Testirani CX-30 je još jedan Mazdin automobil u kojeg se lako "zaljubiti", pogotovo ako ste pravi "staromodni" ljubitelj automobila kojem su vozne osobine još važnije od digitalizacije i raznoraznih nepotrebnih "sitnica"
Mazda CX-30 je potpuno pogođen automobil, što se tiče dizajna i voznih svojstava. Model,koji je lansiran još 2029. godine i koji je već "zašao u godine" još uvijek izgleda izuzetno moderno, atraktivno i aktualno, no to nije nešto čemu bismo se trebali čuditi kada su u pitanju Mazde. Već godinama Mazda radi aute čiji dizajn "ne stari", a posebno uspješan primjer za to je CX-30 koji je još uvijek jedan najljepših kompaktnih SUV-ova na tržištu.
No Japanci se unatoč tome neprestano trude učiniti automobil malo svježijim neprestanim doradama i izbacivanjem novih verzija. Jedna od njih je i Nagisa edicija, odnosno linija opreme koja je u ponudu Mazde stigla prije otprilike godinu dana. Sada je taj model pronašao svoj put i do nas kako bismo ga isprobali detaljnim testnim testnim vožnjama.
Što to Nagisu čini drugačijom od ostalih CX-30? Prije svega treba spomenuti da se radi o modelu koji se smjestio u gornjem dijelu ponude CX-30 te je vrlo dobro opremljen. U unutrašnjost je to odmah vidljivo po sjedalima koja presvučena kombinacijom "eko kože" terakota boje i crne brušene kože znatno podižu dojam na "ljestvici luksuza". Izvana su posebnost Nagise lijepa i neupadljiva boja u nijansi pijeska nazvana "Zircon Sand Metallic" te crni naplatci od 18". Tu je i obilje opreme među kojom valja izdvojiti serijski Bose audio sustav, električno pokretana vrata prtljažnika, grijana sjedala, head-up zaslon... Uz sve to cijena ove CX-30 se još uvijek zadržava u vrlo razumnim granicama ispod 37.000 eura što je čini prilično zanimljivom ponudom.
Za početak ćemo se dotaknuti interijera CX-30. S relativno skromnih 440 cm automobil je dimenzijama negdje na pola puta između današnjih tipičnih kompaktnih SUV-ova i malih SUV-ova B segmenta. Iako formalno spada u ovu veću klasu, CX-30 je manji od većine konkurenata pa se to vidi u unutrašnjosti gdje ponuda prostora nije vrhunska. No, automobil je daleko od skučenog. Sprijeda ima obilje prostora, a straga će se udobno osjećati oni do otprilike 180 centimetara, pod uvjetom da ispred njih ne sjedi previsoka osoba. Prtljažnik prima 430 do 1406 litara prtljage što je dovoljno za većinu "obiteljskih situacija", no nije previše raskošno, kako to zna biti kod nekih konkurenata.
Ono što nas je posebno impresioniralo su vrline koju primjećujemo svakoj Mazdi, a to su besprijekorna izrada interijera i visoka kvaliteta materijala. Uglavnom mekane površine i brušena koža na prednjim armaturama dobrodošao su kontrast u odnosu na sve više plastike koju primjećujemo u novijim automobilima ove klase. Mazda je ove vrline digla gotovo na razinu takozvane "premium klase".
Unutrašnjost nije samo vizualno privlačna, već i funkcionalna. Mazda je jedan od posljednjih proizvođača koji nudi razumnu uravnoteženu kombinaciju digitalizacije i stvarnih fizičkih kontrola za osnovne funkcije kao što su kontrola klime ili kontrola glasnoće. Koncept upravljanja važnim funkcijama ali infotainment zaslonom koristi inteligentno raspoređene tipke i prekidače dopunjene rotacijskom tipkom iza ručice mjenjača kojom ćete mnogo lakše i sigurnije navigirati svim funkcijama na zaslonu. Nama, a i mnogima drugima koji su to isprobali, ovo je rješenje mnogo bolje od dodirivanja zaslona i gađanja "ikonica" prstom. Nakon samo malo vježbe s rotacijskim "gumbom" i dodatnim tipkama za brzi odabir, shvatite koliko je lakše ovim putem koristiti Infotainment, pogotovo za vrijeme vožnje. Pohvaliti moramo i komande klime koje su odvojene i vrlo ugodne za korištenje, dok na dodir ostavljaju vrlo kvalitetan dojam. Isto tako, jako nam se dopao i head-up zaslon, koji projicira informacije o vožnji u vjetrobransko staklo i usput ukazuje na vozila u mrtvom kutu.
Najsnažnije strane svake Mazde su vozne osobine, a i kod ovog modela nalazimo vrlo malo prostora za kritiku. Iako je malo tvrđe ugođen, ovjes ove Mazde pruža sasvim solidnu razinu udobnosti. Na kratkim poprečnim neravninama pokazuje male slabosti u odnosu na neke konkurente koji takve situacije bolje filtriraju, no daleko do toga da je neudoban. Što se tiče dinamičkih voznih osobina one su među najboljima u klasi. CX-30 će poslušno slijediti komade vrlo izravnog i "komunikativnog" upravljača i biti u stanju pružiti razinu zabave kroz zavoje koju svakako be biste povezali s ovom klasom vozila. Također, naginjanje u zavojima je zaista minimalno za jedan kompaktni SUV.
Najzanimljiviji dio testiranog automobila je njegov motor. Mazda je i ovdje krenula u potpuno drugom smjeru od konkurencije zanemarujući downsizing i turbo. No osim toga, s blagim hibridnim Skyactiv-X pogonom razvili su potpuno drugu vrstu benzinca koji je u određenim situacijama sposoban raditi kao dizel i tada uopće ne treba svjećice za paljenje smjese u cilindru. Takav motor bi trebao u teoriji ponuditi vrhunske performanse uz nisku potrošnju goriva, no u praksi mu to samo djelomično uspijeva.
Na otvorenoj cesti, posebno prilikom oštrije vožnje i pretjecanja, automobilu će nedostajati okretnog momenta ako je broj okretaja ispod 3000. Stoga takva vožnja i situacije često zahtijevaju više koncentracije ili čak ručno prebacivanje brzine u nižu, ako želite iskoristiti svu snagu i moment ovog auta. To nije nikakav realni minus, no u eri elastičnih turbomotora, ovakav motor pri življoj vožnji doima malo inferiornim, a ako ga ne tjerate u više okretaje imat ćete dojam da je dosta slabiji od deklariranih 183 KS. Prilikom vožnje u gradu nismo našli nikakve realne minuse za motor. Štoviše iznadprosječno je miran, tih i uglađen. Mjenjač koji je klasični automatik zaslužuje samo pohvale zbog relativno brzih i glatkih izmjena.
Što se tiče potrošnje, SkyActiv X ispunjava obećanja i u stanju je trošiti vrlo malo, ako ga vozite umjereno, iako kao i gotovo svi automobili na tržištu, u praksi teško može ostvariti obećanu WLTP tvorničku potrošnju. Uz umjeren stil vožnje kombinirani prosjek potrošnje nam je iznosio 6,8 l/100 km, a uz malo težu nogu na gasu i često korištenje visokih okretaja potrošnja se lako može približiti i 8 l/100 kilometara. Na otvorenoj cesti je moguće trošiti i oko 5 l/100 km, dok je prosječna potrošnja u gradu oko 7,5 l/100 km.
Zaključak
Testirani CX-30 je još jedan Mazdin automobil u kojeg se lako "zaljubiti", pogotovo ako ste pravi "staromodni" ljubitelj automobila kojem su vozne osobine još važnije od digitalizacije i raznoraznih nepotrebnih "sitnica" koje proizvođači sve više guraju u automobile. Mazda CX-30 je nenametljiva ali atraktivna, zabavna i uvjerljiva u vožnji, odlično izrađena i vrlo jednostavna, logična za korištenje. Motor je potpuno drugačiji od onog na što smo navikli, no još uvijek dovoljno dobar, a cijena se čini prilično fer, pogotovo kad vidite koliko opreme i snage dobivate za 36.822 eura. No ako vam to ne treba, toplo preporučujemo da razmislite i o malo skromnije opremljenoj Mazdi CX-30 s podjednako neobičnim 2,5-litrenim benzincem od 140 KS, jer može biti osjetno jeftinija, samo malo "žednija".
Plus:
Vozne osobine
Kvaliteta izrade i materijali
Ergonomija i lakoća korištenja
Minus:
Elastičnost motora
Ponuda prostora straga u odnosu na konkurente
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1420 kg
dimenzije: 440 x 180 x 154 cm
obujam motora: 1998 ccm
snaga: 137 kW/186 KS
0-100 km/h: 8,6 s
najveća brzina: 204 km/h
potrošnja: 5,6 l/100 km
cijena: 36.822 € (testni model), 36.464 € (bez dodatne opreme), 27.574 € (osnovna Mazda CX-30)
Važnija oprema testirana Mazda CX-30 e-SkyActiv-X Nagisa
Aluminijski naplatci 18", automatska dvozonska klima, kombinirani analogni i digitalni instrumenti, dodirni zaslon 10", navigacija, head up zaslon, kamera za vožnju unatrag, prednji i stražnji parkirni senzori, Bose premium audio sustav, bežični punjač za mobitel, sjedala presvučena umjetnom kožom, grijana prednja sjedala, hands free ključ, električno pokretana vrata prtljažnika...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.