Atraktivniji izvana, pametniji iznutra: redizajnirani Captur u Esprit Alpine izdanju zadržava sve prednosti prethodnika, ali ih začinjava modernijom tehnologijom, bogatijom opremom i prepoznatljivim sportskim štihom
Renault Captur već više od deset godina čvrsto drži poziciju među najtraženijim modelima klase malih SUV-ova u Hrvatskoj, a posljednje osvježenje dodatno ga učvršćuje u toj ulozi. Testirali smo vizualno i tehnički moderniziran Captur u benzinskoj blagoj hibridnoj verziji TCe 160 EDC s opremom Esprit Alpine Captur. Auto kombinira novi atraktivan dizajn, poznatu solidnu dinamiku i praktičnu svakodnevnu upotrebljivost, a mi smo pokušali pronaći odgovor na pitanje ostaje li još uvijek jedan od najlogičnijih izbora u klasi.
Dizajn: Novi prednji identitet, poznata silueta
Najveće vizualne promjene vidljive su sprijeda: nova LED svjetla, tanka dnevna svjetla i potpuno redizajnirana maska donose Capturu prepoznatljiv vizualni potpis nove Renaultove ere.
Unatoč tome, stražnji kraj ostao je gotovo nepromijenjen, što stvara određeni dizajnerski disbalans, no preurediti prednji dio i gotovo ne taknuti stražnji je uglavnom standardna praksa redizajna, pa Renault ovdje nećemo ništa zamjeriti. Zahvaljujući dvobojnoj karoseriji i naplatcima od 19 cola, testni primjerak u crveno-crnoj kombinaciji izgleda vrlo efektno i moderno.
Unutrašnjost: Sportski detalji i Google u središtu pozornosti
Unutrašnjost je dobila manji redizajn i novu opremu Esprit Alpine, koja ne donosi više snage ali zato donosi više opreme. Ona uključuje plave šavove, posebne presvlake, aluminijske papučice i druge ukrase. Tu su i novi upravljač i digitalne instrumenti.
Infotainment sustav OpenR Link temelji se na Google Android Automotiveu, s podrškom za Google Maps i Play Store, bez potrebe za spajanjem telefona. Zaslon od 10,4 inča je brz i pregledan, dok je nova središnja konzola ergonomična i uključuje bežični punjač te nekoliko pretinaca. Tipka "My Safety Switch" omogućuje brzo uključivanje ili isključivanje ponekad dosadnih sustava za pomoć u vožnji, prema preferencijama korisnika.
Prostranost: Captur nudi iznadprosječno
Premda dugačak svega 423 cm, Captur nudi vrlo dobru unutarnju prostranost. Posebno se ističe klizna stražnja klupa, zahvaljujući kojoj obujam prtljažnika varira između 422 i 536 litara, uz mogućnost povećanja do 1596 litara s preklopljenim naslonima. Putnici straga imaju solidan prostor za noge i glavu, ventilacijske otvore i USB priključke. Sprijeda, vozač i suvozač sjede visoko, u dobro profiliranim sjedalima koja nude dovoljno udobnosti i na duljim relacijama.
Vožnja: Uglađena kombinacija motora i mjenjača, ali uz kompromise
Captur TCe 160 koristi poznati 1,3-litreni turbobenzinski četverocilindraš snage 158 KS i 270 Nm, uparen sa 7-stupanjskim EDC mjenjačem s dvije spojke. Motor razvija snagu linearno, a najveću učinkovitost pokazuje u srednjem režimu okretaja. Mjenjač je precizan i brz, ali u Comfort modu ponekad predugo zadržava viši stupanj. Srećom, tu je i prilagodljivi MySense mod, gdje se odziv gasa i osjećaj na volanu mogu individualno podesiti.
Ovjes je mehanički ostao isti, ali su novi amortizeri dio paketa redizajna i oni bi trebala poboljšati udobnost i vozna svojstva. Ipak, s 19-colnim kotačima i gumama dimenzija 225/45 R19, udobnost na lošijim cestama malo pati. Na dobroj podlozi sve funkcionira izvrsno, ali rupe, poprečne neravnine i spojeve ovjes se ne filtrira najbolje.
Potrošnja: Umjereno, ali ne baš štedljivo
Tijekom testa, prosječna potrošnja iznosila je 7,2 l/100 km. Na otvorenoj cesti pala je na oko 6 litara, dok je u gradskoj vožnji bila oko 7,5 l/100 km. Na autocesti uz malo brži tempo prosjek lako prelazi 8 litara. S obzirom na snagu, performanse i automatski mjenjač, rezultat je korektan, ali ne i vrhunski.
Zaključak i cijena: Uvjerljiva nadogradnja poznate formule
Testirani Renault Captur TCe 160 EDC u razini opreme Esprit Alpine stoji 29.290 eura, no s dodatnom opremom cijena raste na 30.890 eura. To ga stavlja iznad razine onoga što ljudi u ovoj klasi obično izdvajaju za aute. Ali s obzirom na bogatu serijsku opremu, dojmljiv dizajn i dobru razinu tehnologije, i dalje ostaje u zoni racionalne kupnje. Oni koji mogu živjeti bez sportskih detalja i 19-inčnih kotača mogu uštedjeti oko 2500 eura odabirom Techno paketa, koji zadržava dobar dio funkcionalnosti, ali nudi skromniji izgled.
Renault Captur u ovoj verziji možda nije najudobniji u klasi, niti najsuvremeniji u svakom aspektu, ali nudi pametan spoj dizajna, praktičnosti i tehnologije. Esprit Alpine paket podiže dojam, a blago hibridni pogon i dalje nudi dobar kompromis između performansi i potrošnje. U sve napučenijem B-SUV segmentu, Captur se i dalje čvrsto drži, bez obzira na svoje godine.
Plus:
+ Oprema Esprit Alpine
+ Prostranost kabine i prtljažnika
+ Dobar infotainmnet
Minus:
− Udobnost s 19'' kotačima
− Malo viša potrošnja
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
Masa: 1298 kg
Dimenzije: 423 x 180 x 158 cm
Motor: 4-cilindrični turbobenzinski, 1333 cm3
Snaga: 158 KS
Okretni moment: 270 Nm
0–100 km/h: 8,5 s
Najveća brzina: 204 km/h
Mjenjač: automatski 7-stupanjski, s dvostrukom spojkom
Potrošnja: 5,8–6,3 l/100 km (WLTP)
Cijena: 30.890 € (testirani model), 29.290 (bez dodatne opreme) 21.640 € (osnovni model Evolution, 91 KS)
Važnija oprema testrani Renaut Captur 160 EDC Esprit Alpine
Aluminijski naplatci 19", automatska klima, LED svjetla, dodirni zaslon 10,4", digitalni instrumenti 10", Google navigacija, bežični punjač za mobitel, sustav kamera s prikazom od 360 stupnjeva, sportska sjedala, dvobojna karoserija...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.