Početna Auto 2347 pregleda

Testirali smo Austral Hybrid: Nema boljeg Renaulta!

FOTO: Dubravko Kolarić

U nedavnom testu benzinskog Australa spomenuli smo da je ovo, bez sumnje, trenutno najbolji Renault na tržištu, a s ovim pogonom i opremom postaje još bolji

Za početak kratko i jasno: ovo je najbolji Renault kojeg smo ikada vozili, ali ujedno i jedan od najimpresivnijih SUV-ova srednje klase na tržištu. Testirani automobil iznimno dugog službenog naziva Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 iconic esprit Alpine oduševljava štedljivim i snažnim pogonom, vožnjom i luksuznom i impresionira mnogim drugim detaljima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Testirani Austral je vrh vrhova kada je u pitanju ponuda ovog kompaktnog SUV-a. Ima najsnažniji pogon, najbogatiju opremu i još obilje toga s popisa dodatne opreme pa ne iznenađuje da se cijena penje na gotovo 50.000 eura. To su već astronomske razine za auto iz klase čije su cijene ne tako davno počinjale od oko 20.000 eura. No usporedimo li ga s današnjom konkurencijom i njihovim cijenama Austral je apsolutno na razini prosjeka. Uostalom, nedavno smo isprobali njegovu benzinsku verziju s svije razine slabijom opremom i njegova se cijena opasno približila 40.000 eura, tako da se ovaj model s puno više opreme i štedljivijim i snažnijim pogonom na kraju doima čak i kao bolja kupnja. No krenimo redom. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U nedavnom testu benzinskog Australa spomenuli smo da je ovo, bez sumnje, trenutno najbolji Renault na tržištu, a s ovim pogonom i opremom postaje još bolji. Atraktivno dizajniran automobil mamac je za poglede izvana, što dodatno naglašava atraktivna mat boja. Iznutra  oduševljava tehnologijom bez da zbog toga pati dizajn ili ergonomija koja je besprijekorna. Unutrašnjost auta je prava "Wellness oaza" na cesti s finom kožom, grijanim sjedalima s masažom, atraktivnim ambijentalnim osvjetljenjem, vrhunskim Harman Kardon audio sustavom od 485 W i mnogim drugim luksuznim i praktičnim detaljima. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kao i u prethodnom Australu kojeg smo testirali, dizajn unutrašnjosti i ergonomija su nas oduševili. Sve je na svojem mjestu, a osim dva velik zaslona (instrumenti i dodirni zaslon) ima i dosta klasičnih tipka što je za pohvalu. Obožavatelju tehnologije najimpresivnije će izgledati veliki središnji okomito postavljen zaslon dijagonale 12 inča. Zaslon je visoke rezolucije i još više tehnologije, te je "dom" jednog od najboljih infotainmenta trenutno u svijetu automobila. Za njega je bio zadužen Google, što je prava rijetkost u automobilskoj industriji. Austral je tek drugi Renault s ovom tehnologijom i jedan od samo nekoliko automobila s tom tehnologijom u Europi. Sve funkcionira dobro, glatko i brzo, a dobrodošli dodaci su vrhunska i uvijek pouzdana Google Maps navigacija ali i druge usluge  poput Google Assistant glasovnog upravljanja i Google Play trgovine aplikacijama u kojoj se mogu skinuti dodatne aplikacije prilagođene za ovaj auto.   

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Vrhunski su i digitalni instrumenti. Oni su veliki, jako pregledni, puni informacija, imaju mogućnost prilagođavanja, ali ono što nam se najviše svidjelo je njihov zaslon. Ima dijagonalu od 12 inča i izuzetno je visoke rezolucije i dobre čitljivosti u svim svjetlosnim uvjetima. Renault je i u pogledu digitalnih instrumenata u ovom modelu na razini najboljih na svijetu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Austral nudi i nekoliko neobičnih ili neuobičajenih rješenja, a najprimjetnije je to da je ručica automatskog mjenjača prenesena iza volana, kao u Mercedesu. Rješenje je preuzeto s električnog Meganea E-Tech, kao i velik dio unutrašnjosti. Zahvaljujući tome oslobađa se prostor na središnjoj konzoli između sjedala. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pohvale  i za prostranost. U kabini Austral nudi osjetno više prostora u odnosu na prosjek klase. Renault tvrdi da je ovo najprostraniji auto u klasi, straga zaista ima vrlo mnogo mjesta, dovoljno i za dvometraše, a u prtljažnik stane 500 litara, čemu također nemamo što za prigovoriti. Tu je i dobrodošli trik s pomičnom stražnjom klupom, a njenim micanjem može se smanjiti ponuda prostora na stražnjoj klupi ali zato prtljažnik raste na raskošnih 575 litara.  Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pogon automobila je najsnažniji hibridni sustav kojeg Renault trenutno nudi. Bazira se na trocilindričnom motoru s turbom i intercoolerom koji razvija 130 KS, a ukupna snaga sustava je 200 KS. Kao i kod slabijih hibrida, Renault se odlučio za drugačiji pristup od konkurencije i konstruirao kompleksni ali jako inovativan i dobar hibridni sustav s dva električna motora (jedan starter generator i drugi za pogon) i zamršenim mjenjačem bez spojke i sinkrona koji ima četiri brzine za benzinski motor, dvije brzine za električni motor i čak 15 različitih načina rada. Renault taj mjenjač naziva Multimode. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Hibridni pogon u praksi je vrlo efikasan. Potrošnja je vrlo mala za ovako velik i snažan automobil. Na testu je iznosila samo 5,6 l/100 km u prosjeku. U gradu ju je moguće spustiti i osjetno ispod pet litara na 100 km, a na autocesti ne "podivlja" kao kod nekih hibrida te se uz prosječnu vožnju brzinom od oko 130 km/h uglavnom zadržava ispod 7 l/100 km. Pogon radi prilično uglađeno, mjenjač se ponekad zna zbuniti kada vozite agresivno ili uz veće opterećenje, no uz normalnu vožnju uživat ćete u tihom radu i udobnoj vožnji i pritom u gradu, ovisno o stilu vožnje i do 80 posto vožnje obavljati u električnom načinu rada.  Jedina zamjerka pogonu je ograničenje brzine na 175 km/h. Tako nešto je uobičajeno kod hibrida, no smatramo da je 175 km/h za ovakav auto ipak premalo. Ubrzanja su, s druge strane, potpuno zadovoljavajuća. Auto 100 km/h hvata za 8,4 sekunde, a još bolja su međuubrzanja. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ovjes je u pravom skladu s ostatkom automobila. Malo je mekši od prosjeka i konstruiran prvenstveno za udobnost koja je odlična, mnogo bolja od prosjeka klase. No Austral je prilično sposoban i kada se upustite u brzu vožnju kroz zavoje. Naginjanje je minimalno, a velike pohvale zaslužuje vrhunski 4Control advanced sustav upravljanja na sve kotače koji omogućava preciznije, ugodnije i brže savladavanje zavoja. Ovaj sustav je nadoplata, no svakako se isplati čak i ako vas nije briga za "brze prolaske zavoja". Naime, pri malim brzinama stražnji kotači se okreću u suprotnom smjeru od prednjih što smanjuje krug okretanja za 1,3 metara na 10,1 metar što je na razini Clija. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Testirani Austral definitivno je najimpresivniji Renault kojeg smo ikada vozili, no moguće je da tako neće dugo ostati. Na njegovoj osnovi već su nastali veći Espace i atraktivni Rafale i jedva čekamo isprobati što i oni nude. Cijena testiranog auta iznosi 47.760 eura, no to je zbog ekstremno luksuzne opreme čiji popis možete naći na dnu testa. Isti hibridni pogon u Australu možete dobiti za čak 11.000 eura manje uz nižu razinu opreme Techno koja je sama po sebi već i više nego dovoljno bogata. Ovakvu verziju birat će uglavnom oni kojima cijena nije nikakav problem. 

 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1627 kg
dimenzije: 451 x 184 x 162 cm
obujam motora: 1199 ccm
ukupna snaga sustava: 147 kW/200 KS  
0-100 km/h: 8,4 s
najveća brzina: 175 km/h
potrošnja: 4,6-5,0 l/100 km
cijena: 49.760 € (testni model), 38.790 € (osnovni Austral Hybrid), 30.490 € (osnovni Austral benzinac)

Važnija oprema Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 iconic esprit Alpine

Aluminijski naplatci 20", dvozonska automatska klima, dodirni zaslon 12", navigacija, digitalni instrumenti 12", head-up zaslon, senzori za parkiranje sprijeda i straga , sustav kamera za parkiranje od 360 stupnjeva, električno pokretana kožom presvučena sjedala, grijanje prednjih sjedala, upravljača i vjetrobrana, masaža na sjedalu vozača, audio sustav Harman Kardon 485 W, bežični punjač mobitela, električno otvaranje prtljažnika, Matrix LED svjetla, 4Control Advanced upravljanje na sve kotače...

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.