Početna Auto 2018 pregleda

Toyota Corolla Cross: Ono što je nekada bio RAV4

FOTO: Dubravko Kolarić

Da ime ne bi zavaralo Corolla Cross nije neka crossover verzija Corolle, već potpuno samostalni model, SUV kompaktne klase koji je sigurno zaslužio malo samostalniji naziv

Toyota RAV4 je kroz godine jako narasla i postala prilično skupa. I tako se dogodilo da Toyota u žaru SUV popularnosti zapravo i nema pravog predstavnika u klasi koja je najprodavanija u Europi, klasi kompaktnih SUV-ova. Da tu je CH-R koji dimenzijama donekle spada u tu klasu, no on je zapravo više "šminkerski model" koji se ponudom prostora ne može mjeriti s modelima poput Qashqaija ili novog Renaulta Australa. Rupu koja je nastala u ponudi Toyota je sada zakrpala modelom koji nosi prilično neinovativno ime - Corolla Cross. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Da ime ne bi zavaralo Corolla Cross nije neka crossover verzija Corolle, već potpuno samostalni model, SUV kompaktne klase koji je sigurno zaslužio malo samostalniji naziv. No u Toyoti su smatrali da je Corolla jako ime i da će novi model imati samo koristi od toga. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Nova Corolla Cross prilično je diskretnog dizajna. Bez previše pretjerivanja. U njenom dizajnu ima mnogo više elegancije i umjerenosti nego sportske agresivnosti i ekstravagancije. Isto vrijedi i za unutrašnjost koja je napravljena u tradicionalnom Toyotinom konzervativnom stilu i ne "trudi se" biti agresivna kao u aktualnom Yarisu. Na klasičnu Corollu podsjeća središnji prednji dio s sa sličnim komandama klime i upadljivim velikim dodirnim zaslonom, a i upravljač je isti. No tu sličnosti prestaju.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kvaliteta izrade unutrašnjosti je na vrlo visokoj razini, a dojam dodatno poboljšava zaista vrhunska oprema Executive u testiranom modelu. Ona je sastavljena po principu "nema što nema" i zaista sve je tu: od kože, preko vrhunskog audio uređaja JBL do raznih elektronskih i električnih "pomagača". Ono što malo kvari dojam su neki dijelovi od malo previše tvrde plastike, što je tipično za većinu Toyota modela. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Corolla Cross je automobil tipičnih dimenzija za klasu kompaktnih SUV-ova, a tako ej i s ponudom prostora u unutrašnjosti. Na stražnjoj klupi ima vrlo mnogo mjesta kao i na prednjim sjedalima. Prtljažnik, s druge strane, zbog hibridnog sustava i pogona na sve kotače u testnom modelu nije previše prostran. Njegovih 380 litara je ne razini klasičnih kompakta, a ne kompaktnih SUV-ova koji se ovdje nerijetko inače približavaju zapremini od 500 litara i više.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Toyota zaista zna kako napraviti vrhunski hibridni pogon. Dok se kod mnogih konkurenata mala potrošnja i snaga hibridnih pogona vidi samo na papiru, u ovom autu sve se i osjeti. Kombinacija dvolitrenog motora i elektromotora radi vrhunski, uglađeno, mirno i tiho. Njegovih 197 KS se itekako osjeti, ubrzanja su na sportskoj razini. Do 100 km/h autu treba samo 7,6 sekundi, a podjednako impresivna su i međuubrzanja. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

što se potrošnje tiče tu također nemamo nikakve zamjerke. Na testu smo, ovisno o tome jesmo li vozili u gradu, na otvorenoj cesti ili na autocesti u prosijeku trošili između 5 i 7 litara. Bez truda da posebno uštedimo. Uz nježnu vožnju u gradu smo na jednoj dionici ostvarili i 4,3 l/100 km. Impresivno za snažan i velik SUV. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ponašanje u vožnji Corolle Cross je besprijekorno. Iako je automobil prvenstveno komforan spremno će se "pohrvati" s agresivnijim prolaskom zavoja gdje se ponaša vrlo neutralno. Tome pridonosi i pogon na sve kotače koji je izveden uz pomoć dodatnog električnog motora straga i funkcionira potpuno automatski. Upravljač bi možda mogao biti nešto izravniji, no to ej stvar ukusa. Uostalom, ovaj tip vozila se ne kupuje zbog jurnjave, iako je Corolla Cross prilično sposobna i za to.  Što se tiče komfora ovjesa, on je na vrhunskoj razini, a pohvale zaslužuje i dobra zvučna izolacija.  

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Testirana Corolla Cross vrhunski je automobil s mnogo pluseva i tek ponekim minusom. Cijena od 46.511 eura za testni model prilično je visoka ali i zavaravajuća. Naime, radi se o uvjerljivo najskupljoj izvedbi u ponudi. Sa skromnijim paketom opreme i bez pogona na sve kotače Corolla Cross može biti čak 10.000 eura jeftinija, a pritom ima jednako snažan hibridni sustav i koketnu opremu. Benzinskih verzija za sada nema, a kada stignu dodatno će spustiti cjenovnu letvicu. 

   Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1560 kg
dimenzije: 446 x 183 x 162 cm
obujam motora: 1987 ccm
snaga benzinskog motora: 112 kW/152 KS  
ukupna snaga sustava: 145 kW/197 KS
0-100 km/h: 7,6 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja: 5,0-5,4 l/100 km
cijena: 46.511 € (testni model) 45.879 € (bez dodatne opreme), 36.434 € (osnovna Toyota Corolla Cross)


Važnija oprema testirana Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive AWD-i

Aluminijski naplatci 18", dvozonska automatska klima, dodirni zaslon 10,5", navigacija, kamera s pregledom od 360 stupnjeva, prednji i stražnji parkirni senzori,  kožom presvučena grijana sjedala, električno pomično sjedalo vozača, grijani upravljač, JBL premium audio sustav, električno otvaranje i zatvaranje prtljažni

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.