Osim u električnoj i PHEV izvedbi, novi Grandland dostupan je i u puno pristupačnijoj hibridnoj varijanti koja pruža gotovo sve što biste mogli poželjeti od jednog obiteljskog SUV-a. No nije i bez nedostatka
Danas je poprilično teško istaknuti se u segmentu obiteljskih SUV-a prepunom zanimljivih opcija, a Opel je to početkom ove godine pokušao lansiranjem nove generacije Grandlanda. Dizajnom novooblikovan, dimenzijama puno veći nego prije i temeljen na STLA Medium platformi matičnog Stellantisa, novi se model, osim s konkurentima poput Nissana Qashqai, Kije Tucson i VW-a Tiguan, mora boriti s koncernskom “braćom”, kao što je Citroen C5 Aircross. Poput potonjeg, novi je Grandland dostupan u potpuno električnoj i PHEV izvedbi, a mi smo testirali onu cjenovno najprivlačniju, hibridnu u kombinaciji sa srednjom GS razinom opreme.
Dizajn: istodobno upadljiv i pomalo nemaštovit
Nova varijanta Opelova najvećeg SUV-a sada mjeri 4,65 metara, odnosno čak 17,3 cm više nego prije, a ujedno je širi (+4,9 cm) i viši (3,6 cm) te je oblikovan prema markinom novom dizajnerskom jeziku. To znači da sprijeda ima “vizir” koji, odabirom paketa Tech GS (1650 eura), podrazumijeva napredna Matrix LED svjetla i osvjetljenje prozirne maske i Opelova loga, a pritom se i straga ističe LED traka koja povezuje stražnja svjetla uz također osvijetljenu oznaku Opel.
Gledan sprijeda i straga, novi je Grandland prepoznatljiv i upadljiva dizajna, a tek pogledom na bok djeluje pomalo generički i ne naročito drukčije od drugih. Koju god opremu odabrali (Edition, GS ili Ultimate), sve izvedbe dolaze sa 19-inčnim aluminijskim kotačima, Grafik siva boja karoserije testiranog primjerka, poput ostalih opcijskih, stoji 700 eura, dok je opcija crnog krova besplatna.
Unutrašnjost: moderan, funkcionalan i ugodno prostran
Grandlandov interijer primjer je jednostavne funkcionalnosti sa zanimljivim odabirom ponegdje recikliranih materijala i tkanina na prednjoj konzoli i oblogama vrata, brojnim korisnim pretincima i vrlo udobnim AGR prednjim sjedalima (serijskima uz GS opremu), a kao Stellantisov proizvod “razotkrivaju” ga tek sveprisutni srebrni birač automatskog mjenjača i prekidač modova vožnje. Ispred njih je poklopcem skriveni pretinac koji sadrži bežični punjač pametnih telefona, ispod je poveće odlagalište za manje torbice i predmete, a iznad, srećom, niz fizičkih prekidača i tipki za kontrolu dvozonske klime.
U središnjem i širokom 16-inčnom zaslonu nalazi se solidan, ali ne uvijek intuitivan i za snalaženje jednostavan infotainment, koji, kao u drugim automobilima koncerna Stellantis, isključivanje iritantnijih sustava asistencije čini pomalo kompliciranim. Serijski sadrži TomTom navigaciju, no puno bolja opcija su Google Maps koje je lako koristiti bežičnim povezivanjem pametnog telefona, bilo putem Apple CarPlay ili Android Auto sučelja.
Ispred vozača je 10-inčni instrumentni zaslon s nekoliko mogućih prikaza, kao i poveći upravljač s ugodno tankim obručem i jasnim tipkama.
Općeniti dojam kvalitete interijera na razmjerno je visokoj razini za ovu klasu uz dobar odabir na dodir mekih površina i respektabilnu izradu.
Spomenuta prednja sjedala presvučena su kombinacijom materijala, podesiva su u osam smjerova, imaju funkciju grijanja i izvlačivu potporu za bedra, a osim što su iznimno udobna, dobro podupiru u zavojima. Odrasli putnici u drugom redu putuju uz višak prostora za noge do sjedala ispred i više nego dovoljno prostora za glavu čak i uz opcijski panoramski krovni otvor (koji inače “krade” dragocjene centimetre), a zgodan detalj je i mali džep za pametni telefon u naslonu sjedala ispred.
Kod GS opreme serijski električno pokretana vrata prtljažnika kriju prostor od odličnih 550 litara, a preklapanjem stražnjih sjedala povećava se do 1645 l.
Pogon: puno bolji u vožnji nego na papiru
Hibridna varijanta Grandlanda pokretana je Stellantisovom sada već dobro poznatom kombinacijom 1,2-litrenog turbobenzinca sa 136 KS i 28 KS snažnog elektromotora, a snagu sustava od 145 KS na prednje kotače prenosi “elektrificirani” DCT mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Hibridni element je i mala (0,43 kWh) 48-voltna baterija koja uz elektromotor pridonosi boljem odzivu na unose papučicom gasa, omogućuje kotrljanje s ugašenim motorom, kratkotrajnu vožnju na struju, a neznatno i bolja ubrzanja. Performanse su pristojne (0-100 km/h za 10,2 sekunde), “hibridna” međuubrzanja su dobra, trocilindraš se po potrebi pokreće i gasi prilično neprimjetno te, neovisno o rasponu okretaja, nema traga neugodnim vibracijama nekoć tipičnim ovoj konfiguraciji motora.
U svakodnevnoj, normalnoj vožnji, drugim riječima, hibridni sustav je uglađen i ugodan za korištenje. Određeni nedostaci pojavljuju se tek prilikom zahtjeva za naglim, odlučnim ubrzanjima kada hibridni sustav, odnosno mjenjač ne reagira očekivano brzim odzivom. To je nešto na što je donekle lako priviknuti se, ali svejedno povremeno može iritirati, ponajprije kod pretjecanja.
Hibridni sustav omogućuje i vrlo dobru ekonomičnost, pa Grandland uz malo lakšu desnu nogu može trošiti između 5,8 i 7,1 l/100 km, dok se naš kombinirani prosjek kretao oko 6,4 l/100 km.
Vožnja: uvjerljiv na otvorenoj cesti, manje dojmljiv u gradu
Za razliku od potpuno električne verzije, čiji stražnji ovjes čini multilink osovina, Grandland Hybrid koristi konvencionalnu polukrutu osovinu, što je vjerojatno dio razloga za određenu nepodatnost na lošije održavanim gradskim prometnicama. Doduše, na otvorenoj cesti, kao i pri višim brzinama na autocesti, ovjes puno bolje “diše” s cestom, čak i na ne potpuno glatkim površinama, te uvjerljivo kontrolira karoseriju u zavojima i pruža za ovakvo vozilo dobru razinu prianjanja. Servoupravljač je ugodno lagan za manevriranje prilikom parkiranja, ali na zavojitoj cesti i ugodno precizan, iako ne i naročito komunikativan, dok su kočnice snažne i lako ih je precizno dozirati.
Zaključak i cijena: razumni iznos za solidan hibrid
U kombinaciji s početnom (i sasvim dobro opremljenom) Edition razinom opreme, hibridni Grandland stoji 34.490 eura, odnosno 7500 eura manje od najpovoljnije PHEV izvedbe sa 195 KS ili čak 12.500 manje od električne varijante. Inačica sa srednjom GS opremom dostupna je za 2000 eura više od Editiona, što je doplata vrijedna ulaganja skoro samo zbog AGR sjedala, dok cijena testiranog primjerka opremljenog dodatnom opremom iznosi 41.488 eura.
Kao praktičan, prostran i modernim tehnologijama opremljen obiteljski SUV, Grandland Hybrid vrlo je primamljiva kupnja, pogotovo s obzirom na cijenu verzije s GS opremom. Hibridni pogonski sklop ne nudi mogućnost dugotrajne električne vožnje, no svejedno uglavnom pruža vrlo ugodno iskustvo za upravljačem uz pohvalnu uglađenost i razumnu potrošnju goriva. Sve navedeno, pored cijene Hybrida, čini se sasvim dovoljnim za isticanje u segmentu obiteljskih SUV-a.
Plus:
+Dobar hibridni sustav
+Prostranost za putnike i velik prtljažnik
+Vrlo udobna (i svakog centa vrijedna) prednja sjedala
Minus:
-Ne uvijek dovoljno responzivan pogonski sklop
-Udobnost ovjesa pri nižim brzinama
| TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI | |
|---|---|
| Masa | 1675 kg |
| Dimenzije | 465 x 191 x 167 cm |
| Međuosovinski razmak | 278 cm |
| Motor | 4-cilindarski turbobenzinski 1199 cm3 + elektromotor |
| Snaga | 107 kW / 145 KS |
| Okretni moment | 230 Nm |
| 0-100 km/h | 10,2 s |
| Najveća brzina | 202 km/h |
| Mjenjač | automatski 6-stupanjski, s dvostrukom spojkom |
| Potrošnja | 5,5 l/100 km (WLTP), 6,4 l/100 km na testu |
| Prtljažnik | 550-1645 l |
| Cijena | 41.488 € (testni model), 36.490 € (bez dodatne opreme), 34.490 € (osnovna izvedba Edition) |
Važnija oprema testirani Opel Grandland 1.2 Hybrid GS
Aluminijski naplatci 19", Matrix LED prednja svjetla, dvozonska automatska klima, AGR komforna prednja sjedala s grijanjem, grijanje upravljača, digitalni instrumenti 10", dodirni zaslon infotainmenta 16", sustav kamera s prikazom od 360 stupnjeva, adaptivni tempomat, panoramski krovni otvor, električno pokretanje vrata prtljažnika...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.