Početna Auto 813 pregleda

Test Hyundai Kone: Mnogo ozbiljniji auto od prethodnika

FOTO: Dubravko Kolarić

Sviđa nam se hrabrost s kojom su dizajneri Hyundaija pristupili oblikovanju ovog automobila, njegova moderna, praktična i prostrana unutrašnjost (s mnogo tipki) i vrlo dobar hibridni pogon

Kada se prošla generacija Kone pojavila na tržištu bila je pravi hit. Automobil tada još nije imao previše konkurencije, no u međuvremenu je dobio obilje konkurenata uključujući i jednog iz vlastitog "dvorišta" model Bayon. Stoga se Hyundai odlučio malo povećati svoj mali SUV i učiniti ga mnogo profinjenijim i nešto skupljim kako bi Kona ubuduće bila pozicionirana ispod Tucsona, ali jasno iznad Bayona. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kada je Kona predstavljena izazvala je snažne reakcije zbog izuzetno odvažnog i dosta neobičnog dizajna. Hyundai to voli raditi u posljednje vrijeme i dobro im ide, a tako je ispalo i s Konom. Na testu smo se uvjerili da automobil uživo zaista izgleda posebno i pomalo impresivno, a dodatnu potvrdu za to smo dobili od brojnih "očiju" koje su nas pratile kud god smo se vozili tijekom testa. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na test smo dobili jednu od najprestižnijih i najskupljih Kona koje je moguće trenutno kupiti. Riječ je hibridnoj verziji s najbogatijim Premium Plus paketom opreme i dodatnim N-Line paketima:Sve to dojam ali i cijenu izdiže mnogo više od onoga na što smo bili navikli u prošloj generaciji Kone. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ovaj automobil je zbog specifičnog dizajna trenutno nemoguće ne primijetiti na cesti. On je izuzetno moderan, pomalo futuristički i moramo priznati da nam se jako sviđa. No to je samo subjektivno mišljenje i ovako radikalan izgled sigurno će privući ali i  "prestrašiti" neke kupce.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ono što nam se posebno svidjelo je unutrašnjost Kone. Izuzetno profinjena, moderna i vrlo funkcionalna unutrašnjost s velikim zaslonima ali i mnogo praktičnih tipki bez suvišnog minimalizma u kojem mnogi proizvođači danas pretjeruju nauštrb korisničkog iskustva. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kona donosi već poznate Hyundaijeve dizajnerske elemente s sva naizgled spojena zaslona i malim, vrlo elegantnim upravljačem. Kao i svi drugi Hyundaiji automobil ima mnogo tipki i "gumbova" od prečaca za sve i svašta preko jasnih klasičnih fizičkih kontrola klime dok su na središnjem tunelu iza mjesta za bežično punjenje telefona dodatne tipke za grijanje i ventiliranje sjedala, grijanje volana, izbor načina vožnje i mnoge druge funkcije koje se kod mnogih skrivaju u izbornicima infotainmenta na dodirnom zaslonu. Središnji tunel je u ovoj verziji s automatikom "očišćen" od ručice mjenjača koja je prebačena iza upravljača. Ovo praktično, sve češće rješenje svakako pozdravljamo.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Sviđa nam se i infotainment sustav koji je jednostavan za korištenje, pun funkcija, radi brzo i stabilno te ima dobru grafiku na 12,3-inčnom zaslonu. Pohvale zaslužuju i instrumenti koji su izuzetno pregledni i pružaju sve potrebne informacije. Neobično za jedan hibridni auto je što je na njima i obrtomjer, no i taj potez Hyundaija svidjet će se većini tradicionalista. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kona je dosta narasla i od jednog od skučenijih automobila u klasi postala jedan od najprostranijih. Straga sada ima čak 8 cm više prostora za noge što je Konu pretvorilo u automobil u kojem straga vrlo komforno mogu sjediti i osobe visoke 190 centimetara. I prtljažnik je jako povećan te u njega stane 466 litara što je izuzetno raskošno za jedan mali SUV. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Treba se dotaknuti i kvalitete materijala i izrade. Po viđenome na testu ona se doima vrlo dobrom. Posebno ćemo pohvaliti i sjedala koja su izuzetno udobna čak i za krupnije osobe, a s druge strane odlično drže tijelo u zavoju.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Hibridni pogonski sustav je već ranije poznat, no za novu Konu je poboljšan kako bi bio još uglađeniji i štedljiviji. Osnova mu je 1,6-litreni atmosferski benzinac sa 105 KS kojem pomaže električni motor. Snaga se putem automatika s dvostrukom spojkom i šest brzina prenosi na prednje kotače. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pogonski sklop je izuzetno uglađen i pridonosi vrlo komfornoj vožnji. Gotovo nikada nema glasnog rada motora, Osim ako ne stisnete gas "do daske" motor jedva primjećujete jer se izuzetno tiho i neprimjetno uključuje u rad pogonskog sklopa. Iako po ubrzanju do 100 km/h nije ništa posebno Kona se prilično dobro ponaša pri međuubrzanjima kada do izražaja dolazi sva snaga. Ono što nam se ne sviđa je maksimalna brzina koja je ograničava na 165 km/h. Skoro vi hibridni modeli su dosta spori u odnosu na benzince i dizelaše iste snage no Koninih 165 km/h je dosta manje i o onog na što smo navikli kod hibrida. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

 Prosječna potrošnja na testu nam je iznosila 5,4 l/100 km. u gradu nam je Kona trošila 4,8 l/100 km. Moramo naglasiti da je test obavljen tijekom zime, kada su temperature bile prilično niske što sigurno utječe na potrošnju i sigurni smo da bi uz sadašnje vremenske prilike ti rezultati bili još i bolji. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Jednu stvar koja nam se posebno svidjela otkrili smo tijekom vožnje. Polugice iza volana u normalnom "Eco" načinu vožnje služe za određivanje stupnja regenerativnog usporavanja, dok u načinu rada "Sport" postaju poluge za izmjenu brzina. Ovakvu kombinaciju još nismo primijetili na ni jednom autu i izuzetno nam se svidjela jer mijenjanjem stupnja regeneracije može se dodatno uštedjeti a uz mijenjanje brzina polugicama može se prilično uživati.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ipak, unatoč N-Line paketu ovaj automobil nije zamišljen kako bi se u njemu pretjerano jurilo. Automobil je prij svega vrlo ugodan za vožnju i ima izuzetno udoban ovjes. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Nova Kona je mnogo iskoristiviji i ozbiljniji auto od prethodnika (nije da je on bio neozbiljan). Sada lako može poslužiti i kao udoban obiteljski automobil. Sviđa nam se hrabrost s kojom su dizajneri Hyundaija pristupili oblikovanju ovog automobila, njegova moderna, praktična i prostrana unutrašnjost (s mnogo tipki) i vrlo dobar hibridni pogon. Cijena od 33.930 za svojevrsni hibridni top model "sa svom mogućom opremom" nije pretjerana, no činjenica je da je Kona postala osjetno skuplji auto od prethodnika. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Dobar i štedljivi pogon
Udoban ovjes
Uglađena vožnja

Minus: 

Mala maksimalna brzina
Ubrzanja nisu na razini snage

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1366 kg
dimenzije: 435 x 183 x 158 cm
obujam motora: 1580 ccm
ukupna snaga sustava: 104 kW/141 KS
0-100 km/h: 10,9 s
najveća brzina: 165 km/h
potrošnja: 4,8 l/100 km
cijena: 33.930 € (testni model), 29.990 € (osnovna Kona Hybrid), 23.990 (osnovna Kona benzinac)

Važnija oprema testirana Hyundai Kona 1.6 GDI HEV 6DCT Premium Plus N-Line

Aluminijski naplatci 18",  automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 12,3", dodirni zaslon 12,3", navigacija, grijana i hlađena električno pokretana prednja sjedala, sjedala presvučena kombinacijom kože i Alcantare, grijani upravljač, sustav kamera s prikazom od 360 stupnjeva,  prednji i stražnji parkirni senzori, ambijentalno osvjetljenje, bežični punjač za mobitel...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.