Testirali smo novu generaciju Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI R-Line. Prostran, udoban i štedljiv karavan koji i dalje drži vrh u srednjoj klasi automobila. Saznajte sve detalje i dojmove vožnje!
Volkswagen Passat možda je automobil koji dolazi iz klase u izumiranju, ali to ne znači da je njegova najnovija (i vjerojatno posljednja) generacija išta manje značajna od legendarnih prethodnika. S novim dimenzijama, ažuriranim dizajnom i poznatim TDI motorom, Passat Variant se nameće kao vrhunski karavan. No, koliko zapravo opravdava svoju cijenu i imidž? To smo isprobali testom varijante s najlogičnijim pogonskim odabirom, TDI motorom koji ima 150 KS i bogatim R-Line paketom opreme.
Vrlo sličan model smo testirali i prije pola godine, a glavna razlika ovog primjerka je to što nema (stvarno odličan) DCC Pro ovjes i to što je druge boje. No sjesti u Passata uvijek je zanimljivo, pogotovo što nas i u novoj generaciji podsjeća na neka "idiličnija" vremena europske automobilske industrije i samog Volkswagena. Ovaj auto je simbol jedne ere koja prolazi i za kojom će mnogi, sigurni smo, jako zaliti i opet nas je podsjetio kako je ta era - prije SUV-ova, elektrifikacije i eksplozije cijena - zapravo bila "logična", nekako više po ukusu praktičnog i trezvenog ljubitelja automobila.
Već na prvi pogled jasno je da Passat devete generacije, dostupan isključivo kao karavan (na žalost mnogih u Hrvatskoj gdje je limuzina bila mnogo popularnija), nije tek simbolična oproštajna turneja za ovaj model. Ovaj automobil zadržava sve što je Passat činilo prepoznatljivim desetljećima, ali istodobno pokušava ići ukorak s vremenom, ponekad i pod cijenu praktičnosti.
Iako je platforma razvijena u suradnji sa Škodom i auto dijeli mnogo toga s modelom Superb, Passat je ipak uspio zadržati zaseban identitet. Bočne linije jesu gotovo identične, ali razlike se javljaju na prednjem i stražnjem dijelu i nitko neće sigurno zamijeniti Passat i Superb kada ih vidi jedan pored drugoga. S R-Line opremom vizualni dojam je vrlo ozbiljan i reprezentativan, automobil izgleda samouvjereno i moderno.
Dimenzijama Passat više nije automobil srednje klase kakvog smo ga poznavali. S dužinom od čak 492 cm, ne samo da je osjetno veći od prethodnika, nego se približava dimenzijama automobila više srednje klase kao što su Audi A6 i "društvo". Ipak, proporcije su ostale skladne, a karavanski oblik i dalje nudi ono što mnogi SUV-ovi ne mogu, eleganciju uz stvarnu funkcionalnost. Posebnu pozornost privlače Matrix LED svjetla s tankom LED letvicom koja se proteže preko cijelog prednjeg kraja.
Straga se nastavlja "tema sa svjetlosnom trakom", ali tu je i jedna manja zamjerka. Kamera više nije skrivena iza logotipa, što znači da se vrlo brzo zaprlja i postaje neupotrebljiva po lošem vremenu. Ušteda? Vjerojatno. Praktičnost i originalnost? Očito manja.
Porast dimenzija nije bio uzaludan i Passat sada nudi jednu od najprostranijih kabina u klasi. Stražnji red sjedala gotovo pa se može usporediti s limuzinama više klase, a prostor za noge i glavu je izvanredan. Putnici straga, čak i oni jako visoki, neće imati prigovora. Prednja sjedala, sportska s integriranim naslonima za glavu i funkcijom masaže, nude iznimnu udobnost i podršku. Ukratko, u ovom automobilu se putuje vrlo rado i vrlo daleko.
Prtljažnik je još jedan adut, s kapacitetom od 690 litara je među najvećima je u klasi. Obitelj na putovanju ili poslovni korisnici s puno opreme, ovdje neće imati problema. Električna zavjesa i dodatna utičnica od 220 V pokazuju kako VW još uvijek zna pogoditi prave praktične detalje. Prtljažni prostor je savršeno ravan, bez ikakvih pragova, a rukovanje poklopcem jednostavno.
U kabini dominira veliki središnji zaslon od 15 inča. Infotainment je brz, intuitivan i vizualno ugodan, ali gubitak fizičkih tipki donosi određene frustracije. VW je, srećom, poslušao dio kritika, pa su klasične tipke na upravljaču vraćene. Ipak, osnovne funkcije poput klime i dalje se podešavaju putem ekrana i to nije bolje rješenje. Klizači za temperaturu i glasnoću sada su barem osvijetljeni, što pomaže noću, ali i dalje nije zamjena za fizičke kontrole.
Kvaliteta materijala i završna obrada ponovno su na razini koja se očekuje od Volkswagena. Alcantara, decentni šavovi, ambijentalna rasvjeta i bogatstvo pretinaca ostavljaju dojam automobila koji može konkurirati i skupljoj klasi. Tu su i neki zanimljivi detalji poput kišobrana u vratima, poznatog iz Škode.
Pogonski stroj je poznati 2.0 TDI sa 150 KS – motor koji smo susretali u gotovo svim modelima VW Grupe. No, i dalje oduševljava. Uglađen, štedljiv, s obiljem okretnog momenta u svim režimima vožnje. Sprint do 100 km/h traje 9,3 sekunde, a najveća brzina iznosi 223 km/h. Sedmerostupanjski DSG mjenjač izvrsno surađuje s motorom, a brzine se mijenjaju glatko i pravovremeno.
Ono što posebno veseli je potrošnja. Unatoč gabaritima i masi, završili smo test s prosjekom od točno 5,9 l/100 km. U gradu je prosjek bio oko 7 l/100 km, a na otvorenim cestama nije teško postići i manje od 5 litara. Na autocesti, čak i pri vrlo visokim brzinama, potrošnja ostaje pod kontrolom i rijetko prelazi 8 l/100 km.
Ovjes testiranog vozila nije bio opcijski adaptivni DCC Pro, već standardni, i moramo priznati, iznenadio nas je pozitivno. Iako nema mogućnost podešavanja tvrdoće, ponašanje je uravnoteženo. Udobnost je vrlo dobra, čak i na lošijim cestama, a u vožnji zavojima karoserija se ne naginje previše. Ovo nije sportski automobil, ali nudi vrlo solidnu dozu dinamike. Upravljač je dovoljno precizan, lagan pri manjim brzinama i pruža dovoljno povratne informacije u bržoj vožnji. Sveukupno, vožnja je ugodna i nenaporna što i očekujete od Passata.
Zaključak:
Volkswagen Passat ostaje kralj klase koja izumire, možda više po inerciji i imenu nego po inovativnosti, ali kralj je i dalje. Nova generacija opravdava reputaciju, no ne donosi previše iznenađenja. Prostranost, udobnost i štedljiva vožnja glavne su mu prednosti, ali cijena je i dalje bolna točka. Testirani R-Line model s bogatom opremom košta čak 64.780 eura, što je vrlo mnogo, usprkos svim kvalitetama. Passat danas balansira između mainstreama i premium klase i dovoljno je dobar da se približi premium dojmu. I dok nas je svojim voznim osobinama i unutrašnjim komforom u mnogočemu osvojio, ostaje pitanje kako će reagirati tržište jer tko će uopće još kupiti ovako velik i skup karavan u eri prestižni(ji)h SUV-ova? Možda samo oni koji stvrano znaju što žele, a Passat im to još uvijek može ponuditi.
PLUS:
- Odličan motor
- Udoban i sposoban ovjes
- Ponuda prostora i oprema
MINUS:
- Malo fizičkih tipki
- Visoka cijena
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1731 kg
dimenzije: 492 x 185 x 151 cm
obujam motora: 1968 cm3
snaga: 110 kW/150 KS
0-100 km/h: 9,3 s
najveća brzina: 223 km/h
potrošnja: 5,0 l/100 km
cijena: 63.687 € (testni model), 55.859 € (bez dodatne opreme), 41.684 (osnovni model, 122 KS, DSG)
Važnija oprema testirani Volkswagen Passat 2.0 TDI R-Line
Aluminijski naplatci 19", LED Matrix svjetla, automatski trozonski klima uređaj, sportska prednja sjedala, grijanje prednjih sjedala, masaža na prednjim sjedalima, grijani upravljač, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera s prikazom od 360°, dodirni zaslon 15", navigacija, digitalni instrumenti 10,25", Harman/Kardon premium audio sustav 700 W i 13 zvučnika, stakleni panoramski krov, sjenila stražnjih bočnih prozora...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.