Početna Auto 88 pregleda

Test Ford Tourneo Courier Active: Neočekivano simpatičan obiteljski auto

FOTO: Dubravko Kolarić

Praktičan kao kombi, a udoban poput osobnog automobila i dovoljno upečatljiv da ne ostane neprimijećen. Novi Ford Tourneo Courier Active donosi neočekivano mnogo prostora, opreme i stila....

Novi Ford Tourneo Courier zapravo je prilično razumno i praktično prometalo za svakodnevicu, vrlo simpatičan mali putnički kombi s dozom dizajna u stilu SUV-a. Barem za one koji mogu zaboraviti na SUV trendove i zavoljeti manje atraktivan, ali zato više praktičan i iskoristiviji automobil koji ne skriva svoje "gospodarsko" podrijetlo. U doba kada su pravi monovolumeni gotovo izumrli, Ford Tourneo Courier se postavlja kao funkcionalna alternativa svima kojima su Fordova Puma i slični SUV modeli jednostavno premali, premalo praktični ili previše "šminkerski". Testirali smo izvedbu punog naziva Ford Tourneo Courier Active 1.0 EcoBoost 7-DCT, koja donosi "terenski izgled" (Active), benzinski motor sa 125 KS i automatski mjenjač s dvostrukom spojkom. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn: Kombi s karakterom

Na prvi pogled Tourneo Courier ostavlja dojam automobila koji zna što želi biti. S upečatljivim prednjim dijelom i povišenim Active izgledom, šalje poruku da je je spreman za svakodnevnu vožnju i vikend avanture. Dužinom od 434 cm, širinom od 180 cm i visinom većom od 184 cm, auto je u ovoj generaciji značajno narastao u odnosu na prethodnu, no još uvijek je dovoljno kompaktan, s dužinom i širinom na razini malih SUV-ova.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Testni Tourneo Courier stigao nam je u atraktivnoj dvobojnoj varijanti, odnosno u živopisnoj nijansi Bursting Green u kontrastu s bijelim krovom i retrovizorima. Ova upadljiva kombinacija ne ostaje nezamijećena i unosi dašak razigranosti u segment koji je često osuđen na sivilo. U svakom slučaju prvi susret s automobilom nas je jako iznenadio jer očekivali smo nešto mnogo dosadnije. U Active varijanti koja je dodatno naglašena crnim plastičnim obrubima blatobrana i pragova, vozilu izgleda i pomalo robusno, premda zapravo nema nikakvih terenskih ambicija. Ipak, u urbanom okruženju i na obiteljskim izletima, ovaj Courier djeluje svježe i moderno, kao automobil koji "zna" da je praktičnost važna, ali ne i razlog da se zaboravi na dobar izgled. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost: Više prostora, više mogućnosti

U unutrašnjosti Tourneo Courier nudi ono što je nekad bila domena klasičnih monovolumena: obilje prostora, vrlo visoku liniju krova i jednostavnu funkcionalnost. Sve je prilagođeno obitelji, od velikih kliznih stražnjih vara, preko visoko podignutih sjedala i odlične preglednosti, pa sve do izdašnog prtljažnika. Čak 570 litara osnovnog kapaciteta raste na 2162 litara preklapanjem stražnjih sjedala. Podnica prtljažnika je ravna, prag nizak, a zgodan detalj je i prijenosna plastična ladica koja se može izvaditi i oprati, idealna za blatnjave čizme ili mokre ručnike. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Straga je prostora dovoljno, čak i za više odrasle osobe, iako klupa nema mogućnost uzdužnog pomicanja niti nagiba naslona, što bi dodatno poboljšalo praktičnost i udobnost. Dva ISOFIX sidrišta i dobar položaj sjedenja čine stražnja sjedala vrlo udobnim mjestom i za odrasle i za djecu. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Sprijeda vlada dojam prozračnosti, s obiljem raznih pretinaca i držača te vrlo dobrom ergonomijom. SYNC 4 infotainment je jednostavan i funkcionira solidno, no Fordu moramo zamjeriti što je komade klime smjestio na zaslon , u podizbornik, iako je na konzoli ispod zaslona ostalo obilje prostora za klasične komade klime. Ovo nije stvar funkcionalnosti ni dizajna, nego, jednostavno - uštede. Digitalni instrumenti vrlo su pregledni sa svim potrebnim informacijama i lako se u njima snaći. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Poznati motor i korektne performanse

Ispod poklopca se nalazi poznati Fordov 1.0 EcoBoost benzinski trocilindraš s 125 KS i 200 Nm okretnog momenta. Iako brojke ne zvuče impozantno, u praksi je pogon sasvim dovoljan za ovaj auto. Ubrzanje do 100 km/h traje 11,1 sekundu, a maksimalna brzina je 175 km/h. Najbolji dojam ostavlja lakoća kojom ovaj motor vuče u gradskoj i prigradskoj vožnji, zahvaljujući "dizelaški" ranoj dostupnosti okretnog momenta.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Automatski 7-stupanjski DCT mjenjač mijenja brzine glatko, no ne bez zamjerki. U vožnji djeluje previše usmjeren na štednju, često prerano prebacuje u višu brzinu, a kod naglijeg dodavanja gasa zna kasniti s reakcijom. No kada se sve zbori i oduzme, ovaj mjenjač je, realno, među najboljima u klasi. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potrošnja: razumno, ali ne i posebno štedljivo

Tijekom testa, prosječna potrošnja iznosila je 7,4 litara na 100 kilometara, što je solidan rezultat s obzirom na benzinski trocilindraš i automatski mjenjač. U gradskim uvjetima treba računati na 8 do 9 litara, dok se na otvorenoj cesti potrošnja spušta na oko 6 litara. Na autocesti, pri prosječnim brzinama oko 130 km/h, Tourneo Courier troši oko 8 litara. Nisu to brojke koje će oduševiti štedljive vozače, ali su u skladu s klasom, aerodinamikom i masom vozila većom od 1,5 tona. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Vožnja: Ugodan, ali ne bez kompromisa

Ispod lima nalazi se ista B2E platforma na kojoj je napravljena Puma, što znači poznatu i uvjerljivu osnovu za dobre vozne osobine. Tourneo Courier u vožnji ostavlja dojam čvrstoće i stabilnosti. Upravljanje je izravno, a podvozje dobro kontrolira naginjanje u zavojima. Pritom je ovjes blago tvrd, što je cijena koju se plaća za veću nosivost i bolja dinamička vozna svojstva. Na lošijim cestama zna se osjetiti udar, osobito kada je auto prazan. Ipak, na autocesti ostaje stabilan i relativno tih, s iznenađujuće malom količinom buke s obzirom na oblik karoserije. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak: praktičan, simpatičan i smislen

Ovaj Ford Tourneo Courier Active možda ne privlači srca onih koji traže statusni simbol ili premium dojam, no za obitelji kojima je funkcionalnost važnija od forme –-ovo je pun pogodak. Nudi puno prostora, solidne vozne osobine, poznatu i pouzdanu tehniku, te vizualni štih koji uspješno prikriva njegove dostavne korijene. I sve to uz cijenu od 29.310 eura za testni Active s relativno bogatom opremom. U vremenu kada i manji SUV-ovi lako dostižu te cifre, Courier se čini kao racionalniji izbor. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Izvrsna prostornost i praktičnost
Solidna dinamika vožnje
Klizna bočna vrata i odlična preglednost

Minus: 

Neudoban ovjes na kratkim neravninama
Komande klime na zaslonu
Nedostatak fleksibilnosti stražnje klupe

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:

Masa: 1545 kg
Dimenzije: 434 x 180 x 184 cm
Motor: 3-cilindrični benzinski, 998 cm3
Snaga: 125 KS
Okretni moment: 200 Nm
0-100 km/h: 11,1 s
Najveća brzina: 175 km/h
Mjenjač: automatski 7-stupanjski, s dvostrukom spojkom
Potrošnja: 6,7-7,3 l/100 km (WLTP)
Cijena: 29.310 € (testirani model), 24.930 € (osnovni model, 125 KS, oprema Trend)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Važnija oprema testirani Ford Tourneo Courier Active 1.0 EcoBoost 7-DCT

Aluminijski naplatci 17",  LED prednja svjetla,  klizna bočna vrata,  automatska klima,  digitalni instrumenti 8",  dodirni zaslon  8”, navigacija, kamera za vožnju unatrag,  adaptivni tempomat,  grijana prednja sjedala i upravljač, bežično punjenje mobitela, stražnji i prednji parking senzori...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.