Treća generacija D-Maxa stigla je u Hrvatsku u redizajniranom izdanju, spremna pokazati da robusnost i izdržljivost nisu zastarjeli pojmovi. Testirali smo je
Pick-up vozila na europskim cestama rijetko se viđaju u većem broju. Segment koji u Sjedinjenim Državama dominira prodajnim statistikama kod nas se svodi na nekoliko modela, među kojima već godinama vladaju Ford Ranger i Volkswagen Amarok. Na hrvatskom tržištu, Isuzu je dugo bio prisutan isključivo s manjim kamionima, no ove godine odlučio je ponovno ponuditi i svoj pick-up D-Max. Time se kupcima otvara nova alternativa, jer Isuzu u ovoj klasi ima više od 60 godina iskustva i reputaciju proizvođača čvrstih, radnih vozila.
D-Max se prvi put pojavio 2002., a aktualna treća generacija predstavljena je 2019. godine. Prošle godine prošla je kroz redizajn, pa se danas nudi u moderniziranom izdanju s brojnim tehnološkim doradama.Testirali smo top model N60 Nitro Sport Crew 4×4, koji uz pet sjedala i bogatu opremu pokazuje koliko se pick-up vozila približavaju SUV-ovima po udobnosti i tehnologiji, a ipak zadržavaju funkcionalnost i radne sposobnosti.
Dizajn i proporcije: Ogroman auto, očekivan izgled
Redizajnirani D-Max donosi agresivniji nastup, s velikom maskom, moderniziranim branikom i užim LED svjetlima. Naš testni model imao je Bi-LED glavna svjetla i atraktivne crne 18-colne naplatke koji su odličan kontrast plavoj boji karoserije.
Bočne linije tipično su svojstvene svrsi, jer pick-up ne ostavlja mnogo prostora za kreativnost, no Isuzu se potrudio dodati sportske detalje.
Straga su nova LED svjetla prepoznatljiv element, a praktični rolo poklopac teretnog prostora dodatno naglašava kombinaciju funkcionalnosti i stila, iako krade malo teretnog prostora.
Dimenzije od 528 cm duljine, 187 cm širine i 179 cm visine smještaju D-Max među najveće u klasi i čine ga zaista ogromnim automobilom. Tovarni prostor dug je 1495 mm, širok 1530 mm i visok 490 mm, a nosivost mu je 1000 kg. Uz to, D-Max može vući prikolicu do 3500 kg, što je u skladu s najboljima u segmentu.
Unutrašnjost: Kabina između radnog i luksuznog
Najveća promjena u odnosu na starije D-Max generacije vidi se u unutrašnjosti. Kabina je dizajnirana tako da podsjeća na SUV, a ne na radni kamionet. Prednja sjedala presvučena su kombinacijom kože i eko kože, vozačko je električno podesivo, a oba prednja sjedala su grijana.
Straga ima dovoljno mjesta za tri odrasle osobe, s dodatnim naslonom za ruke i USB priključkom. Udobnost na dugim vožnjama prilično je dobra, iako stražnja klupa, zbog ograničenja karoserije ostaje nešto uspravnija nego u SUV-u, pa nije savršeno udobna.
Ispred vozača nalazi se digitalni zaslon od 7 inča koji kombinira klasične analogne pokazivače i moderne grafike na zaslonu što je izuzetno dobro rješenje koje izgleda prestižnije od običnog dodirnog zaslona. Multimedijom se upravlja putem 9-inčnog zaslona osjetljivog na dodir, a tu su podrška za Apple CarPlay i Android Auto, bežično punjenje mobitela.
Posebno valja pohvaliti fizičke tipke za klimu i prečace za osnovne funkcije. Ergonomija je vrlo dobra, a tu su u brojni praktični pretinci, primjerice, dvostruki pretinac ispred suvozača, držači čaša i niz manjih prostora za sitnice. Materijali su malo lošije razine nego kod Amaroka ili Rangera, ali izdržljivost i jednostavno održavanje ovdje su važniji. Zvučna izolacija je poboljšana, ali se pri višim okretajima jasno čuje "brundavi", glasni rad dizelskog motora.
Motor i vožnja: Briljira na terenu
Pod poklopcem se nalazi 1,9-litreni četverocilindrični turbodizel s 163 KS i 360 Nm, uparen sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem. Motor je elastičan i pouzdan, ali na asfaltu otkriva da se radi o klasičnom radnom stroju - glasniji je i manje profinjen od uglavnom većih motora rivala. Iako se na papiru ne čini baš snažnim nudi dovoljno rezerve za sigurnu vožnju i ozbiljne terenske zadatke. Do stotke stiže za 12,6 sekundi, a najveća brzina od 180 km/h više je nego dostatna za klasu. Ključ ovdje nisu sprintovi, već stabilna vučna snaga i pouzdanost u teškim uvjetima.
Na otvorenoj cesti i autocesti vožnja je ugodna, ali u gradskim uvjetima i na neravninama osjeti se da ovjes koristi lisnate opruge. Kao i kod većine pick-upova, prazna stražnja osovina voli poskakivati, iako je udobnost sasvim solidna.
S druge strane, u off-road uvjetima D-Max briljira. Pogon 4x4 uključuje se elektronički tijekom vožnje (2H, 4H i 4L), a redukcija i blokada stražnjeg diferencijala jamče da će se snaći i na najtežim terenima. Novi „Rough Terrain Mode“ raspodjeljuje okretni moment na kotače s najboljim prianjanjem i znatno olakšava prolazak kroz blato, pijesak ili kamen. Prilazni kut iznosi 30,5°, odlazni 24,2°, a kut nalijeganja 22,9°. Gaz do 800 mm potvrđuje da se radi o vozilu za zaista ozbiljne avanture ili radne zadatke.
Potrošnja: Mnogo, ali bolje od očekivanog
Na testu se Isuzu D-Max pokazao štedljivijim nego što bi se očekivalo od vozila mase preko dvije tone i stalnog pogona na sve kotače. Prosjek cijelog testa iznosio je 8,8 l/100 km, što je čak manje od WLTP vrijednosti i vrlo dobar rezultat za pick-up ove veličine. U gradskim uvjetima potrošnja se kretala između 9 i 10 litara, ovisno o gužvama i učestalosti kraćih vožnji. Na otvorenoj cesti, uz umjerenu vožnju, D-Max se zadovoljavao s 6,5 do 7 litara, dok je na autocesti, pri brzinama od oko 130 km/h, prosjek bio oko 8 do 9 litara. Posebno zanimljiv rezultat postignut je na našem eko krugu, gdje je uz laganu vožnju potrošnja pala na svega 5,9 l/100 km. U kombinaciji sa spremnikom goriva od 76 litara, to znači da D-Max u optimalnim uvjetima može prijeći i više od tisuću kilometara bez zaustavljanja na benzinskoj postaji.
Cijene i konkurencija
U Hrvatskoj se D-Max nudi od 42.460 eura za osnovnu izvedbu Space s produženom kabinom. Crew verzija s pet sjedala starta od 47.850 eura, dok top model N60 Nitro Sport stoji 57.490 eura. Testirani primjerak s dodatnom opremom dosegao je 62.500 eura. Time je Isuzu dosta skup, ali ipak povoljniji od Amaroka i Rangera, koji u bogatim izvedbama prelaze i 70.000 eura, iako D-Max nudi nešto skromniju profinjenost u vožnji. Za kupce koji traže robusnost, izdržljivost i terenske sposobnosti, D-Max je prilično logičan izbor.
Isuzu D-Max N60 Nitro Sport Crew 4×4 uspješno spaja tradicionalnu ulogu radnog vozila s udobnošću i tehnologijom modernog SUV-a. Nije najtiši ni najprofinjeniji u klasi, ali je pouzdan, sposoban i cjenovno konkurentan. Njegova nosivost, vučna snaga i terenske sposobnosti čine ga pravim partnerom za zahtjevne zadatke, dok nova oprema i udobnost osiguravaju da se vozači ne osjećaju loše ni u svakodnevnoj uporabi.
Plus:
+ Vrhunske terenske sposobnosti
+ Nosivost i vuča
+ Povoljnija cijena od glavnih konkurenata
Minus:
- Glasniji i nemirniji motor
- Grublje ponašanje na cesti
- Potrošnja goriva u odnosu na druge klase auta
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
Masa: 2110 kg
Dimenzije: 528 x 187 x 179 cm
Međuosovinski razmak: 313 cm
Motor: 4-cilindrični turbodizel, 1898 cm3
Snaga: 120 kW / 163 KS
Okretni moment: 360 Nm
0–100 km/h: 12,6 s
Najveća brzina: 180 km/h
Mjenjač: automatski, 6-stupanjski
Potrošnja: 8,8 l/100 km (prosjek testa)
Prtljažnik: 1495 x 1530 x 490 mm (tovarni prostor), nosivost 1000 kg
Cijena: 62.500 € (testirani model), 57.490 € (bez dodatne opreme), 47.850 € (osnovni Crew, 163 KS, oprema N60 B)
Važnija oprema testirani Isuzu D-Max N60 Nitro Sport Crew 4×4
Aluminijski naplatci 19", LED svjetla, dvozonska automatska klima, sjedala presvučena umjetnom kožom, grijana prednja sjedala, vozačevo sjedalo električno namjestivo, analogni instrumenti s digitalnim zaslonom 7", dodirni zaslon 9" infotainment, blokada stražnjeg diferencijala, rolo poklopac tovarnog prostora, dodatna zaštita podnice...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.