Superb je dobar multitalent za posao, obitelj, putovanja, svakodnevicu... Nadasve praktičan, poželjan i, u ovoj verziji, prestižan
Klasična srednja klasa sve je rjeđa, pogotovo ako tražite limuzinu. Predstavnike se može izbrojati na "prste jedne ruke", a nedavno smo u toj kategoriji izgubili i "kralja" Volkswagena Passata, koji je od nove generacije dostupan samo kao karavan. No zato je tu sada Škoda Superb, automobil koji je godinama (neopravdano) "živio u sjeni Passata", a sada konačno izlazi iz nje. I to u vrhunskom stilu, za čistu peticu. Taj zaključak smo donijeli nakon sedam dana vožnje u Superbu s "top opremom" Laurin & Klement (L&K) i provjerenim dizelskim, TDI motorom.
Za početak ćemo se osvrnuti na jedino što bismo realno mogli zamjeriti testnom automobilu, a to je da nije praktičan kao karavan. No na hrvatskom tržištu, za razliku od zapadnog dijela Europe, bolje prolaze limuzine, pa je logično da smo na test dobili takav Superb, odnosno limuzinu s petera vrata. Tko želi karavan, može ga odabrati, no praktičnost na stranu, moramo priznati da nam se oduvijek više sviđao limuzinski Superb, koji je u stanju biti prestižni poslovni ili pak izuzetno prostran obiteljski automobil.
Limuzina i karavan silaze s proizvodne trake u Bratislavi s VW Passatom,a sva tri automobila dijele velik dio dijelova i većinu tehnike. Superb je time, već na papiru, dostojni nasljednik limuzinskog Passata, a takvim se doima već na prvi pogled. Ogroman automobil dugačak 491 centimetar izgleda vrlo dojmljivo, a dizajnerski je "tipična Škoda", odnosno skladno oblikovan i elegantan automobil bez dizajnerskih eksperimenata koji bi "naljutili" i otjerali tradicionalnu publiku naklonjenu ovom tipu automobila. Ukratko, Škoda Superb ne izgleda spektakularno, no svakako izgleda upečatljivo.
Velika karoserija u kombinaciji s odličnim Škodinim smislom za iskorištavanje prostora rezultira automobilom koji je "velemajstor prostranosti". Teško možemo zamisliti situaciju u kojoj se netko žali da u Superbu nema dovoljno prostora. Ako sprijeda sjedi dvometraš, i on i još jedan dvometraš iza njega neće se žaliti da im nedostaje prostora, posebice ne za koljena. Osobe prosječne visine straga također mogu udobno ispružiti noge i teško se sjetiti neke limuzine s toliko prostora u kabini. Ovo je čak i na razini onih najprestižnijih, poput S-klase.
I prtljažnik je ogroman, čak i po današnjim standardima na koje su nas navikli prostrani SUV-ovi. U prtljažnik limuzinskog Superba stane 645 litara, a dodatan plus za prtljažnik su njegove pravilne linije, velika dubina i širina i praktična peta vrata koja olakšavaju utovar većih predmeta.
U kokpitu je Škoda tradicionalno funkcionalna, iako je osjetno modernizirana i digitalizirana u odnosu na prethodnika. Za razliku od Passata, fizičkih tipki i kontrola ovdje ne nedostaje pa su i komande klime odvojene, odnosno nalaze se na takozvanim Smart Dials kotačićima koji imaju ugrađene zaslone od 1,25 inča i mogu se, osim za klimu, koristiti i za neke druge funkcije. Dva vanjska okretna gumba kontroliraju postavku temperature i grijanje/ventilaciju sjedala za vozača i suvozača, a središnji okretni gumb ima razne funkcije, uključujući kontrolu glasnoće, ventilaciju, klimatizaciju, funkciju zumiranja navigacijske karte i podešavanje načina vožnje.
Pohvala što Škoda nije sve ugurala na zaslon, iako je to komotno mogla učiniti jer novi samostojeći zaslon ima velikih 13 inča dijagonale. Na njemu se nalazi novi Infotainment sustav kojeg smo već upoznali na novom Tiguanu, Passatu, Škodi Kodiaq i koji je velik korak naprijed u odnosu na dosadašnji Infotainment po pogledu grafike, funkcionalnosti, brzine i lakoće snalaženja u njemu.
Ukupno gledano, dizajn unutrašnjosti Superba je vrlo privlačan i nadasve elegantan, a pohvale zaslužuju i kvaliteta materijala i izrade. Ovo posljednje je stvarno besprijekorno. Pohvale zaslužuje i gotovo savršena ergonomija, ali i količina pretinaca koji je, s polugom mjenjača pomaknutom na stup upravljača, sada još više jer se središnja konzola oslobodila. Pretinac ispod naslona za ruku na središnjoj konzoli sada ima 5,5 litara.
U testnom automobilu svoj posao ispod "haube" obavlja najlogičniji izbor za velikog Superba predodređenog za "gutanje kilometara", a to je dizelski motor. Iako je riječ o osnovnom dizelašu koji iz dvije litre obujma izvlači 150 KS, ta snaga i u novoj generaciji Superba ostaje više nego dovoljna. Nije neki "sprinter", no oko 9 sekundi do 100 km/h zadovoljit će prohtjeve velike većine. I u međuubrzanjima je auto besprijekoran te su pretjecanja s njim "relativno opuštena stvar". Uglvnom pohvale zaslužuje i tradicionalno dobar DSG automatski mjenjač s dvostrukom spojkom koji svoj posao obavlja tradicionalno brzo i neprimjetno, tek s manjim trzajima pri žešćoj vožnji, pri mijenjanju u nižu brzinu.
Motor je za jednog dizelaša vrlo uglađen i mirnog rada, a dojam "zvučnog komfora" dodatno podiže odlična izolacija. I pri visokim brzinama na autocesti, unutrašnjost Superba i dalje ostaje mjesto na kojem možete razgovarati bez ikakvog "podizanja glasa".
Što se tiče potrošnje ni tu se Superbu nema što za prigovoriti. Na testu smo u kombiniranoj vožnji trošili 5,9 l/100 km, a nakon 600 žustrih kilometara na autocesti imali smo potrošnju od 6,3 l/100 km. Potrošnja u gradu je iznosila oko 7 l/100 km, a na otvorenim cestama Superb je u stanju trošiti i manje od 5 l/100 km.
Ovjes je još jedan detalj koji oduševljava na novom Superbu. Na prezentaciji smo isprobali verziju s "običnim ovjesom" koja je odličan kompromis između vrlo dobre udobnosti i jako dobrih dinamičkih voznih osobina, no DCC Plus ovjes u testiranom autu sve ovdje diže na razinu koju bismo jednostavno ocijenili s "čistom peticom". Kao i kod ranije testiranog Passata, smatramo da bi svatko tko želi najbolje od svojeg Superba trebao uložiti u ovaj, ne previše skup, dodatak. Zahvaljujući tehnologiji elektronski kontroliranih amortizera Superb se s ovim ovjesom može savršeno prilagoditi svakoj situaciji i pružiti "udobnost predsjedničke limuzine" ili dinamiku koja nije daleko od one sportski orijentiranog auta. Sve pohvale i za precizan i komunikativan upravljač i uvjerljive kočnice koje je lako dozirati.
Moramo priznati, jedan detalj zbog kojeg nas se Superb toliko dojmio bila je i oprema testnog automobila. S L&K paketom unutrašnjost Superba se pretvara u pravu luksuznu oazu kojoj ni najrazmaženiji neće imati što za prigovoriti. Samo za ilustraciju, sjedala presvučena kožom imaju hlađenje, grijanje i masažu, a klima je trozonska... Opsežniji izvod iz popisa opreme možete pronaći na dnu našeg članka.
Zaključak:
Superb je odličan auto kojem, realno možemo zamjeriti samo cijenu. Ali i to samo uvjetno. Više od 50.000 eura za testirani model je vrlo mnogo, no s obzirom na opremu, opet i nije tako "strašno". Škoda nastavlja s tradicijom dobrog odnosa "uloženo-dobiveno" unatoč tome što se s cijenama već odavno priključila ostatku "skupog automobilskog svijeta". Uvjerljivost s kojom ovaj automobil guta kilometre i njegovo besprijekorno ponašanje u vožnji razlog je što češće sa smiješkom ulazite u automobil, bez obzira koliko je dugačak ili kratak put pred vama. Osim toga Superb je dobar multitalent za posao, obitelj, putovanja, svakodnevicu... Nadasve praktičan, poželjan i, u ovoj verziji, posebno prestižan.
Plus:
Motor i potrošnja
Vrhunske vozne osobine i udobnost
Ponuda prostora
Minus:
Manje slabosti mjenjača pri agresivnijoj vožnji
Relativno visoka cijena
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1767 kg
dimenzije: 491 x 185 x 148 cm
obujam motora: 1968 cm3
snaga: 110 kW/150 KS
0-100 km/h: 9,2 s
najveća brzina: 225 km/h
potrošnja: 4,9 l/100 km
cijena: 52.603 € (testni model), 49.832 € (bez dodatne opreme), 36.569 (osnovni Superb, benzinac)
Važnija oprema testirana Škoda Superb 2.0 TDI DSG L&K
Aluminijski naplatci 19", LED Matrix svjetla, automatski trozonski klima uređaj, ektrično pokretana prednja sjedala presvučena kožom, grijanje i hlađenje prednjih sjedala, masaža na prednjim sjedalima,kamera s prikazom od 360°, dodirni zaslon 13", navigacija, digitalni instrumenti 10", head-up zaslon, Canton premium audio sustav audiosustav 12 zvučnika i subwooferom,bežično punjenje telefona, sjenila stražnjih bočnih prozora, električno pkretana vrata prtljažnika, elektronska kontrola ovjesa DCC Plus...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.