Nova Petica vraća duh sedamdesetih i osamdesetih u potpuno električnom izdanju. Kompaktna, simpatična i štedljiva, nudi retro šarm uz ne baš malu cijenu
Kad su u Renaultu odlučili oživjeti ime Petice, odmah je bilo jasno da se neće raditi samo o još jednom retro eksperimentu. R5 je bio simbol sedamdesetih, osamdesetih i početka devedesetih, auto koji se jednako vozio po selima, i gradu, kojeg su voljeli kupci različitih preferencija i platežne moći, te auto koji se uspješno prodavao gotovo četvrt stoljeća. Danas, više od pola stoljeća nakon premijere prve Petice, vraća se u obliku električnog gradskog automobila i odmah pogađa u srce nostalgije. Samo što ovoga puta, umjesto mirisa benzina nudi tišinu elektromotora, digitalne ekrane i bateriju od 52 kWh. Testirali smo top izvedbu ovog modela s Iconic paketom opreme i 150 KS punog, malo predugog, naziva Renault 5 E-Tech Electric Iconic Cinq 150 HP Comfort Rage.
Dizajn: Retro s hipsterskim začinima
Prvi dojam je jednostavan, teško je ne nasmiješiti se, pogotovo uz ovako upečatljivu boju. Petica izgleda poznato, iako je sve novo. Oblik svjetala podsjeća na original, kvadratne stražnje lampe vraćaju duh Turbo verzije, a skrivene stražnje kvake i široki bokovi donose modernu notu. Renault nije išao na sterilnu futurističku estetiku, nego je pogodio mjeru između šarma starog i svježine novog. Pogotovo u žutoj Pop! nijansi, s dvobojnom karoserijom, odnosno crnim krovom, auto izgleda kao simpatična igračka koja bi mogla razveseliti i u najtmurnijem prometnom čepu.
Još jedan šarmantni detalj je svjetlosni indikator na prednjoj haubi. Izgleda kao otvor za zrak, no zapravo u stvarnom vremenu pokazuje razinu napunjenosti baterije. Funkcionira poput elegantnog svjetlosnog potpisa, pa na punionici već iz daljine možete znati je li vaš R5 spreman za vožnju ili još uvijek "guta struju".
Unutrašnjost: Razigrana, digitalna i pomalo nedosljedna
Kabina je jednako šarena priča. Na prvu sve djeluje veselo i otkačeno, sjedala s retro uzorkom, detalji od recikliranih materijala, simpatične tkanine na vratima i policama. Renault je očito htio da se vozač osjeća kao u dnevnoj sobi, a ne u sterilnom električnom laboratoriju. S druge strane, tu i tamo proviri tvrda plastika, pogotovo straga, i podsjeti da ipak govorimo o autu B-segmenta.
Infotainment je pun pogodak. OpenR Link sustav s Googleom radi brzo i pregledno, a kao posebna atrakcija nudi se i Reno, virtualni avatar koji sasvim dobro odgovara na pitanja i pomaže oko raznih funkcija. Neće promijeniti kotač umjesto vas, ali može objasniti kako to učiniti. Dva ekrana dominiraju instrumentima, no Francuzi nisu pretjerali, ostavili su i prave tipke ispod ventilacijskih otvora, što je vrlo dobrodošlo.
Iako dominira moderno i digitalno ima i vrlo neobičnih starinskih rješenja. Jedan od onih detalja zbog kojih se novi Renault 5 razlikuje od gomile drugih električnih mališana jest, košara za baguette. Da, Francuzi nisu mogli odoljeti da u svoj retro šarmer ne ubace i dozu autoironije, pa tako uz dodatke interijera nude i pleteni držač za kruh. Smješta se uz središnju konzolu i dovoljno je čvrst da vaša dnevna porcija bageta stigne kući netaknuta, bez da leti po kabini pri svakom jačem kočenju. Praktičnost ovdje možda baš i nije velika, ali simpatija i osmijeh na licu su zagarantirani.
Prostor: Sprijeda iznenađenje, straga kompromis
Na 3,92 metra duljine očekivali biste relativno malo mjesta, ali sprijeda ima dovoljno prostora i za visoke vozače. Položaj sjedenja je nešto viši zbog baterije u podu, no ergonomija je pogođena. Straga je, međutim, situacija manje sjajna, prosječno visokim odraslim osobama će uglavnom nedostajati prostora za noge, a djeci će biti taman.
Prtljažnik s 299 litara plus dodatnih 27 ispod poda zapravo je vrlo korektan. Prednji prtljažnik ne postoji jer su tu smješteni motor, elektronika, tekućine...
Vožnja: Brža od očekivanja, ali ne i bez mana
Pod haubom je elektromotor od 150 KS i 245 Nm, spojen na prednje kotače. To je dovoljno da Petica od 0 do 100 km/h dođe za osam sekundi, što je u gradskoj vožnji, ali i u drugim situacijama i više nego uvjerljivo. Okretnost je sjajna, polukružno okretanje u 10,3 metra, lako mijenjanje traka, munjevite reakcije na gas.
No, nisu svi dojmovi tako blistavi. Kritike idu na račun upravljača koji daje premalo povratnih informacija, a i trzanje upravljača se zna osjetiti pri snažnom ubrzanju ili na neravnoj cesti. Kočnica s bez fizičke veze hidrauličkim sklopom, s brake-by-wire tehnologijom, traži privikavanje, ponekad zna biti prenagla ili preosjetljiva, posebno pri agresivnijoj vožnji. Ovjes je dobro pogođen za svakodnevicu, s gumama koje pomažu udobnosti, ali od malog auta neki bi očekivali još mekšu vožnju.
Na otvorenoj cesti R3enault 5 pokazuje da nije samo gradska maskota. Leži nisko i stabilno, lako ulazi u zavoje i pritom ostaje zabavan. Na autocesti, uz ograničenu brzinu od 150 km/h, i dalje djeluje mirno i vrlo tiho.
Doseg i punjenje: realnost, ne obećanja
Renault obećava do 405 kilometara WLTP dosega s baterijom od 52 kWh, no realnost je, naravno, nijansiranija. Tijekom našeg testa pokazalo se da će se stvarni doseg kretati između 300 i 380 kilometara, ovisno o načinu vožnje i vrsti ceste. Prosječna potrošnja koju smo ostvarili bila je takva da bi s jednim punjenjem bez problema mogli prevaliti oko 350 kilometara. U gradskim uvjetima rezultat je još bolji, ondje se potrošnja spušta dovoljno nisko da realno omogućuje oko 410 kilometara, dok na autocesti, s konstantno višim brzinama, brojka pada na otprilike 280 kilometara. Na otvorenoj cesti, pri umjerenim brzinama i ritmu, očekivati se može oko 400 kilometara. Punjenje na DC punjaču snage 100 kW od 10 do 80 posto traje oko pola sata, taman za kavu i croissant.
Posebno zanimljiv rezultat došao je na našem eko testnom krugu dugom 20 kilometara. Vozili smo u gotovo idealnim temperaturnim uvjetima prigradskim cestama, bez značajnog prometa i semafora, s ugašenom klimom i maksimalno štedljivim stilom. Potrošnja se tada spustila na nevjerojatno niskih 10,4 kWh na 100 kilometara, što znači da bi uz puni kapacitet baterije od 52 kWh Renault 5 mogao prevaliti točno 500 kilometara. Naravno, riječ je o scenariju koji će u stvarnom životu rijetko tko ponavljati.
Cijena i zaključak: Nije nimalo jeftin, ali ima taj X faktor
Osnovni model s 40 kWh baterijom starta od 28.990 eura, dok testirani Comfort Range sa 150 KS i 52 kWh u Iconic Cinq opremi stoji 35.990 eura. S doplatama poput Harman Kardon ozvučenja, 18-colnih felgi i žute Pop! boje, cijena naraste na 39.190 eura. Nije malo, ali Renault 5 kupuje se srcem, ne kalkulatorom, jer donosi retro šarm, modernu tehnologiju i dovoljno svakodnevne praktičnosti da bude više od igračke.
Nova Petica je pravi mali šarmer. Nije savršena, ima mana s upravljačem i u prostoru straga, kočnica zahtijeva navikavanje, a cijena je sve samo ne mala. Ali Petica je toliko simpatična i karizmatična da joj je teško išta zamjeriti. Renault je uspio ono što rijetki mogu: spojiti nostalgiju i modernu tehnologiju u automobil koji ne ostavlja nikoga ravnodušnim. Ako tražite gradski električni auto s osobnošću, R5 je upravo to.
Plus:
+ dizajn i šarm
+ agilnost u gradu
+ odličan infotainment
Minus:
- Upravljač bez dovoljno osjećaja
- Skučena stražnja klupa
- Visoka cijena
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
Masa: 1460 kg
Dimenzije: 392 x 177 x 150 cm
Snaga: 110 kW / 150 KS
Okretni moment: 245 Nm
Baterija (neto): 52 kWh
0–100 km/h: 8,0 s
Najveća brzina: 150 km/h
Doseg kombinirano (WLTP): 405 km
Potrošnja: 14,9–15,5 kWh/100 km (WLTP)
Cijena: 39.190 € (testirani model), 35.990 (bez dodatne opreme), 28.990 € (osnovni model, 40 kWh, 122 KS)
Važnija oprema testirani Renault 5 E-Tech Electric Iconic Cinq 150 HP Comfort Rage
Aluminijski naplatci 18", dvobojna karoserija, LED svjetla, digitalni instrumenti 10,1", dodirni zaslon 10,1", navigacija s Google uslugama, premium Harman Kardon audio sustav, grijana sjedala i volan, kamera za vožnju unatrag, adaptivni tempomat, sustav za automatsko parkiranje, ambijentalna rasvjeta, toplinska pumpa...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.