Početna Auto 164 pregleda

Test Renault Captur E-Tech Hybrid Techno: Impresivan u gradskoj vožnji

FOTO: Autostart

Iako djeluje kao potpuno novi automobil, ovo je zapravo temeljito redizajnirana verzija aktualnog Captura lansiranog 2019. koja u hibridnom E-Tech izdanju u gradu uglađeno vozi i malo troši

U tijeku recentnog lansiranja niza novih SUV-a i crossovera, poput modela Austral, Espace, Symbioz i Rafale, Renault se prošlogodišnjim redizajnom Captura pobrinuo da i taj za marku ključan model ostane u centru pažnje. To je i neophodno jer uz više od dva milijuna prodanih primjeraka otkako je (sada) najmanji SUV prvotno predstavljen (2013.), teško je precijeniti njegovu važnost. Aktualna generacija temeljena na CMF-B platformi stigla je 2019., a iako je ovo “samo” njezino obnovljeno izdanje, Renaultov šef dizajna, Gilles Vidale i njegov tim, bili su toliko temeljiti da biste lako mogli pomisliti da se radi o potpuno novom automobilu.

Author: Autostart foto: Autostart

Vizualna osvježenja s fokusom na prednji dio

Taj dojam prvenstveno ostavlja s markinim trenutačnim vizualnim usmjerenjem usklađen prednji dio s novom maskom, odbojnikom, prednjim i dnevnim svjetlima te poklopcem motora. Nasuprot tome, straga su samo neznatno dotjerana svjetla, no cjelokupan dizajn, pogotovo u testiranoj kombinaciji pastelno sive karoserije s crnim krovom, izgleda odlično.

Author: Autostart foto: Autostart

Umjerena, ali korisna digitalna modernizacija interijera

U unutrašnjosti nema toliko opsežnih promjena, no moderniji ambijent čine ponegdje novi materijali, 10,25-inčni (opcija, serijski su sedaminčni) digitalni instrumenti i 10,4-inčni uspravno postavljen dodirni zaslon OpenR Link infotainment sustava ispod kojeg se, srećom, nalazi iz drugih modela poznat niz fizičkih tipki za kontrolu klime (umjesto “softverskih” u zaslonu).

Author: Autostart foto: Autostart

Google usluge i opcije povezivanja

Osim što je dobro promišljen i izveden, infotainment u testiranom primjerku podržavao je i opcijske Google usluge (dio paketa Navigacija & Parkiranje) koje omogućuju povezivanje vašeg Google računa s automobilom i, među ostalim, korištenje odličnih Google Maps.

Author: Autostart foto: Autostart

Alternativno, vaš pametni telefon uvijek možete povezati za korištenje još boljeg Apple CarPlay ili Android Auto sučelja.

Kvaliteta materijala i ergonomija interijera

Vozačko je okruženje općenito jednostavno i dovoljno suvremeno da ne ostavlja dojam automobila prvotno lansiranog prije šest godina, a većinom su dobri i korišteni materijali (na gornjim površinama, dok su donjima dosta tvrđi), ugodne su i tkanine kojima su presvučena sjedala, a korisni su i brojni pretinci.

Author: Autostart foto: Autostart

Ta praktičnost donekle se nastavlja i sa stražnjom klupom pomičnom u rasponu od 160 cm, no čak i u položaju najpovoljnijem za noge putnike, na raspolaganju je tek prosječna prostranost. Drugim riječima, putnici viši od 180 cm lako će podnijeti kraće, gradske relacije, ali ne i duge vožnje.

Author: Autostart foto: Autostart

Pomična klupa utječe i na raspon prtljažnika koji kod obične, ne-hibridne verzije Captura varira između 484 i 616 litara, no testirana E-Tech verzija, zbog baterije ugrađene ispod poda prtljažnika, raspolaže sa skromnijih 348 i 480 l.

Author: Autostart foto: Autostart

Pogonski sklop i tehničke karakteristike hibrida

Ta razmjerno mala baterija (1,26 kWh) dio je iz drugih Renaultovih modela poznatog punog hibridnog pogonskog sklopa kojeg čine i 1,6-litreni atmosferski benzinac sa 94 KS, 49 KS snažan elektromotor i starter-generator od 24 KS. Sustav razvija ukupnu snagu od 143 KS uz okretni moment 205 Nm koji se na prednje kotače prenosi mjenjačem s četiri stupnja za “obični” motor i dva stupnja za elektromotor.

Author: Autostart foto: Autostart

Poput većine usporedivih hibrida, Captur E-Tech najbolje funkcionira i ima najviše smisla na gradskim ulicama gdje ga u većini slučajeva pokreće glavni elektromotor. Koliko dugo i daleko može voziti bešumno ovisi o stanju napunjenosti baterije, koja se po potrebi puni benzinskim motorom ili regenerativnim kočenjem, kao i o tome koliko ste oprezni s desnom nogom. Kada niste, motor s unutarnjim izgaranjem pokreće se neosjetno i bez vibracija.

Vožnja izvan grada i specifičnosti mjenjača

Izvan grada, hibridov spomenuti mjenjač (tzv. “dog clutch”) puno primjetnije utječe na iskustvo vožnje i to ne uvijek na dobar način. Ako se prilikom ubrzanja nalazite u prikladnom stupnju prijenosa, Captur će ukupnom snagom benzinskog i elektromotora pružiti dobra ubrzanja pri kojima se osjeti utjecaj električne energije.

Author: Autostart foto: Autostart

No u onim trenutcima kada je mjenjač u višem stupnju od onog koji je potreban za snažno ubrzanje, vrijeme između pritiska papučice gasa, promjene u niži stupanj (“kickdown”) i rezultirajućeg ubrzanja traje poprilično dugo. Otprilike se radi o sekundu do dvije kasnijem odzivu u odnosu na automatske ili mjenjače s dvostrukom spojkom.

Author: Autostart foto: Autostart

Nadalje, Capturova gradska uglađenost i tišina vožnje nije prisutna kod ubrzavanju pri višim brzinama, recimo na autocesti, jer tada pri visokim okretajima do izražaja dolazi glasan i grublji rad četiricilindraša.

U tom se slučaju i potrošnja, koju je u gradu lako spustiti ispod pet litara na 100 kilometara, podiže bliže dvoznamenkastoj cifri. 

Author: Autostart foto: Autostart

Osim toga, prvenstveno zahvaljujući novim prednjim amortizerima, Renaultov najmanji SUV nudi bolju udobnost u vožnji i precizniji odziv upravljača, dok nešto boljem upijanju neravnina pomažu i “samo” 18-inčni kotači testiranog primjerka.

Cijena testiranog modela i dodatna oprema

Cijena Renaulta Captur E-Tech Hybrid sa srednjom Techno opremom iznosi 28.440 eura, a testirani primjerak s ponekom dodatnom opcijom (električni panoramski krovni otvor, adaptivni tempomat, paket Vožnja & Sigurnost, paket Navigacija & Parkiranje) stoji 32.080 eura.

Author: Autostart foto: Autostart

Zaključak: najbolji u svojem prirodnom okruženju

Hibridnoj verziji Captura najbolje pristaje gradska vožnja kada najčešće može koristiti prednosti ugrađenih elektromotora. Na otvorenoj i autocesti ističu se određeni nedostaci specifičnog mjenjača, no općenito nudi ugodno i udobno iskustvo vožnje, modernu opremu i suvremene tehnologije koje ga još uvijek čine primamljivom opcijom u segmentu.

Author: Autostart foto: Autostart

Plus:

  • Ugodan i praktičan interijer
  • Električna vožnja u gradu
  • Skromna potrošnja goriva u gradu
     

Minus:

  • Manji prtljažnik od “običnih” verzija
  • Mušičav mjenjač
  • Bučan motor pri višim okretajima

Author: Autostart foto: Autostart

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1370 kg
dimenzije: 424 x 180 x 158 cm
motor: 1598 cm3 + 2 elektromotora

snaga sustava: 105 kW/143 KS
0-100 km/h: 10,0 s
najveća brzina: 170 km/h
potrošnja: 4,6-4,9 l/100 km
cijena: 32.080 € (testni model), 28.440 € (bez dodatne opreme), 21.640 € (osnovni model, TCe 90)

Važnija oprema testirani Renault Captur E-Tech Hybrid Techno

Aluminijski naplatci 18", automatski klima uređaj, adaptivni tempomat, električni panoramski krovni otvor, OpenR Link multimedijski sustav (10,4-inčni zaslon) s integriranim Google Maps, digitalni instrumenti, bežično punjenje telefona, sustav kamera za parkiranje s pregledom od 360 stupnjeva, LED prednja svjetala s automatskim dugim snopom...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.