Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 GT nudi izdašan prostor, visok komfor i bogatu opremu u elegantnom pakiranju, no sve to uz umjereni pogon i cijenu veću od 45 tisuća eura
Novi Peugeot 5008, pozicionira se kao "veliki brat" modela 3008, a to znači moderni veliki SUV s ukupno sedam sjedala i hibridnom ili električnom tehnologijom. Francuzi su u novoj generaciji povećali dimenzije (dužina 479 cm, međuosovinski razmak 290 cm) i obećali prostranost, tehniku i udobnost dostojnu obiteljskog auta. Među pogonskim opcijama najpovoljnija i kupcima najzanimljivija je verzija s trocilindarskim benzincem od 1,2 litre i pomoćnim električnim motorom, ukupne snage 145 KS, izvedba koju smo i mi testirali u kombinaciji s raskošnom GT Opremom.
Vanjski dizajn i unutrašnjost: Vrlo dobar dojam
Vanjski izgled zrači suvremenim karakterom. Balans između robusnog SUV stila i rafiniranih linija, s prepoznatljivim LED dnevnim svjetlima u oblicima kandži i minimalističkom prednjom maskom koja je jako lijepo ukomponirana u ostatak vozila. Ipak, nekima će ova maska ostaviti pomalo generički dojam, osobito u usporedbi s odvažnijim prednjim krajevima prethodnih generacija Peugeota. Stražnji dio je podjednako jednostavan kao i prednji, a ukupno gledano 5008 GT je dizajnerski uvjerljiv, ali ne i besprijekoran. Tako ej uostalom bilo i s prethodnikom koji se izgledom nije mogao nositi s manjim 3008.
Unutra dominira 21‐inčni lebdeći zakrivljeni zaslon, zapravo zaslon s instrumentima i dodirni zaslon integriran u jednu cjelinu. Pažnju privlače i praktični i‐Toggles konfigurabilni dodirni prečaci. Infotainment sustav je responzivan, vizualno moderan i lako čitljiv, no zahtijeva kratko privikavanje zbog obilja funkcija i izbornika.
Unutrašnjost također zrači vrhunskim dojmom zahvaljujući kombinaciji mekih plastika, tkanina i umjetne kože. Međutim, pojedinim vozačima kompaktnost upravljača i položaj instrumenata možda neće leći, što je poznata karakteristika Peugeotove i-Cockpit konfiguracije s instrumentima iznad malog volana.
Auto impresionira prostranošću, osobito u prvom i drugom redu sjedala, gdje putnici uživaju u obilju mjesta za noge i glavu. Drugi red nudi klizna (15 cm) i preklopiva sjedala s individualnim podešavanjem, što dodatno povećava fleksibilnost. Treći red je funkcionalan, ali primjereniji djeci ili kraćim vožnjama.
Prtljažnik u konfiguraciji s pet sjedala nudi vrlo izdašnih 916 litara, a uz preklopljena stražnja sjedala prostor se širi do 2.232 litre, što ga čini jednim od najprostranijih u klasi. Kada se koristi svih sedam sjedala na raspolaganju je samo 259 litara, što je bolje od prosjeka klase, no još uvijek nedovoljno za obiteljske potrebe. Sa sedam osoba u autu krovna kutija bit će nužnost prilikom odlaska na odmor.
Vozne osobine: Udobnost, ali ne i vrhunske performanse
Motor u kombinaciji sa šest‐stupanjskim DSG mjenjačem u kojem je električni motor razvija standardnih 145 KS i 230 Nm momenta. Na papiru performanse ovog 48V pogona koji radi kao klasični hibrid ne oduševljavaju jer ovom autu treba 11,3 sekunde do 100 km/h. U praksi, performanse su umjerene, ubrzanja ne impresioniraju, ali pogon pruža dovoljno snage za mirnu, "obiteljsku vožnju".
U gradskim uvjetima pogonski sklop radi vrlo tiho i uglađeno, zahvaljujući mogućnosti vožnje u isključivo električnom modu pri manjim brzinama, gdje motor s unutarnjim izgaranjem ostaje isključen. U praksi, uz laganu nogu na gasu, više od 50 posto gradske vožnje može se odraditi u potpuno električnom režimu, što pridonosi i smanjenju potrošnje. Dodatna snaga elektromotora osjeti se pri zahtjevnijim ubrzanjima, ali dojam ostaje suzdržan zbog ograničenog kapaciteta hibridne baterije i ukupno skromne snage električnog motora od 28 KS.
Mjenjač je općenito kultiviran i dobro prilagođen karakteru automobila, no u pojedinim situacijama zna prerano prebaciti u viši stupanj, što rezultira tromijom reakcijom pri naglom ubrzanju, recimo kod preticanja. Dodatno, kod zahtjevnijih vožnji ili vožnje uzbrdo osjeti se napor pogonskog sklopa, osobito ako je vozilo potpuno opterećeno.
Potrošnja i ekonomičnost: Prilično štedljiv
realna potrošnja je vrlo blizu tvorničkim vrijednostima. Testna potrošnja u kombiniranim uvjetima iznosila nam je 6,3 l/100 km, s mogućnošću znatno nižih vrijednosti u gradu, gdje sustav često koristi električni način vožnje. Konkretno, uz laganu nogu na gasu, neke gradske dionice smo prevaljivali s potrošnjom od oko 4,5 l/100 km. Potrošnja na autocesti osjetno raste i uz umjerne brzine kreće se između 7 i 7,5 litara na 100 kilometara, ovisno o opterećenju.
Udobnost i dinamika vožnje: Komfor prije svega
Peugeot 5008 prvenstveno je orijentiran na udobnost, što se osjeća u svakom aspektu vožnje. Ovjes je podešen mekano, s naglaskom na filtriranje neravnina i tihu vožnju. Akustična izolacija kabine je izvrsna, a buka motora, vjetra i podvozja zadržava se na niskoj razini čak i pri višim brzinama.
S druge strane, dinamička strana vožnje nije prioritet ovog modela. Upravljanje je lagano i precizno, ali bez izražene povratne informacije, što dodatno potvrđuje smjer u kojem je automobil koncipiran - za opuštenu, kontroliranu i nenapornu vožnju. U zavojima se osjeća masa vozila, a pri bržim promjenama smjera naginje prema tromosti, osobito s više putnika i tereta. Ipak, stabilnost pri većim brzinama je dobra, a rad sustava pomoći vozaču ulijeva povjerenje.
Dakle, 5008 GT nudi izuzetno ugodan komfor u vožnji, ali bez sportskog karaktera. Idealno odgovara vozačima koji traže relaksiran, siguran i profinjen automobil za svakodnevne obveze i obiteljska putovanja.
Zaključak i cijena
Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 GT predstavlja privlačnu opciju za obiteljske kupce koji traže prostran, tehnološki napredan i udoban SUV sa sedam sjedala. Njegov adut nije u performansama, već u smirenom karakteru vožnje, bogatoj opremi i učinkovitoj potrošnji u svakodnevnim uvjetima, osobito u gradu. Cijena testiranog modela, koja iznosi 45.539 eura, smješta ga u gornji segment klase. Ima i osjetno jeftinijih automobila ako vam je primarni cilj imati sedam sjedala, no ovaj 5008 realno nije skup u odnosu na konkurenciju s obzirom na bogatu opremu i štedljiv pogon.
Plus:
Prostranost i fleksibilnost
Kvaliteta interijera
Vrlo štedljiv u gradu
Minus:
Performanse
Dinamičke vozne osobine
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1705 kg
dimenzije: 479 x 190 x 169 cm
obujam motora: 1199 cm3
snaga: 107 kW/145 KS
0-100 km/h: 11,3 s
najveća brzina: 200 km/h
potrošnja: 5,7 l/100km
cijena: 45.539 € (testni model), 44.631 € (bez dodatne opreme), 39.480 € (osnovni 5008)
Važnija oprema testirani Peugeot 5008 Hybrid 145 e-DCS6 GT
Aluminijski naplatci 19", Pixel Matrix LED svjetla, trozonski automatski klima uređaj, grijani sportski upravljač, AGR sjedala s presvlakama od Alcantare i tkanine, grijana sjedala u prednjem i drugom redu, ambijentalno LED osvjetljenje, zakrivljeni 21" zaslon s digitalnim instrumentima i infotainment sustavom, navigacija, sustav kamera s pogledom od 360 stupnjeva, bežično punjenje pametnog telefona, sjenila u stražnjim vratima, električno pokretana vrata prtljažnika, panoramski stakleni krov...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.