Početna Auto 12170 pregleda

Usporedni test: Koji je bolji i tko ima veći?

Usporedili smo tri SUV-a iz Volkswagenovog koncerna
Vidi galeriju 1/12
Tri najnovija SUV-a iz Volkswagen obitelji Tri najnovija SUV-a iz Volkswagen obitelji Tri najnovija SUV-a iz Volkswagen obitelji Tri najnovija SUV-a iz Volkswagen obitelji Tri najnovija SUV-a iz Volkswagen obitelji Tri najnovija SUV-a iz Volkswagen obitelji Tri najnovija SUV-a iz Volkswagen obitelji Tri najnovija SUV-a iz Volkswagen obitelji Tri najnovija SUV-a iz Volkswagen obitelji Tri najnovija SUV-a iz Volkswagen obitelji Tri najnovija SUV-a iz Volkswagen obitelji Tri najnovija SUV-a iz Volkswagen obitelji

Grupa Volkswagen u posljednje vrijeme prednjači predstavljanjem novih SUV modela. Najsvježiji predstavnici Arona, Karoq i T-Roc naizgled su konkurencija, no svaki ipak spada u svoju klasu ili potklasu i cilja na potpuno drukčiju grupu kupaca. Ovo je usporedni test neusporediva trojca...

 

Segment SUV automobila nezaustavljivo raste već godinama, pa je prioritet svim velikim proizvođačima ponuditi što veći izbor ovakvih automobila. Posebno velika SUV 'eksplozija' događa se trenutačno u Grupi Volkswagen. Prvo su ponudu obogatili Audi Q2, Seat Ateca i Škoda Kodiaq, a nedavno su im se pridružili i Seat Arona, Volkswagen T-Roc i Škoda Karoq.

Usporedni test: SEAT Arona, Škoda Karoq i Volkswagen T-Roc | Author: Auto start foto: Auto start

S obzirom na sve brojniju ponudu u SUV segmentu sve te nove modele teško je svrstati po nekim klasama, zapravo granice razreda su se gotovo izbrisale, njih više ne definiraju centimetri dužine nego neke druge vrijednosti. Tako i Aronu, T-Roca te Karoqa ne možemo bez dvojbi svrstati ni u klasu gradskih, a ni u klasu kompaktnih SUV-ova. Arona je uvjerljivo najmanji auto u ovoj usporedbi, duga je 414 cm, trebala bi biti tipična konkurentica bestselerima gradske SUV crossover klase – Renaultu Capturu i Peugeotu 2008, no ona je uistinu mnogo ozbiljniji auto, stoga ju je pravednije usporediti s konkurentima iz koncerna.

Usporedni test: SEAT Arona, Škoda Karoq i Volkswagen T-Roc | Author: Auto start foto: Auto start

Volkswagen T-Roc je desetak centimetara duži od Arone i svojevrsna je međuklasa između gradske i kompaktne, no karakteristikama i opremom je 'ozbiljniji' od mnogih većih SUV-ova i teško ga je smjestiti u klasu. Karoq je 15 centimetara duži od T-Roca i 24 od Arone i tipični je kompaktni SUV, nasljednik Yetija. Na početku testa ta činjenica je izgledala kao velika prednost za Škodu, naravno onim kupcima koji na prvo mjesto stavljaju praktične vrijednosti. No do kraja testa pokazalo se da Škodini centimetri i nisu toliko važni i ne čine veliku razliku.

Usporedni test: SEAT Arona, Škoda Karoq i Volkswagen T-Roc | Author: Auto start foto: Auto start

Iako je Škoda najveća, T-Roc je na prvi pogled najimpresivniji auto u trojcu. Sve na njemu šalje jaku poruku, od atraktivnih prednjih i stražnjih svjetala, preko upadljivih naplataka s promjerom 19” do impresivne digitalno-luksuzne unutrašnjosti. Arona je pak najviše razigrana. Dvobojna karoserija i najmaštovitiji vanjski dizajn s također ogromnim naplacima s promjerom 18” ostavljaju jak prvi dojam, no u unutrašnjosti nedostaje maštovitosti. Karoq je pak jasan prizemljeni tip koji se ne razmeće dizajnom, kako vanjskim tako ni unutarnjim. Izgleda dobro, no u tom izgledu nema ništa spektakularno, to je jednostavno automobil koji se 'ne trudi' nametnuti već svidjeti a da ne prati modu previše. I u pogledu pogona uspoređeni auti su kao tri različita svijeta. Arona ima trocilindrični, Karoq 4-cilindrični benzinski motor, A T-Roc poznati dizelaš 2.0 TDI.

Usporedni test: SEAT Arona, Škoda Karoq i Volkswagen T-Roc | Author: Auto start foto: Auto start

Arona je najmanja i najlakša pa joj ne smeta motor s obujmom jedne litre i sa 115 KS. Štoviše, ubrzanje do 100 km/h, koje traje manje od deset sekundi, na granici je sa sportskim i dovoljno govori o Aroninu potencijalu. Taj motor je najviše prilagođen gradskoj namjeni, ugodan je, elastičan, tih i miran, a troši 'na kapaljku'. Malo više od šest litara na testu u gradu odličan je rezultat za benzinski motor.

Škoda Karoq ima novi napredni 1.5 TSI benzinski motor sa 150 KS. Neobičan je to izbor za kompaktni SUV na našemu tržištu gdje će Karoq TDI svakako biti traženiji, no novi TSI je odličan motor. Mnogo uglađeniji od TDI-ja i sa 7,5 litara na testu štedljiv. Njegov napredni trik za štednju je, između ostaloga, funkcija isključivanja dva cilindra kada se koristi manja snaga motora. Performanse Karoqa su odlične, no još impresivnije ubrzava T-Roc s dizelskih 150 KS i mnogo većom masom. Nije uglađen kao konkurenti s benzincem, no zato je štedljiv poput Arone i 'puca od momenta' bez obzira na režim vožnje. Subjektivno imate dojam da se radi o mnogo snažnijem autu od Karoqa iako su zapravo jednake snage i podjednakih ubrzanja.

Usporedni test: SEAT Arona, Škoda Karoq i Volkswagen T-Roc | Author: Auto start foto: Auto start

U vožnji na asfaltu T-Roc dominira kada su u pitanju dinamične karakteristike, lakoćom juri kroz zavoje i uvjerljivo koči. Arona je tik do njega, a niti Karoq ne posustaje previše iako je nešto mekši i više se naginje od konkurenata. Grad je pak teren Arone gdje kompaktne dimenzije ovog auta i pripadajuća okretnost dolaze najviše do izražaja. Ako pak pogledamo terenske sposobnosti jasan pobjednik je T-Roc jer jedini ima pogon na sve kotače. Kod Karoqa je takav pogon moguće kombinirati samo s dizelskim motorima, a kod Arone 4x4 modeli uopće ne postoje u ponudi. No na kraju sve to nije previše bitno jer manje od pet posto kupaca prilikom odabira novog SUV-a uopće razmišlja o terenskim sposobnostima.

Usporedni test: SEAT Arona, Škoda Karoq i Volkswagen T-Roc | Author: Auto start foto: Auto start

Ovo su već odavno postali urbani ratnici, a ne ratnici iz divljine. U pogledu udobnosti vožnje jasan pobjednik je Karoq. Njegov ovjes je najudobniji, a komforu doprinosi i tih motor te odličan DSG automatski mjenjač s dvije spojke i sedam brzina. Isti mjenjač ima i T-Roc, dok Arona ima ručni šesterobrzinski. Po pitanju prostranosti jasan pobjednik je Karoq. Njegov višak centimetara u odnosu na konkurente, ali i već tradicionalno, vrhunsko iskorištavanje tih centimetara za koje su u Škodi majstori rezultira s vrlo mnogo mjesta u kabini ali i prtljažniku.

Usporedni test: SEAT Arona, Škoda Karoq i Volkswagen T-Roc | Author: Autostart foto: Autostart

Realno Karoq je s manje od 440 cm ponudom prostora i s prtljažnikom od 521 litre na razini prosječne limuzine srednje klase. I T-Roc je u kabini iznenađujuće prostran, također blizu razine srednje klase. Jedino prtljažnik s 392 litre ne impresionira. Štoviše on je manji i nego kod Arone u koju stane 400 litara. Razlog manjem prtljažniku T-Roca je 4x4 pogon, verzija s prednjim pogonom prima 445 litara. Bilo kako bilo, niti jedna od ovih brojki nije loša. Uzmimo u obzir da je T-Roc, auto dugačak otprilike kao Golf, a i u ovoj skučenijoj verziji i s pogonom 4 x 4 ima veći prtljažnik nego on. Karoq je prava prostrana obiteljska krstarica, no T-Roc i Arona su dovoljno prostrani da bi bili obiteljski automobili.

Usporedni test: SEAT Arona, Škoda Karoq i Volkswagen T-Roc | Author: Autostart foto: Autostart

Ostaje pitanje cijene i opreme. Arona je najjeftinija među testiranima. Iako je vrlo dobro opremljena. T-Roc sve to uvelike nadmašuje detaljima kao što su napredni digitalni instrumenti, automatski mjenjač, pogon 4 x 4, ogromni naplaci te još mnogo luksuznih detalja i 'brdo' sustava za pomoć u vožnji, koji omogućavaju da auto vozi poluautonomno. Ovo je svojevrsni top model T-Roca, mnogo impresivniji i stoga i mnogo skuplji od Arone. Da smo na test dobili benzinsku verziju T-Roca s opremom na razini Aronine i cijena bi bila na razini Aronine. Dakle, T-Roc može biti impresivniji auto od Arone, a može biti i jeftiniji i to je njegova prednost. A Karoq za novac nudi mnogo, no u nekim detaljima nije tako impresivan kao T-Roc. Arona je razigrani i okretni auto koji se najbolje 'snalazi' u gradu, T-Roc je pak univerzalan i impresivniji, a Karoq odabir razuma. Doduše i najskuplji auto od svih, jer kada bismo usporedili najjeftinije verzije opremljene motorima 1,0, kakav ima Arona, Seat bi stajao 130.541, VW 142.003 a Škoda 161.613 kune. Koliko centimetara, toliko novca.

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Joshua

    Plaćeni oglas. Takmiče se tri VW auta.
  • devijacija

    Fakat je dobar ovaj T-Roc a ni Skoda nije za baciti :)

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.