Na svjetskoj prezentaciji održanoj u Hravtskoj smo dobili priliku napraviti više od 500 kilometara i dobiti realan dojam o dva Škodina brza noviteta
Na svjetske prezentacije obično putujemo izvan Hrvatske, no uz Škodu smo ovoga puta imali mnogo jednostavniji i komforniji zadatak. Naime, Češki proizvođač je odlučio međunarodnu vozačku prezentaciju novog Kodiaqa RS i obnovljene Octavije RS održati u Hrvatskoj. Program je trajao dva dana, a automobile smo preuzeli u zagrebačkoj zračnoj luci. Uslijedila je vožnja do Grobnika, isprobavanje Octavija na trkaćoj stazi, vožnja testnim rutama po Gorskom kotaru i Kvarneru te povratak u Zagreb. Tako smo dobili priliku napraviti više od 500 kilometara i dobiti realan dojam o dva Škodina brza noviteta.
S obzirom na to da je potpuno novi model, više smo pažnje posvetili Kodiaqu RS-u koji je zaista "multipraktik": ogroman, prostran i praktičan automobil sa snažnim benzinskim motorom i vrhunskim ovjesom koji omogućava mnogo zabave u vožnji.
Iako ćete na cestama vidjeti mnogo više "običnih TDI verzija" Škoda Kodiaq RS bila je vrlo popularna u svojoj prvoj generaciji. Pogotovo jer je na početku imala snažni biturbo TDI s 240 KS koji ej zabavu spajao s ekonomičnosti. S redizajnom je TDI zamijenjen s dvolitrenim TSI benzincem od 245 KS, a i u drugoj generaciji Kodiaq RS ostaje vjeran ovom benzincu koji sada razvija 265 KS i 400 Nm. Gotovo isti motor pokreće i novu Octaviju RS, ali i standardni Golf GTI.
No nije sve u motoru. Škoda se potrudila svoj Kodiaq RS "ušminkati" tako da je odmah prepoznatljiv na cesti. Značajno "izoštren" prednji dio daje Kodiaqu više agresivnosti, a straga su prave dvije ispušne cijevi koje elegantno vire ispod naglašenog difuzora. Dojam kompletiraju crni detalji karoserije, RS oznake i lijepi naplatci od 20 inča. Crvene kočione čeljusti također privlače pažnju.
Kao i kod "običnog Kodiaqa", jaka strana auta je njegov interijer. Ponuda prostora je raskošna, s obiljem prostora na sjedalima i u ogromnom prtljažniku. Prednja sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu izgleda lijepo i udobna su. Straga se ponuda prostora može usporediti s onom u najvećim SUV-ovima na tržištu, što će biti udobno i dvometrašima, dok je prtljažnik kolosalan - 910 litara u varijanti s pet sjedala.
Izrada i kvaliteta materijala također ne ostavljaju previše prostora za kritike i Kodiaq je po tome već odavno uhvatio priključak s najprestižnijim modelima Volkswagen grupe, pa čak i s Audijima. Komfor poboljšavaju i debela "dvostruka" stakla koja buku motora i ovjesa.
Velik središnji zaslon od 13 inča dominira ugodno dizajniranim interijerom. Iza njega se krije verzija MIB infotainment sustava koja je vrlo pregledna i laka za rukovanje. Zanimljiv Simply Clever detalj je čistač zaslona koji se nalazi na središnjoj konzoli i pomaže pri uklanjanju ružnih tragova prstiju na zaslonu. Ispod infotainmenta su mehanički rotacijski kotačići na središnjoj konzoli koji, osim za klimu služe i za neke druge funkcije.
Najzanimljiviji i najimpresivniji dio ovog auta je pogon. Iako je motor s 265 KS iste snage kao u Octaviji on je malo prerađen za Kodiaq u kojem umjesto 370 Nm razvija okruglih 400 Nm okretnog momenta. Također , karakteristike motora su podešene da budu manje agresivnije. Snaga od 265 "konja" iz četverocilindričnog motora sasvim je dovoljna za veliki SUV, iako, za razliku od Octavije, ovdje fali malo sportske agresivnosti za potpuno uživanje u vožnji. Sigurno je problem i u osjetno većoj masi.
Automatski DSG mjenjač brzine mijenja glatko i uvijek u pravo vrijeme. Performansama stvarno nemamo što prigovoriti jer 6,3 sekunde do 100 km/h i 231 km/h maksimalne brzine su odlične vrijednosti uz koje se već možete vrlo mnogo zabaviti.
Izuzmemo li mali nedostatak "vatre", motor odlično obavlja svoj posao uz vrhunske performanse. Radi uglađeno, a snage uvijek ima dovoljno. Sve to prati i vrlo dobar zvuk iz ispušnog sustava kojeg ćete bolje primijetiti ako sjedite straga nego na jednom od prednjih sjedala. Osim za jurnjavu, motor je vrlo pogodan i za lagano krstarenje na dulje udaljenosti gdje njegov karakter i zvuk nimalo ne zamaraju vozača i putnike.
Pretjerana nije čak ni potrošnja goriva, iako je dizelaša u prošlom Kodiaqu RS-u s ovim motorom nemoguće nadmašiti. RS može biti čak i "granično ekonomična" iako to u ovom automobilu nije najbitnija stvar. Na autocesti do Rijeke smo uz pristojnu vožnju, u skladu s propisima, ostvarili potrošnju od oko 9,5 l/100 km, a uz krstarenje otvorenim brdskim cestama Kvarnera potrošnja nije prelazila 7,5 l/100 km. Naravno, ako često stišćete gas do daske i tjerate Kodiaq do granica izdržljivosti te vrijednost mogu drastično porasti na 12 i više litara.
Ono što nam se posebno svidjelo je bio odličan adaptivni ovjes DCC Plus, koji autu daje širok raspon postavki, od izuzetno udobnih i mekanih uz koje Kodiaq savršeno "guta neravnine#, do vrlo tvrdih uz minimalno naginjanje karoserije, što omogućuje vrlo brzu i zabavnu, no ne baš komfornu vožnju zavojitim cestama. Svidio nam se i standardni progresivni upravljač kojim se vrlo precizno i uz mnogo povratnih informacija može usmjeriti Kodiaq RS u željenom pravcu. Standardni pogon na sve kotače osigurava vrhunsko prianjanje u svakom trenutku bez ikakvog podupravljanja prilikom izlazaka iz zavoja.
Novi Kodiaq RS nas je stvarno svojim kvalitetama. Zaslužuje pohvale za prostranost, sjajno napravljenu i kvalitetnu unutrašnjost, odličan ovjes i adekvatan motor i apsolutno je impresivan i uvjerljiv auto u svakom pogledu. Cijena za Hrvatsku još nije formirana, no očekuje se da će automobil koštati od oko 55.000 eura.
Na redizajniranu Octaviju RS ćemo se malo manje detaljno osvrnuti jer ne radi se o potpuno novom, već samo o redizajniranom modelu. Najvažnija promjena se dogodila u pogledu motorizacije. Naime, više se ne nudi plug-in hibridna RS verzija, već samo benzinska koja je s 245 KS pojačana na 265 KS. Ima 370 Nm, no karakteristike ovog motora su subjektivno mnogo više sportske nego u Kodiaqu RS.
Na osnovi redizajnirane Octavie koja je dobila prilično decentne promjene izgleda, nastao je novi RS model koji ima prepoznatljive RS akcente koji podižu sportski dojam i čine njegovu pojavu agresivnijom. Tu ima mnogo crnih detalja, odbojnici su agresivniji, tu su i upadljivi RS natpisi, serijska LED Matrix svjetla s posebnim svjetlosnim potpisima... Straga auto ima diskretni mali difuzor ispod kojeg su dva prilično velika završetka ispušnih cijevi. Paket upotpunjavaju crni naplatci od 18", koje mogu uz nadoplatu zamijeniti i kotači od 19".
U unutrašnjosti Octavia RS također impresionira ponudom prostora i svojim ogromnim prtljažnikom koji u limuzini prima 600, a u karavanskoj verziji čak 640 litara. Prednjim armaturama dominira zaslon od 13" na kojem je isti infotainment sustav kao u Kodiaqu. Sportska sjedala također imaju integrirane naslone za glavu, a tu je i nekoliko RS logotipova te dosta crvenih ukrasnih prošiva kako ne bi bilo zabune o čemu se radi. Materijali i kvaliteta izrade također ostavljaju odličan dojam.
Motor od 265 u kombinaciji sa serijskim DSG-om koji ima 7 brzina kao da je skrojen za Octaviju i pretvara ovaj automobil u uzbudljivu sportsku jurilicu. Zanimljivo, do 100 km/h automobil stiže sporije od velikog Kodiaqa, za 6,4 sekunde, no subjektivni dojam je da je motor u Octaviji mnogo agresivnije, s više sportskog karaktera i potencijala da vas zabavi prilikom jurnjave. Također, maksimalna brzina od 250 km/h je vrhunska vrijednost, osjetno veća nego kod Kodiaqa.
Vožnja Octavije može biti vrlo zabavna, posebno u načinu vožnje sport kada su reakcije na gas još oštrije, a automobil siroviji. Zgodni detalj je i 'Emotion Start' funkcija koja broj okretaja motora prilikom kretanja iz mjesta povećava na 2100 o/min što rezultira spektakularnijim startom iz mjesta. Zvuk motora i ispušnog sustava je također za svaku pohvalu.
Octavia RS ima sportski ovjes koji je spušta za 15 mm u odnosu na klasične modele, a uz nadoplatu je dostupan i sustav adaptivnog ovjesa DCC. Tu su i vrhunske ventilirane kočnice, progresivni upravljač te elektronički kontroliran diferencijal s ograničenim proklizavanjem, a cijeli paket rezultira automobilom koji je pravi užitak voziti zavojima ali i na autocesti, bez obzira na to je li tada jurite ili komforno krstarite. Udobnost ovjesa je, unatoč sportskim promjenama, još uvijek na iznenađujuće visokoj razini.
Koliko Octavia može biti uvjerljiva pri brzoj vožnji isprobali smo na trkaćoj stazi Grobnik gdje smo uspjeli odvoziti desetak krugova i isprobati krajnje mogućnosti ovog sportskog automobila. Octavia nas je stvarno oduševila brzinom prolazaka kroz zavoje, izostankom bilo kakvog podupravljanja i efikasnim prijenosom snage na podlogu.
Naravno, na Grobniku potrošnja goriva nije bila mala, i tih 14 l/100 km zapravo nemaju previše veze s vrijednostima koje ćete ostvariti u svakodnevnoj vožnji. Na autocesti potrošnja iznosi oko 8 l/100 km, a uz krstarenje otvorenim cestama moguće ju je spustiti i na manje od 7 l/100 km l/100 km. Uz tešku nogu na gasu gornje granice su otprilike oko 10 do 12 litara na autocesti i na otvorenim brdskim cestama.
Octavia RS i dalje jako dobro spaja praktičnost i zabavu u jednom, s time da moramo priznati da nas je zabavila dosta više od Kodiaqa. Cijena osnovnog limuzinskog RS-a počinje od 40.381 euro, a karavanska Octavia RS košta od 41.477 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.