Početna Auto 4302 pregleda

Test Škoda Kodiaq: Ogromna i prestižna SUV krstarica s dizelom

FOTO: Dubravko Kolarić

Škoda je ponovno složila izuzetno dobar sveukupni paket koji će u svojoj klasi biti teško nadmašiv. S novim Kodiaqom definitivno ne možete pogriješiti

Nećemo puno pogriješiti ako kažemo da je prošla Škoda Kodiaq u svoje vrijeme bila jedan od najboljih SUV-ova svoje klase. Ovaj automobil je u Škodu doveo mnoge kupce iz drugih "prestižnijih" marki i zabilježio odličnu prodaju. A sada Škoda ima nasljednika, novi model koji je nastao na istoj platformi kao novi VW Passat i Tiguan te Škoda Superb. Odmah ćemo vam otkriti da novi Kodiaq, kao i prethodnik, prostran "kao dnevna doba"i stvarno može učiniti sve što je potrebno obiteljima, kako manjim tako i onim velikim s do petero djece. A koliko je dobar provjerili smo testom osnovne dizelske verzije sa 150 KS , s osnovnom opremom Selection i osnovnim paketom interijera Loft. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prethodnik je bio izuzetno uspješan auto s 866 tisuća prodanih primjeraka što nimalo ne olakšava posao jednom nasljedniku. No Škoda se ovdje držala prokušanog recepta VW grupacije viđenog već toliko mnogo puta - zašto mijenjati nešto što je dobro i uspješno? Tako je osnovna ideja iza novog Kodiaqa očito bila učiniti novi model profinjenijim i poboljšanim, a ne revolucionarnim. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn novog Kodiaqa je malo moderni, oštriji, elegantniji i deset posto aerodinamički efikasniji. No i dalje nije teško ovaj model odmah identificirati kao najveći Škodin SUV jer osnove oblika, ali i neke dizajnerske značajke su preuzete od prethodnika. Škoda se nije trudila učiniti ovaj auto "najljepšim na cesti", no lagali bi da kažemo da je imalo "neugledan". On je zapravo vrlo upečatljiv, a svojim "klasičnim" dizajnom sigurno pogađa preferencije velikog dijela kupaca. Auto i u prethodnoj generaciji bio "ogroman" pa u novoj nije  bilo potrebno nikakvo značajno povećanje dimenzija. Ipak je malo narastao u dužinu, konkretno za 6 cm, no u širinu se smanjio 2 cm, a od prethodnika je i minimalno niži, odnosno za 2 milimetra. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zbog svega ovoga nije nikakvo iznenađenje da druga generacija Kodiaqa ima još više prostora, iako to zapravo zaista "nikom nije trebalo". Novi Kodiaq sada na prednjim i stražnjim sjedalima nudi još više prethodnika, iako je međuosovinski razmak ostao isti. Prostor za noge i glavu je i sprijeda i straga "kolosalan". Također sada ima više mjesta i u trećem redu sjedala koji je testni automobil imao. Ipak, ovdje će na dužim putovanjima i dalje udobno sjediti samo djeca. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prtljažnik je također "priča za sebe". Zbog toga što treći red sjedala krade malo mjesta, on je manji nego u Kodiaqu s dva reda sjedala, no njegov volumen i dalje iznosi nevjerojatnih 845 litara kada se ne koriste sjedala koja su u njemu. Čak i sa sedam sjedala u funkciji još uvijek vam ostaje vrlo pristojnih 340 litara, što je više od zapremine prtljažnika u većini gradskih auta. S oborenim drugim i trećim redom sjedala na raspolaganju je 2035 litara. Sve to su brojke potpuno neuhvatljive za bilo kojeg konkurenta. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ono što upada u oči, osim prostranosti je potpuno redizajnirani kokpit. Na prvu možda izgleda malo "jednostavno", ali nakon kratkog vremena testiranja pokazalo se da je potpuno praktičan i vrlo jednostavan za korištenje. A iz dana u dan nam se i vizualno sve više sviđao. Iako je ovo osnovno uređenje interijera naziva Loft, (Kodiaq sada nudi četiri različita interijera, a za ovaj se ne treba nadoplatiti) ništa mu ne nedostaje. Štoviše, po kvaliteti izrade i materijalima djeluje jako dobro: svi materijali su kvalitetniji i mekši nego kod prethodnika, a ima i dosta zanimljivih detalja poput armatura presvučenih tkaninom. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U unutrašnjosti dominira "lebdeći zaslon infotainmenta" od 13 inča koji je doplata (serija je još uvijek velikih 10"). Grafika je oštra, softver brz i rad potpuno logičan, a čitav infotainment je velik korak unaprijed u odnosu na ono što smo do nedavno dobivali iz VW grupe. Vrlo praktični su veliki prečaci na vrhu koje je moguće mijenjati po želji. No najveći dobitak u unutrašnjosti Kodiaqa su Smart dials. To su tri okretne tipke s mini zaslonima od 32 mm ispod zaslona infotainmenta koje služe za upravljanje klimom, ali i nekim drugim funkcijama poput grijanja sjedala, namještanja glasnoće audio sustava ili izbora načina vožnje. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Sjedala su vrlo udobna, ergonomija u svakom smislu dobra, a također je vrlo pohvalno što je izolacija odlična, odnosno razina buke u automobilu ugodno niska. S ovom mješavinom prostranosti, fleksibilnosti, komfora i ergonomičnosti unutrašnjosti novog Kodiaqa je vrlo teško nadmašiti u ovoj klasi.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Iako svi, pa i Škoda, uvelike "guraju" električne pogone, ono što ljude i dalje najviše zanima je klasični pogon, a idealna "klasika" za ovaj model može biti jedino TDI motor od kojeg se logično o očekuje i najveći udio u prodaji na našem tržištu. U testnom Kodiaqu je bio ugrađen osnovni TDI sa 150 KS. Iako je u osnovi to još uvijek isti motor obujma 1986 cm3 s četiri cilindra i common rail ubrizgavanjem, djeluje mnogo uglađenije i "brunda" mnogo mirnije i ugodnije nego kada je taj motor prvi puta pušten u prodaju. Nije ni iznenađenje, jer od tada je motor nebrojeno puta poboljšavan, a najnovija generacija je sasvim ugodna uhu i vrlo malo vibrira. TDI možda nije "eksplozivan" kao nekada, no sad radi ravnomjernije i štedljivije. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Osnovnih 150 KS baš i nije neka snaga za ovako velik i težak auto pa performanse nisu sjajne, no nisu ni loše. Ubrzanje do 100 km/h za manje od 10 sekundi i maksimalnih 203 km/h bit će dovoljno većini kupaca. Rijetko ćete se osjećati da vam nedostaje nešto snage, možda ponekad na autocesti ili pri preticanju kada je auto opterećen s više putnika i prtljage. Naš izbor bi možda bio snažniji dizel motor sa 193 KS, ali i ovaj će većini biti sasvim dovoljan. DSG mjenjač odlično surađuje s motorom i svoj posao obavlja vrhunski. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče potrošnje Kodiaq je očekivano vrlo dobar. Test smo završili s prosječnom potrošnjom od 6,4 l/100 kilometara. Na gradskim dionicama automobil u principu troši između 7 i 7,5 l/100 km, a na otvorenoj cesti relativno se lako približiti i vrijednostima od 5 l/100 km. Vrlo efikasno, u najboljoj tradiciji TDI-a. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Velik napredak Kodiaq je postigao i u ponašanju u vožnji. Prethodnik je već bio vrlo udoban u vožnji, ali sposoban za vrlo malo zabave "kroz zavoje". Kod novog modela sada su obje karakteristike poboljšane. Škodini inženjeri su razvili uspješan kompromis za ovjes. Budući da je novi Kodiaq i dalje vrlo udoban, također ima tendenciju da se malo naginje u zavojima, no to nije izraženo toliko kao kod prethodnika. Dulje neravnine filtrira vrlo dobro, a ni na kraćima nije puno lošiji. Dobrom dojmu doprinosi i vrlo izravan upravljač koji bi, doduše, mogao pružati malo više povratnih informacija vozaču. Standardni ovjes u testiranom Superbu je vrlo dobar, no možda ne bi bilo na odmet isprobati DCC Plus ovjes s prilagodljivim amortizerima koji je prije nekoliko mjeseci na prvim testnim vožnjama ostavio bolji dojam na nas. S nadoplatom manjom od 1000 eura to se svakako isplati. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak:

Škoda je ponovno složila izuzetno dobar sveukupni paket koji će u svojoj klasi biti teško nadmašiv. S novim Kodiaqom definitivno ne možete pogriješiti jer Škodini stručnjaci su napravili gotovo sve kako treba. Prostranost je ogromna, udobnost vožnje je vrhunska, a tu je i fer cijena. Kodiaq do sada imao prilično pristojnu cijenu, a to se nastavlja i s novim modelom. Naravno, više od 40.000 eura nije jeftino, no kada je u pitanju odnos uloženo-dobiveno tu je Kodiaq još uvijek velemajstor. Pogotovo kad pogledamo što za slične iznose nudi konkurencija. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Udobnost vožnje
Odnos uloženo-dobiveno
Ponuda prostora

Minus: 

Motor je malo preslab
 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:

masa: 1785 kg
dimenzije: 476 x 186 x 166 cm
obujam motora: 1968 cm3
snaga: 110 kW/150 KS
0-100 km/h: 9,8 s
najveća brzina: 203 km/h
potrošnja: 5,3-5,9  l/100 km
cijena:  46.389 € (testni model), 42.386 € (bez dodatne opreme), 37.440 (osnovni model)

Važnija oprema testirani Škoda Kodiaq 2.0 TDI Selection

Aluminijski naplatci 19", LED Matrix svjetla, automatski trozonski klima uređaj, grijanje prednjih sjedala, grijani upravljač, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera za vožnju unatrag, dodirni zaslon 13", navigacija,  digitalni instrumenti 10", adaptivni tempomat, treći red sjedala, električno pokretana vrata prtljažnika...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.