Utrke Formule 1 ne dobivaju se samo izravnim dvobojima na stazi, ključnu ulogu imaju strategija pravovremena odlaska u boks i vrijeme trajanja
Vrijeme izmjene sve četiri gume na Formuli 1 danas je svedeno na manje od tri sekunde, a apsolutni rekord drži tim Williams F1 čiji su mehaničari na Velikoj na Velikoj nagradi Bakua 2016. na bolidu Felipea Masse promijenili gume u nevjerojatne 1,92 sekunde. Rezultat je to savršeno uigranoga tima koji redovito trenira izmjene guma. Naprimjer, Williamsovi mehaničari su uoči sezone odradili više od tri stotine treninga izmjene guma.
![Williamsf1pitstop Williamsf1pitstop | Author: PIXSELL](/media/dg/b0/ca/410d77eebc91d54bd45d.jpeg)
Naoko kaotična situacija kada se oko bolida sjati osamnaest mehaničara zapravo je savršeno odrađena koreografija u kojoj svatko ima svoj zadatak. Važnu ulogu pritom ima i vozač - mora se zaustaviti što bliže markeru. Nakon zaustavljanja dvojica mehaničara podižu bolid, na svaki kotač dolaze tri mehaničara - "gunman" je zadužen za otpuštanje i pritezanje vijka na kotaču, jedan skida, a drugi stavlja novi kotač na mjesto. Dva mehaničara pridržavaju bolid u balansu koji ujedno mogu pogledati otvor za hlađenje i po potrebi ga očistiti, a još dva mehaničara mogu podesiti prednje krilo. Vrijeme mjeri senzor koji bilježi trenutak zaustavljanja i ponovnog pokretanja bolida. Dvije sekunde za izmjenu guma, odnosno kotača postao je standard tako da se i tri sekunde čini kao vječnost jer u F1 svaka je sekunda važna pa tako i ona izgubljena u boksu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.