Početna Auto 27 pregleda

Test MG3 Hybird+: Kakav je novi kineski gradski auto?

FOTO: Dubravko Kolarić

Uvjerljiv je u vožnji, natprosječno prostran za svoju klasu, ima kvalitetnu unutrašnjost s uglavnom dobrim materijalima i u stanju je biti prilično štedljiv, ali ima i nekoliko "mušica"

Novi MG3 je jedan od najzanimljivijih noviteta koji su nam prošle godine stigli na tržište. Novi gradski automobili postali su rijetkost, a u Hrvatskoj još nismo imali takav novi model iz Kine, pa je MG3 svakako privukao veliku pozornost prilikom dolaska. Iako je u međuvremenu stigao jeftiniji benzinac na testu smo isprobali malo skuplju i mnogo snažniju hibridnu varijantu s kojom je auto debitirao.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Automobil koji smo dobili na test bio je najbogatije opremljeni Luxury koji uz lijepu dodatnu plavu boju (500 eura nadoplate) ukupno košta 23.490 eura. Cijena osnovnog modela je 19.990 eura. S obzirom na cijene drugih hibrida u klasi, MG je tom cijenom izuzetno povoljan, jeftiniji od svih usporedivih konkurenata, a njegovu atraktivnost dodatno diže i netipično velika snaga. Naime sa 194 KS, automobil je znatno snažniji (i brži) od konkurencije. Na papiru sve ovo zvuči odlično, no kakav je auto u praksi?

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Izgled MG3 je prilično simpatičan, no istodobno i prilično diskretan. Za očekivati je bilo da će Kinezi malo više eksperimentirati s razigranim formama, no dobili smo klasiku. To svako nije nimalo negativno, i zapravo bi autu moglo omogućiti proboj u širu bazu kupaca. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Automobil je dugačak 411 cm, i širok 180 što ga čini jednim od najvećih gradskih modela na tržištu. Bez obzira na to što je možda i najveći u klasi, MG 3 je još uvijek mali automobil i uz to dolaze sve pogodnosti auta gradske klase kao što su lakše pronalazak parkinga i jednostavno manevriranje gradom. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prostor u unutrašnjosti je u skladu s dimenzijama. MG3 je jedan od najprostranijih modela u klasi i straga će iza odrasle osobe sprijeda udobno sjediti osobe visoke do otprilike 185 centimetara što je sjajno za jedan gradski auto. Prtljažnik, s druge strane ima 297 litara što nije rekord klase, no nije ni loša vrijednost. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost izgleda dobro. Dizajnom uvelike podsjeća na onu u većem modelu MG4. Bez pretjerivanja i dizajnerskih eksperimenta, sve je uredno posloženo, materijali su uglavnom iznenađujuće dobre kvalitete, iako ni MG3 ne može bez dosta tvrde plastike, kao siv gradski auti. Kvaliteti izrade se nema što prigovoriti. U opremi Luxury, u skladu s njenim imenom, naći ćete i dosta profinjenih materijala pa su sjedala tako djelomično presvučena umjetnom kožom koju ćete pronići i na armaturama. Sva sjedala su se isprva učinila prilično udobnim, iako smo kasnije otkrili da su nam malo pretvrda na dužim putovanjima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ono što nam je malo zasmetalo je nemogućnost podešavanja volana po dubini, što je tako tipično za mnoge kineske automobile. Zašto ej tako ostaje nam enigma, no pozicija sjedenja bi bila sigurno malo bolja uz ovu mogućnost. Kad smo već kod upravljača spomenimo i da bi raspored tipki na njemu mogao biti intuitivniji i manje složen. Fizičke tipke za neke najvažnije funkcije ćete pronaći i ispod središnjeg zaslona, no većina kontrola za klimu su na zaslonu što baš nije najsretnije rješenje. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Grafika indosament sustava je prilično jasna i njegova brzina rada je zadovoljavajuća, a struktura izbornika jednostavna i logična. Ionako nema previše funkcija i "aplikacija" pa ćete se ovdje lako snaći. Osim središnjeg zaslona od 10,25 inča tu je i dodatni 7-inčni za instrumente ispred vozača. Oni su prilično jednostavni, no zaslužuju pohvalu zbog preglednosti i funkcionalnosti. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pogon je prilično nekonvencionalan i MG ovdje nije kopirao ni jednog drugog proizvođača. Sastoji se od 1,5-litrenog benzinskog atmosferskog motora koji razvija 102 KS i 128 Nm i elektromotora sa 136 KS i 250 Nm za ukupnu izlaznu snagu od 194 KS. Za razliku od Toyotinih i Renaultovih hibrida ovdje električni pogon ima mnogo veću snagu, a i baterija ima kapacitet od 1,83 kWh što je mnogo za jedan klasični hibrid. Benzinski motor je spojen na automatski mjenjač sa samo tri stupnja prijenosa. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Čak 194 KS je mnogo više od bilo kojeg konkurenta, no osjeti li se sva ta snaga u praksi? Pa uglavnom da, no MG3 ovdje ima neke slabosti. S obzirom na to da većina snage dolazi iz električnog motora, automobil povremeno može ostati bez daha, a to se najviše primijeti na dugim uzbrdicama na autocesti kada se baterija isprazni. S druge strane, prilikom kratkih ubrzanja, recimo prilikom pretjecanja, automobil impresionira svojom živosti na tragu sportskih automobila. Ubrzanje do 100 km/h za 8 sekundi je također pomalo sportsko, no maksimalna brzina od 170 km/h je, pak, daleko od toga. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Hibridni sustav radi prilično uglađeno, osim kada je motor hladan pa postoji određen nerazmjer buke koja dolazi iz motornog prostora i brzine kojom se vozite. Također, pri agresivnoj vožnji također vas može iznenaditi naglim povećanjem buke koja pak dolazi od naglog velikog povećanja okretaja zbog toga što ima samo tri brzine i što su razmaci između prijenosnih omjera vrlo veliki. Pri nježnoj vožnji ništa od ovoga nećete primijetiti. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potrošnja MG3 je vrlo dobra, no moramo naglasiti da dosta ovisi o vanjskim temperaturama. Primjerice, kada je vanjska temperatura bila oko 0 °C uz vrlo nježnu nogu na gasu trošili smo 4,2 l/100 km na našoj gradsko/prigradskoj testnoj dionici. Kada su se temperature povećale na više od 10 °C potrošnja na istoj dionici je iznosila samo 2,9 l/100 km. Naravno, to je ekstrem i u svakodnevnoj vožnji ćete se morati pripremiti na nešto veće brojke. Uz prosječan stil vožnje u gardu smo u prosjeku trošili 4,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,3 l/100 km, a na autocesti 6,8 l/100 km. Test smo završili s kombiniranim prosjekom od 5,2 l/100 km.  Nije najbolji rezultat u klasi, no to je djelomično bilo zbog vrlo niskih temepratura tijekom testa te velikog udjela kratih gradskih dionica i vožnje po autocesti. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

MG3 je izuzetno vrlo ugodan za vožnju, a može biti i prilično zabavan jer su ovjes i upravljač posloženi "baš kako treba". Ovjes je dovoljno tvrd, a da postane neudoban na dužim putovanjima i lošijim cestama, auto odlično drži zavoje i dobro prenosi snagu na podlogu. Također, kočnice su vrlo solidne. U svakom slučaju, kada se sve zbori i oduzme, jedan od zabavnijih i ekonomičnijih auta u klasi, s nekoliko nedostataka koji će vam rijetko zasmetati. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Testirani MG 3 Hybrid+ Luxury je prilično dobar automobil. Uvjerljiv je u vožnji, natprosječno prostran za svoju klasu, ima kvalitetnu unutrašnjost s uglavnom dobrim materijalima i u stanju je biti prilično štedljiv. Iako iznos od 23.490 eura nije malo za gradski automobil, za taj novac se dobije osjetno više (snage i opreme) nego kod konkurencije.    

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Potrošnja
Ponuda prostora
Vozna svojstva

Minus: 

Povremeno glasan rad
Nedostatak snage pod dužim opterećenjem
Komande klime na zaslonu

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1285 kg
dimenzije: 411 x 180 x 150 cm
obujam motora: 1490 ccm
snaga sustava: 143 kW/194 KS
0-100 km/h: 8,0 s
najveća brzina: 170 km/h
potrošnja: 4,4 l/100 km
cijena: 23.490 € (testni model), 22.990 (bez dodatne opreme), 19.990 € (osnovni hibrid), 18.490 € (osnovni benzinac)

Važnija oprema testirani MG3 Hybrid+ Luxury

Aluminijski naplatci 16",  LED svjetla, automatska klima, digitalni instrumenti 7", dodirni zaslon 10,25", grijana sjedala presvučena  kombinacijom kože i tranine, grijani upravljač, prednji i stražnji parkirni senzori, sustav kamera s pregledom od 360°, handsfree ključ...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.