Ono što svakako valja pohvaliti su odličan uglađen motor i dinamične vozne osobine, no u pogledu udobnosti ovjesa "gubi bodove"
Opel se prelaskom pod kapu PSA, a kasnije i Stellantisa možda financijski spasio, ali je sigurno izgubio dio svoje osobnosti. Tako je i aktualna Corsa postala tehnička "blizanka" Peugeota 208 s kojim dijeli praktično svu tehniku, pa čak i neke dijelove unutrašnjosti. I dok se nekima ta transformacija zapravo dopada, a drugima pak ne, mi nećemo previ ulaziti u to jesu li prijašnji Opeli bili bolji ili lošiji, već ćemo se detaljno pozabaviti s redizajniranom Corsom koju smo nedavno dobili na test. Riječ je o modelu zvučnog naziva: Corsa 1.2 Turbo GS. No nemojte se dati zavarati. Turbo u nazivu nije naznaka neke posebne snage već ga koriste sve Corse koje imaju Turbo motor. GS pak nije oznaka za neku sportsku verziju, kao što su bili nekadašnji GSI modeli, već obična (bogata) linija opreme s malo sportskih ukrasa.
Corsa se nakon redizajna dosta promijenila jer je sprijeda usvojila karakterističnu Opel Vizor masku i druge kozmetičke promjene. Straga su promjene mnogo diskretnije, a je li model sada ljepši nego prije redizajna je stvar osobnog ukusa. U svakom slučaju bolje se uklapa u ponudu uz druge Opele. Karakteristika GS opreme je dvobojna karoserija, odnosno crni krov koji uz lijepe i velike naplatke automobilu daje malo sportskih obilježja.
U unutrašnjosti Corsa teško može sakriti svoje godine. Redizajnom nije puno toga promijenjeno, no "ljubitelji klasičnog" će se ovdje osjećati više "kod kuće". Za razliku od većine novih modela, zaslon infotainmenta ne strši iznad armatura poput nekakvog tableta već je lijepo ukomponiran u njih. Ispred vozača su digitalni instrumenti koji su vrlo jednostavni, pregledni, no ne donose neke posebne mogućnosti za dodatno konfiguriranje i ne izgledaju baš previše atraktivno. Infotainment je vrlo dobar, jednostavan za korištenje, logičan i radi prilično brzo.
Svakako moramo pohvaliti odvojene kontrole za klimu ali i prisutnost drugih fizičkih tipki. Ranije spominjani dijelovi iz Peugeota su primjerice neugledna mala "ručica" automatskog mjenjača konzoli između sjedala, tipka za odabir načina vožnje, tipke za kontrolu prozora i drugi sitni detalji. No ne bismo nikako mogli reći da Corsina unutrašnjost imalo sliči na onu u 208. Zapravo, one se razliku kao "nebo i zemlja".
Što se tiče ponude prostora ona je sasvim dobra sprijeda, no straga baš neće biti udobno odraslim osobama višim od 180 cm. Također ni prtljažnik s 309 litara nije među većima u klasi. U svakom slučaju na tržištu ima dosta modela koji su u stanju ponuditi dosta više prostora onima koji to traže u gradskom autu.
Sada dolazimo i do onog 1,2 Turbo dijela, odnosno motora. Iza te oznake se krije dobro poznati Stellantisov motor s tri cilindra i 100 KS koji se ugrađuje u niz drugih modela. Snaga definitivno nije sportska, no teško mu možemo nešto ozbiljno prigovoriti. Zapravo zaslužuje samo pohvale i još ćemo jednom ponoviti da je ovo možda najbolji trocilindraš ove razine snage na svijetu. U svim režimima rada, posebno u praznom hodu i na niskim okretajima, koji su inače boljka trocilindraša, je vrlo uglađen. Lijepo i ravnomjerno razvija snagu bez izražene turbo rupe, a jedino što baš "ne voli" su visoki okretaji, pa ga nema smisla tjerati mnogo više od 5000 o/min. Šteta, jer tada zapravo najbolje zvuči.
Iako 100 KS ne zvuči kao nešto posebno, zapravo u današnjim okolnostima to je prilično malo konja, Corsi baš i ne manjka snage. Prilično je uvjerljiva u kratkim sprintovima s mjesta, iako 10,8 sekundi do 100 km/h baš i nije "neki rezultat". S druge strane maksimalnih 192 km/h je već odlično postignuće za 100 KS. Pri međuubrzanjima automobil uglavnom također ima dovoljno snage da osjećate solidnu količinu samopouzdanja prilikom pretjecanja. Odlično odmjerena motorizacija, i prosječnom vozaču u ovakvom autu neće trebati ništa više, pogotovo za gradsku vožnju.
Vrlo dobra je i potrošnja. Na sedmodnevnom testu smo ostvarili prosjek od 5,9 l/100 km u kombiniranoj vožnji i 6,6 l/100 kilometara u gradskoj vožnji. Pri standardnom tempu na autocesti potrošnja je uglavnom ispod 7 l/100 km, a na otvorenoj cesti potrošnju možete spustiti i ispod 5 l/100 km.
Također dobro poznati automatski mjenjač sa osam brzina iz Stellantisa svoj posao obavlja solidno i vrlo komforno, no nemojte očekivati neka čuda od njega kada je u pitanju sportska vožnja jer uglavnom je ugođen za udobnost vožnje. Doduše, odabirom sportskog načina vožnje on će dosta promijeniti svoj karakter, no ni tu još uvijek nije idealan za agresivnu jurnjavu.
Što se voznih karakteristika tiče, Corsa može biti vrlo zabavan i sposoban auto. Ovjes je preuzet iz Peugeota, no Opelov tim u svakom svojem autu provede jako mnogo vremena da bi ga više ugodili za dinamičnu vožnju i brzu vožnju njemačkim autocestama. I u Corsi su itekako uspjeli, pa je ovo jedan od najzabavnijih modela u klasi što se tiče vožnje zavojima. Kočnice su također uvjerljive, a upravljač prilično izravan uz dosta povratnih informacija o tome što se događa s kotačima i ispod njih.
Na žalost Opelovi stručnjaci su možda malo pretjerali sa "zatezanjem ovjesa" pa se Corsa doima malo tvrđom na lošim cestama na kojima ovjes pokazuje određene boljke. Definitivno ima udobnijih auta u klasi po tom pitanju, a na sve su vjerojatno utjecali i veliki kotači od 17" koji su dodatna oprema (serija u GS-u su 16"). Auto je izuzetno uvjerljiv na autocesti gdje je među najboljima u klasi. Posebno nas se dojmila i vrlo dobra zvučna izolacija koja omogućuje Corsi da ostane vrlo tiha pri visokim brzinama.
Zaključak:
Testirana Corsa svojim karakteristikama na kraju ispada dosta svojeglav auto. Ono što svakako valja pohvaliti su odličan uglađen motor i dinamične vozne osobine, no u pogledu udobnosti ovjesa na lošim cestama "gubi bodove". Zapravo, na kraju ispada da ono "Turbo GS" iz naziva i nije daleko od istine jer auto će se mnogo više svidjeti onima koji žele uživati u brzoj vožnji, nego onima kojima je opuštenost i "komfor" na prvom mjestu. Ostaje još samo "poveći slon u sobi" kojeg do sada nismo spomenuli, a to je cijena. Više od 25.000 eura za gradski auto s motorom od 100 KS na prvu se čini vrlo velikim iznosom. No kad pogledamo cijene konkurenata zapravo i nije nešto pretjerano. Sve je danas postalo izuzetno skupo.
Plus:
Dinamične vozne osobine
Uglađenost motora
Potrošnja goriva
Minus:
Udobnost ovjesa na lošim cestama
Ponuda prostora straga i u ptraljžniku
Cijena
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1175 kg
dimenzije: 406 x 177 x 144 cm
obujam motora: 1199 cm3
snaga: 74 kW/100 KS
0-100 km/h: 10,8 s
najveća brzina: 192 km/h
potrošnja: 5,3 l/100 km
cijena: 25..309 € (testni model), 23.388 € (bez dodatne opreme), 19.454 (osnovni model)
Važnija oprema testirana Opel Corsa 1.2 Turbo GS
Aluminijski naplatci 17", LED svjetla, automatski klima uređaj, grijanje sjedala, prednji i stražnji parkirni senzori, panoramska 180° kamera za vožnju unatrag, dodirni zaslon 10", navigacija, digitalni instrumenti 7", dvobojna karoserija...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.