Početna Auto 33 pregleda

Test Farizon V6E: Vrlo povoljna kineska radilica za gradske dostave

FOTO: Dubravko Kolarić

Električni dostavni kombi iz Kine koji nudi iznenađujuće bogatu opremu, prostran teretni prostor i prihvatljivu cijenu, ali s realnim ograničenjima u dosegu i performansama izvan grada

Kineski brend Farizon, dio Geely grupacije i specijaliziran za električna komercijalna vozila, početkom godine stigao je i u Hrvatsku s dva modela. Među njima je V6E, N1 električno furgon vozilo namijenjeno ponajprije gradskim dostavama, koje se na našem tržištu pozicionira prije svega trenutačnom cijenom od 24.999 eura. S obzirom na to da slični električni kombiji svojom cijenom često premašuju iznose od 40 ili 50 tisuća eura, Farizon trenutačno nudi itekako povoljno rješenje. A kakvo je ono u praksi isprobali smo iz prve ruke, višednevnim testom ovog auta u kojem smo ga podvrgnuli brojnim iskušenjima, uključujući i prijevoz gotovo tone tereta.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Vanjski izgled: Praktični detalji i jedan modni trend

Vanjski izgled odaje jednostavnost uz trenutačno vrlo moderni detalj s podijeljenim svjetlima. Naime LED svjetla rezervirana su samo za dnevno svjetlo dok su kratka i duga odvojena u zasebnim jedinicama, u stilu brojnih aktualnih SUV-ova.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Čelični naplatci bez ukrasnih poklopaca možda ne osvajaju estetikom, ali su izdržljivi i jeftini za održavanje. Sitnice poput klasičnih krovnih žlijeb-kanala iznad bočnih kliznih vrata  (auto ima jedna, smještena desno) pokazuju da je netko razmišljao o praksi. Kad kiši, voda vam se neće slijevati za vrat dok utovarujete robu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Teretni prostor: Raskošan za ove dimenzije

Stražnja vrata se otvaraju do 270 stupnjeva i fiksiraju magnetom, a tu je i mehanička podrška za držanje pod kutom od 90 stupnjeva. Unutrašnjost teretnog prostora nudi volumen od 6 m3 i duljinu od 282 cm uz pod, odnosno 274 cm metar iznad poda, što je izvanredna vrijednost za kombi vrlo kompaktne ukupne duljine od 486 cm.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Širina između blatobrana iznosi 118,8 cm, nedovoljno za standardnu europaletu, ali dovoljan broj čvrstih veznih točaka i aluminijski protuklizni pod donekle kompenziraju taj nedostatak. Nosivost od 1150 kilograma je i više nego adekvatna za ovaj tip kombija.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kabina i oprema: Više od očekivanog

Kabina ne skriva da je ovo radni stroj, no ima i neočekivanih iznenađenja. Vozačevo sjedalo nije samo grijano nego i ventilirano, što je rijetkost u klasi, a posebno u ovom cjenovnom razredu. Grijani upravljač i učinkovita klimatizacija dodatan su komfor za vozača. Položaj za vožnju pati zbog nemogućnosti podešavanja volana no preglednost je dobra. Materijali su tvrdi i raznolike teksture, ali izrada djeluje čvrsto i prilično kvalitetno.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Infotainment je tu, ali je krajnje jednostavan. Središnji zaslon od 10,1" služi ponajprije za prikaz kamere za vožnju unatrag, čiji je kut snimanja koristan čak i kad su stražnja vrata otvorena. Povezivanje pametnog telefona moguće je kabelom, preko aplikacije Carbit Link, uz potpuni prijenos zaslona mobitela. Rješenje funkcionira, no nije ni približno tako dobro poput Android Auto ili Apple CarPlay sustava.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Naravno, Bluetooth je tu za pozive i glazbu, USB utičnice imaju gumene poklopce koji ih štite od prašine, praktičan detalj koji vrijedi pohvaliti, kao i činjenicu da V6E ima i pregledne praktične fizičke tipke za upravljanje klima uređajem.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pogon i baterija: Prvenstveno za grad

Pogonski sklop čini CATL-ova relativno mala LFP baterija od 42 kWh, a posljedica takvog skromnog kapaciteta je mali službeni WLTP doseg od 195 km kombinirano i 265 km u gradu. Pogon je na stražnje kotače, a motor razvija vršnu snagu od 136 KS. To nije snaga koja će impresionirati, ali za gradske dostave pruža dovoljno elastičnosti i živosti u prometu. Maksimalna brzina je ograničena na 110 km/h, što je još jedan dokaz gradskog karaktera ovog kombija. Postoje tri razine rekuperacije i Eco mod koji smanjuje potrošnju. Punjenje na AC punjaču traje oko 6,5 sati, a na brzom DC punjaču od 20 do 80 posto kapaciteta moguće je napuniti za oko 50 minuta. Definitivno nije idealno za dulja putovanja.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potrošnja i doseg: Korektno za grad, nedovoljno za više

Tvornički deklarirani WLTP doseg pokazao se u praksi prilično realnim, barem u povoljnim uvjetima. Tijekom testa prosječna potrošnja u gradskom prometu, uz stalno korištenje klime, omogućavala nam je između 190 i 240 kilometara dosega, ovisno o stilu vožnje i razini prometnih gužvi. Na otvorenoj cesti, uz vrlo miran tempo i bez naglih ubrzanja, moguće je izvući i nešto više od toga. Međutim, na autocesti situacija se mijenja, pri umjerenom prosjeku od 90 do 100 km/h realno se može računati na oko 130 do 140 kilometara prije nego što zatreba punjenje. Takvi rezultati potvrđuju da je V6E prvenstveno gradski i prigradski radnik, a ne vozilo za duge relacije.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U vožnji: Vrlo jednostavan

Na cesti V6E pruža vrlo jednostavno iskustvo vožnje. Ovjes je podešen tvrđe kako bi podnio veliko opterećenje, pa prazan kombi zna prenijeti više udaraca s neravnina. Upravljač je lagan, a preglednost prema naprijed je i bočno je vrlo dobra i olakšava manevriranje u skučenim urbanim uvjetima. Buka vjetra i kotrljanja primjetna je na višim brzinama, ali u gradskom okruženju ostaje na vrlo niskoj razini.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak: Specijalist za grad

Farizon V6E se ne trudi biti "Katica za sve", on je specijalist za kratke gradske i prigradske rute, gdje električni pogon donosi najveću uštedu i operativne prednosti. Njegovi kompromisi poput ograničene širine teretnog prostora, male maksimalne brzine i malog dosega postaju razumljivi kad se u obzir uzme cijena. Za tvrtke koje traže pouzdano i prostrano vozilo za dostave uz maksimalnu operativnu uštedu na gorivu, ovo je ponuda od koje teško ima povoljnije.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

+ Odličan omjer uloženo-dobiveno

+ Prostran teretni protor

+ Bogata komforna oprema

Minus:

− Nema podešavanja volana

− Tvrđi ovjes kada je prazan 

- Infotainment bez Android Auto/Apple CarPlay integracije

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:

Masa: 1565 kg

Dimenzije: 486 x 173 x 199 cm

Motor: električni, 100 kW / 136 KS

Okretni moment: 220 Nm

Baterija (neto): 42 kWh LFP

0–100 km/h: 18,1 s

Najveća brzina: 110 km/h

Doseg kombinirano (WLTP): 195 km

Potrošnja: 18,8 kWh/100 km

Cijena: 24.999 € (testirni model, jedini u ponudi)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Važnija oprema testirani Farizon V6E

Čelični naplatci 15", manulani klima uređaj, LED dnevna svjetla,  dodirni zaslon 10,1", digitalni instrumenti 7", sjedala presvučena umjertnom kožom,  grijanje i ventiliranje vozačevog sjedala, grijan upravljač, kamera za vožnju unatrag, aluminijski protuklizni pod u teretnom prostoru...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.