrošnja u gradu

+ cijena u odnosu na konkurenciju

Minus:

- povremeno nervozan prijelaz s benzina na struju

-  mala maksimalna brzina

- tvrda plastika

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI

Masa: 1455 kg

Dimenzije: 434 x 181 x 166 cm

Motor: 1,6-litreni benzinski + dva elektromotora

Snaga sustava: 140 KS

Okretni moment: 205 Nm

0–100 km/h: 10,1 s

Najveća brzina: 160 km/h

Mjenjač: automatski Multi Mode, 4+ 2 brzine

Potrošnja: 4,9–7,5 l/100 km (WLTP)

Cijena: 27.880 € (testni model), 26.800 € (bez dodatne opreme), 18.990 € (osnovni Duster)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Važnija oprema testirana Dacia Duster Journey Hybrid 140

Aluminijski naplatci 18", automatska klima, sustav kamera s pregledom od 360 stupnjeva,digitalni instrumenti 7", dodirni zaslon 10,1", navigacija, sustav kamera s pregledom od 360 stupnjeva, LED svjetla, bežični punjač za mobitel...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.