U ponudi je jedna pogonska varijanta koju je moguće kombinirati s dvije razine opreme i četiri boje
Kineska invazija na Hrvatsku se nastavlja, a najnoviji model koji je stigao je Lynk & Co 02. Za razliku od plug-in hibridnog modela 01, s kojim je ovaj proizvođač prošle godine debitirao u Hrvatskoj, 02 je prvo električno vozilo ove tvrtke na našem tržištu. Kakav je 02 već smo dobili priliku isprobati na međunarodnoj premijeri koja se održala u Sloveniji.
Novi 02 je upečatljivi SUV coupe s pet vrata. Ima aerodinamički optimiziran i prilično atraktivan prednji kraj s podijeljenim svjetlosnim jedinicama i aktivnim otvorom za zrak. Tu su i panoramski stakleni krov, dvobojna karoserija, kotači od 19" ili 20", ručke na vratima u razini s karoserijom i istaknuti stražnji veliki spojler s integriranim stražnjim svjetlima. Sve ovo rezultira automobilom koji na prvi dojam djeluje vrlo luksuzno i "skupo".
Što se tiče dimenzija, auto je dugačak 446 cm, širok 185 cm, visok 157 i ima međuosovinski razmak od 276 cm te tako spada u klasu (manjih) kompaktnih SUV-ova. Za usporedbu, iste je duljine kao Toyota Corolla Cross i 12 cm kraći od Volkswagen ID.4.
Minimalistička, ali vrlo skladna kabina ima ovalni upravljač "nadahnut zrakoplovom", ispred vozača je zaslon od 10,2-inča za digitalne instrumente i druge informacije, a većinom funkcija upravlja se putem vrlo velikog 15,4-inčnog infotainment sustava. Iza njega se krije sustav s vrlo moćnim hardverom koji koristi Android platformu i radi vrlo brzo i uvjerljivo te je vrlo pregledan i jednostavan za korištenje. Unutrašnjost ima zanimljivu mješavinu recikliranih i drugih materija koju su uglavnom meki na dodir, a tvrde plastike je vrlo malo realno mnogo manje nego u usporedivim autima iz Europe. Ponuda prostora je vrlo dobra, no do 446 cm se ne mogu očekivati čuda pa moramo priznati da ima i znatno prostranijih kompaktnih SUV-ova. Isto vrijedi i za prtljažnik obujma 410 do 1348 litara, no tu je i dodatni prednji prtljažnik koji je s 15 litara dovoljan jedino za kablove za punjenje i druge sitnice.
U unutrašnjosti će kupci također pronaći dva bežična punjača, grijana prednja sjedala i, u bogatijoj razini opreme, grijani upravljač. Za audio sustav je zaslužan Harman Kardon koji je razvio sustav s 8 zvučnika za osnovnu i 14 zvučnika i 1200 W za top verziju modela.
Tu je i Journey Camera, koja korisnicima omogućuje "snimanje selfija ili grupnih fotografija izravno iz unutarnjeg retrovizora kako bi zabilježili uspomene tijekom putovanja." Zbog sigurnosti ova kamera funkcionira samo kada je vozilo zaustavljeno. Još jedna potpuno neobična značajka je takozvani "remen za dijeljenje". Nalazi se pored upravljača, a tvrtka je rekla da njegovo "nježno povlačenje vodi korisnike ravno do aplikacije za dijeljenje automobila, tako da mogu početi dijeliti svoj automobil u samo nekoliko koraka." Upravo to dijeljenje je vrlo zanimljiva funkcija jer da biste "posudili" svoj auto nekome ne morate mu dati ključ. Naime, moguće mu je poslati privremeni "digitalni ključ" na mobitel kojim se može otključati i pokrenuti vozilo.
Lynk & Co 02 koristi Geelyjevu Sustainable Experience platformu SEA2 koju dijeli s vrlo uspješnim Volvom EX30. Za pohranu energije je zadužena NMC litij-ionska baterija od 66 kWh. Iz nje se napaja stražnje smješteni motor koji proizvodi 272 KS i 343 Nm okretnog momenta. To automobilu omogućuje ubrzanje do 100 km/h za 5,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 180 km/h. Puna baterija omogućava 435-445 km u kombiniranom ciklusu po WLTP-u, a brzi punjač od 150 kW može napuniti bateriju s 10 do 80 posto u 30 minuta. Maksimalna AC snaga punjenja je 22 kW kod bogatije opremljenog modela i 11 kW kod osnovne verzije. Puna baterija omogućava 445 km dosega.
U vožnji se Lynk & Co 02 pokazao vrlo uvjerljivim te nas je naviše podsjetio na ranije spomenuti Volvo. Ovjes je odlična kombinacija vrlo visoke udobnosti i dobrih dinamičkih sposobnosti, upravljač je prilično izravan, a kočnice su vrlo dobre. Jedino što nam je zasmetalo su previše agresivni i nametljivi sigurnosni sustavi. Automobil tako u vožnji pomalo naporno pokušava zadržati auto na sredini trake i često se javlja s raznim audio i vizualnim upozorenjima, primjerice na umor vozača, iako smo tek neposredno prije prvog takvog upozorenja sjeli u automobil.
Što se tiče potrošnje i dosega, prvi dojam je vrlo dobar. Na testnoj ruti koja je uključivala dosta autoceste, otvorenih cesta i planinskih cesta te malo gradske vožnje smo uz prosječni til vožnje uz poneko naglije ubrzanje ostvarili potrošnju koja bi nam omogućila oko 400 kilometara. To je odličan rezultat s obzirom na to da su tijekom ovih vožnji vladale temperature između 0 i 5 °C, pa se uz malo više temperature mogu očekivati i bolji rezultati. Ipak, valja naglasiti da smo vozili bogatije opremljenu verziju automobila koja serijski ima toplinsku pumpu, pa bi potrošnja i doseg kod osnovnog modela mogli biti nešto lošiji na ovako niskim temperaturama.
Lynk & Co 02 je već dostupan za narudžbu u Hrvatskoj, a isporuke kreću vrlo skoro. U ponudi je jedna pogonska varijanta koju je moguće kombinirati s dvije razine opreme i četiri boje: bijelom, sivom, plavom i crvenom. Osnovna oprema "Core" u seriji između ostalog donosi aluminijske kotače od 19", panoramski stakleni krov, električno pokretana vrata prtljažnika, kameru za vožnju unatrag, grijana sjedala i presvlake sjedala od recikliranog tekstila. Bogatija verzija "More" na to još dodaje naplatke od 20", aktivni otvor za zrak na prednjem dijelu auta, kameru od 360 stupnjeva, grijani upravljač, selfie kameru i električno namjestila prednja sjedala presvučena umjetnom kožom.
Cijena osnovnog modela Core iznosi 37.990 eura, dok za bogatiji More proizvođač traži 40.990 eura. Auto, kao većina električnih automobila nije jeftin, no usporedimo li ove cijene s iznosima koje za slične automobile traži konkurencija mora se priznati da se Lynk & Co 02 doima prilično jeftinije od konkurencije.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.