Unutrašnjost je nevjerojatno luksuzna, puna opreme i genijalnih praktičnih rješenja koja su nas na prvu oduševila
Naslov nije pretjerivanje, ovo je najbolji automobil za velike obitelji (s četvero i više djece), ali samo pod dva uvjeta - da vam ne smetaju njegove pozamašne dimenzije i da imate mnogo novca, jer Multivan definitivno nije ni jeftin, ni kompaktan. Da i ovo "automobil" iz naslova se sigurno nekima čini sporno, no realno novi Multivan T7 je više auto nego kombi. Zasnovan je na istoj MQB Evo platformi kao i na primjer Volkswagen Golf, Audi A3, Škoda Octavia te nema teretnu verziju. Teretni Volkswagen je nešto sasvim drugo, stariji Transporter T 6.1, a zbog specifične platforme novi nije namijenjen da bude teretno vozilo već samo putničko.
Kakav je ovaj praktični obiteljski auto i luksuzni poslovni shuttle u praksi provjerili smo testom najprestižnije verzije koju Volkswagen nudi - Multivan Style L2 1.4 TSI eHybrid DSG. U prijevodu to znači da se radi o produljenoj verziji Multivana s najbogatijim paketom opreme (koji je još začinjen s oko 10.000 eura vrijednom dodatnom opremom) i plug-in hibridnim pogonom.
Da ovo nije običan radni kombi vidljivo je već na prvu. Atraktivan dizajn naglašen je dvobojnom kombinacijom crvene i crne kojom automobil dobiva malo retro štiha i dosta osobnosti.
No vanjski dizajn na ovom automobilu manje je važan, ono što je unutra fascinira. Unutrašnjost je nevjerojatno luksuzna, puna opreme i genijalnih praktičnih rješenja koja su nas na prvu oduševila. Vozačko okruženje izgleda kao u svakom drugom modernom Volkswagenu i uopće nemate osjećaj da sjedite za upravljačem kombija. Sve je vrlo poznato, ispred vas su digitalni instrumenti, u sredini zaslon infotainmenta, a sve je okruženo kvalitetnim materijalima za koje se na prvu vidi da su prošli vrhunsku završnu obradu. Multivan budi premium osjećaj, a to u osnovi i je, jer mu u tom pogledu na našem tržištu može konkurirati samo Mercedesov ekvivalent. Modeli iz Renaulta, Opela, Citroëna i drugi su u odnosu na Multivan "klasa niže", a to se vidi i na cijeni.
Prednji dio je poznato okruženje za ljubitelje Volkswagena, no straga je to nešto sasvim drugačije. Unutrašnjost Multivana više izgleda kao neki moderni dnevni boravak nego unutrašnjost nekog auta (ili ako želite, kombija). U nju se ulazi kroz električna bočna klizna vrata što ne može biti komfornije, a za putnike je rezervirano pet dodatnih pojedinačnih sjedala u stražnjem dijelu. Možete ih namještati i pomicati kako poželite, a dva srednja sjedala moguće je i okrenuti u smjeru suprotnom od smjera vožnje.
Tada na scenu stupa genijalni rasklopni stolić. Dok je sklopljen on je praktična središnja konzola s nekoliko pretinaca i držača, koju je po šinama moguće pomaknuti između prednjih ili sjedala u srednjem redu, a rasklopljen može poslužiti kao radni stol, za serviranje obroka na putu ili za bilo što drugo za što inače koristite stol. Za dodatni luksuz straga zadužene su i odvojene komande klime, a za užitak u čitavom autu premium audio sustav Harman Kardon s 13 zvučnika i subwooferom te 840 W snage!
Putnici straga uživaju u maksimalnom luksuzu ali imaju i obilje prostora. To je logično za auto koji je dugačak 517 cm i ima više od tri metra međuosovinskog razmaka (uz poveću visinu od 191 cm). Prtljažnik je i više nego dovoljan za velike obitelji s kapacitetom od 763 litre, a ako zatreba za prijevoz moguće je ukloniti svih pet stražnjih sjedala i tada se prtljažni prostor povećava na čak 3500 litara.
Pogon u Multivanu osigurava dobro poznati VW-ov plug-in hibridni sustav sastavljen od 1,4-litrenog benzinskog turbomotora i jednog električnog motora koji zajedno na prednje kotače isporučuju 218 KS. Baterija ima prilično mali kapacitet od 11,4 kWh što je dovoljno za 47 km vožnje na struju prema WLTP mjerenjima. U praksi je to otprilike toliko u gradu, no u kombiniranoj vožnji možete realno očekivati između 30 i 40 kilometara, ovisno o stilu vožnje i godišnjem dobu (vanjska temperatura). Za one koji se mnogo voze u gradu ovo će predstaviti veliku uštedu, no ako često putujete bolje odaberite dizelski model jer ovaj Multivan na autocesti lako može trošiti i blizu 10 litara. U mješovitoj vožnji uz praznu bateriju prosjek testa nam je iznosio 7,4 l/100 kilometara. Vrlo dobro za automobil od 2,2 tone i aerodinamikom - kombija.
Ponašanje u vožnji je odlično za ovu vrstu automobila. Da nismo znali u čemu se vozimo rekli bismo da se radi o SUV-u zbog načina na koji se ovaj automobil nosi s agresivnijom vožnjom zavojima ali i zbog pozicije sjedenja vozača. Na autocesti je prilično tih i kultiviran i vrhunski drži pravac, no ono što oduševljava u svim uvjetima je komfor ovjesa. Iako je testni auto imao spušten ovjes komfor ovjesa bio je besprijekoran. Zbog širine i velikom međuosovinskog razmaka "ležeće policajce" ponekad i ne osjetite, a neravnine na cesti su vrhunski isfiltrirane.
Testirani Multivan košta 73.312 eura i to je zaista mnogo, no realno, kad vidimo što sve ljudi kupuju za tolike iznose Multivan se čini kao prava premija. Nas je apsolutno osvojio, rijetko kada smo se u nekom autu osjećali tako posebno i tako udomaćeno.
Plus:
Ogromna ponuda prostora
Luksuzna unutrašnjost
Udobna vožnja
Minus:
Velika potrošnja na autocesti
Velike dimenzije
Visoka cijena
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2210 kg
dimenzije: 517 x 194 x 191 cm
obujam motora: 1395 ccm
snaga benzinskog motora: 110 kW/150 KS
ukupna snaga sustava: 160 kW/218 KS
električni doseg: 47 km
0-100 km/h: 9,0 s
najveća brzina: 192 km/h
potrošnja: 1,8 l/100 km
cijena: 73.312 € (testni model), 63.191 € (Multivan eHybrid bez doplata ), 50.160 € (osnovni Multivan dizel)
Važnija oprema testirani Volkswagen Multivan Style L2 1.4 TSI eHybrid DSG
Dvobojni metalik lak, sedam sjedala, Alunaplatci 18”, prilagodljivi tempomat sa stop&go funkcijom, spušteni ovjes, električno otvaranje vrata prtljažnika, Harman Kardon audiosustav, grijani vjetrobran, grijana prednja sjedala, električno pokretana lijeva i desna bočna klizna, panoramski krov, višenamjenski stol, digitalni instrumenti 10,25", dodirni zaslon 10", trozonska automatska klima, kamera za vožnju unatrag, prednji i stražnji parkirni senzori, LED Matrix svjetla...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.