Atraktivan dizajn, tvrdi sklopivi krov, stražnji pogon i snažan agregat sa 160 KS glavni su aduti malene MX-5 RF i čine ovaj tonu težak targa kabriolet istinskim vozačkim automobilom...
Nakon testiranja i slabije i snažnije verzije klasične izvedbe najprodavanijega roadstera u povijesti, sjeli smo za upravljač najnovije inačice - RF. Na prvi pogled, iako ima identičnu tehnologiju, vidi se očita razlika spram standardnoga roadstera. Automobilom dominira tvrdi sklopivi krov koji se pritiskom na gumb otvara ili zatvara u samo 15 sekundi. I dok je sklopljen, a i kada je spušten, metalni krov izrađen prema targa principu Mazdi MX-5 daje novu dozu profinjenosti i nudi ekskluzivu u klasi.
Ovaj model nazvan Retractable Fastback također krasi Mazdin dvolitreni atmosferski motor koji svih 160 KS hitro prenosi na stražnju osovinu. Performanse izgledaju ovako: do 100 km/h juri 7,3 sekundi, a može pojuriti do 214 km/h. Potrošnja se tijekom sedmodnevnoga testiranja najčešće kretala između devet i deset litara eurosupera. Zaštita od vjetra i buke lošija je nego u konvencionalnome roadster modelu, upravo zbog nesklopivoga dijela krova straga.
Na prvu se čini da je prostor skučeniji u RF varijanti, ali zapravo mjesta ima jednako, iako se na prvu, zbog targa krova čini kako ga je manje. Upravo je zbog tvrdoga krova RF varijanta teža nego roadster, čak 45,5 kilograma. Ta se dodatna masa uopće ne osjeti u vožnji, jer su ju Mazdini inženjeri uspješno anulirali doradama na sportskome ovjesu. Spojka je prava trkaća, hvata oštro i bez milosti.
Šestostupanjski ručni mjenjač pravi je dragulj. Precizan je i tvrd, a omjeri prve četiri brzine izrazito su kratki, što poboljšava osjećaj da ste u pravome malom bolidu. Stražnji vas kotači neumoljivo guraju prema naprijed, a u zavojima “stražnjicu” je vrlo lako zanijeti izvan putanje. Naravno, sve je ograničeno elektronikom i vrlo dobrim ESP-om koji “pazi” da ne pogriješite, kao i sportskim kočnicama s ABS-om koje ju zaustavljaju bez imalo “zamora”.
Nova MX-5 RF ima kožom presvučena Recaro sjedala, navigacijski sustav na velikome LCD-u, prednja LED svjetla, kožom presvučen upravljač i vrhunski Bose audiosustav sa zvučnicima ugrađenim čak i u sjedala. Rekli bismo - i više nego što je potrebno. Ono što vam zaista treba jeste ‘uvući se’ u sportska kožna sjedala pa spustiti metalni krov pritiskom na gumb i potom istinski uživati.
Cijena cjelokupnoga paketa jedinstvene japanske targa jurilice u testnoj opremi iznosi 303.073 kune.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.