Novi Tayron je nasljednik Tiguana Allspacea, no činjenicu da se mnogo više distancirao od od manjeg "brata" automobil potvrđuju njegovo novo ime i dizajn
Volkswagen je u listopadu predstavio novi Tayron. Automobil uskoro dolazi autosalone, a prije tržišne premijere dobili smo priliku isprobati kakav je novi SUV koji se u ponudi Volkswagen smješta između manjeg Tiguana i mnogo luksuznijeg i malo većeg Touarega. Može li Tayron biti alternativa za Touarega i koliko je drugačiji od bestselera Tiguana provjerili smo na međunarodnoj prezentaciji na francuskoj Azurnoj obali gdje smo odvozili prvih 300 kilometara s ovim automobilom.
Novi Tayron je nasljednik Tiguana Allspacea, no činjenicu da se mnogo više distancirao od od manjeg "brata" automobil potvrđuju njegovo novo ime i dizajn. Izvana je ovdje sve novo i veliki se SUV jasno razlikuje od svog malog brata. U kabini i ispod kože, srodnost postaje i više nego očita. Dizajn unutrašnjosti je praktično prenesen iz Tiguana, a osnova je MQB platforma.
Tiguan Allspace se od Tiguana razlikovao prvenstveno po većim dimenzijama i ponudi prostora, a tako je i kod novog Tayrona. S 479 cm dužine, 185 širine i 166 visine Tayron je vrlo velik SUV.
Što se tiče izgleda, ovo je klasični moderni Volkswagen dizajn iako su razlike u odnosu na Tiguana i više nego očite. Prednji dio izgleda veće i upečatljivije pogotovo u R-Line izvedbi. Visoka linija poklopca motora pretapa se u jednako visoku bočnu liniju koja se također jako razlikuje od Tiguanove. Tu ne mislimo samo na veću dužinu i veći zadnji prozor nego i na potpuno drugačije lukove blatobrana koji Tayronu daju drugačiji, malo "snažniji karakter".
Stražnjim dijelom dominira svjetlosna traka, kao i na drugim novim VW-ima. Kao i na Tiguanu, nema vidljivih završetaka ispušnih cijevi, no zato su svi drugi detalji straga drugačiji nego na Tiguanu, od grafike i oblika svjetala sve do upečatljivijeg odbojnika.
Iako je 11 centimetara kraći od Touarega, novi Tayron ga nadmašuje po ponudi prostora, što je jedan od najvećih prodajnih aduta ovog automobila i čini ga izravnim konkurentom Škodi Kodiaq. Na odličnim prednjim sjedalima koja se nude i kao još bolja Ergo-Active-Plus varijanta s grijanjem, hlađenjem i masažom lako je pronaći idealnu poziciju sjedenja bez obzira na to koliko ste veliki. Drugi red je izuzetno prostran, a tome pridonosi i klizna sjedala. Treći red sjedala također nudi razumnu ponudu prostora, barem kada drugim red sjedala nije gurnut potpuno natrag.
Prtljažnik je divovskog kapaciteta. Čak i u verziji sa sedam sjedala u njega stane čak 850 litara, a ako odaberete verziju s dva reda sjedala kapacitet će mu iznositi kolosalnih 885 litara. Nakon što se obore stražnja sjedala, u prtljažnik stane do 2090 litara, a s površinom od otprilike 2 puta 1 metar, prtljažni prostor je dovoljno velik da se u njemu čak improvizira priručni krevet pa Tayron može poslužiti i kao svojevrsni kamper. Malo se automobila, bez obzira na njihovu klasu, može pohvaliti s ovako velikim prtljažnikom.
Prvi dojam o materijalima i kvaliteti izrade je vrlo dobar. U tom pogledu je praktično sve preneseno iz Tiguana i ovdje nema nikakvih velikih novosti. Također, zahvaljujući dvostrukom staklu i poboljšanoj izolaciji Tayron je izuzetno tih automobil što samo potencira osjećaj luksuza.
Što se tiče dizajna unutrašnjosti on je gotovo identičan kao u Tiguanu. Tayron također ima dokazani MIB 4, četvrtu generaciju modularnog infotainment sustava. U U Tayronu središnji zaslon serijski ima 12,9 inča, a dostupna je i verzija od 15 inča. Tu su i instrumenti od 10 inča, veliki opcijski head-up zaslon i višenamjenski okretni kontroler kakav smo već vidjeli u Tiguanu koji unutar sebe ima još jedan mali zaslon. Pomoću njega moguće je upravljati s nekoliko funkcija kao što su glasnoća audio sustava, izbor načina vožnje i odabir atmosfera, odnosno ambijentalnog osvjetljenja i boja zaslona u automobilu.
Infotainment, kao i u Tiguanu, ali i novim Škodama Superb i Kodiaq radi vrlo dobro. No za razliku od Škoda Volkswagen je ostao pri svojim kliznim kontrolama za glasnoću i temperaturu ispod zaslona koje su sada konačno osvjetljenje, no ni to ih ne čini idealnim rješenjem.
Tayron ima prilično bogatu ponudu motora. Što se tiče benzinaca, uz početni 1.5 eTSI sa 150 KS, u ponudi su dvije izvedbe 2-litrenog motora sa 204 i 265 KS. Kod dizelaša kupci mogu birati između dvolitrene varijante od 150 KS i 193 KS. Snažnija varijanta je, kao i dvolitreni benzinci uvijek uparena s pogonom na sve kotače, a automatski DSG mjenjači su serija u svim izvedbama.
U Francuskoj smo isprobali nekoliko varijanti pogona. Osnovni dizel sa 150 KS pokazao se, iznenađujuće, sasvim dovoljnim za ovaj automobil, iako dvolitrene TSI verzije pružaju više užitka u vožnji i bolje performanse. Plug-in hibridi su također vrlo zanimljivo rješenje jer pružaju više od 100 kilometara kombiniranog WLTP dosega samo na struju. Na testnim vožnjama doseg nam je iznosio 85 kilometara u kombiniranoj vožnji, što je još uvijek vrlo prihvatljivo i dovoljno za dnevne potrebe većine vozača.
No po našem mišljenju Tayronu najbolje pristaje snažniji dizelski motor koji dolazi u kombinaciji s pogonom na sve kotače. Ima taman odmjerenu snagu i okretni moment za ovaj automobil, a u stanju je trošiti oko 6 litara prosjeku u realnosti, prilikom svakodnevne vožnje. Slabiji TDI u stanju je potrošiti i manje, a najsnažniji TSI se u pravilu zadovoljava s prosječno 8 do 9 litara na 100 kilometara.
Dobro poznati mjenjač s dvostrukom spojkom radi vrlo dobro. Promjene stupnjeva su brze i neprimjetne, osim u sportskoj vožnji kada mjenjač dolazi do svojih granica u najvećem VW-u u koji se trenutačno ugrađuje.
Ovjes Tayrona je još jedan dokaz da je Volkswagen savršeno ovladao ovom "disciplinom". Osobito s opcijskim ovjesom s dvoventilskim aktivnim amortizerima Tayron savršeno upija neravnine u svojim najkomfornijim postavkama i nevjerojatno "drži cestu" kada se odaberu najtvrđe postavke. No i običan ovjes kojeg smo isprobali u osnovnom TDI-u je odličan kompromis između udobnosti i dinamike koji nudi ponajbolje iz "oba svijeta". Upravljač je također odličan. Automobil precizno i manevrira kroz zavoje, dok upravljač pruža mnogo povratnih informacija. Na zavojitim francuskim brdskim cestama smo na trenutke zaboravljali kakvu vrstu vozila vozimo jer Tayron se na njih uklopio prirodno, poput nekog laganog modela sa sportskim ambicijama.
Iako smo ovaj automobil nekoliko puta usporedili s Touaregom on je daleko od njega u pogledu cijene. Konkretno za cijenu osnovnog Touarega možete dobiti dva Tayrona, a to dovoljno govori u prilog novog modela. Osnovna verzija s benzinskim 1.5 TSI motorom je trenutačno rasprodana pa je ulazni model u ovom trenutku 2.0 TDI sa 150 KS koji u osnovnoj Life opremi košta od 44.782 eura, dok je u osjetno bogatijoj Life Plus varijanti skuplji manje od 200 eura, što se čini najboljom ponudom. Varijanta s plug-in hibridnim pogonom starta od 45.754 eura, a u ponudi u Hrvatskoj je trenutačno još i snažniji dizel sa 193 KS. Ostale varijante motora postat će dostupne kasnije. Osim navedenih Life i Life Plus oprema, nude se još i ELegance, R-Line i R-Line plus.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.