Toyota Corolla Cross stigla je na europsko tržište krajem 2021. kao logičan dodatak između manjeg C-HR-a i većeg RAV4. No, za razliku od ta dva modela, koji su među najuspješnijima u svom segmentu, Corolla Cross u Hrvatskoj nikada nije imala jednak tržišni odjek. Prošle je godine prodano tek 174 primjerka, no Toyota vjeruje da će se dolaskom redizajna prodaja gotovo udvostručiti. Sudeći po dojmovima s prve vožnje automobila u Hrvatskoj i Sloveniji, razloga za optimizam definitivno ima.
Dinamičniji izgled po uzoru na RAV4
Najveće novosti vidljive su sprijeda. Corolla Cross sada ima preoblikovanu masku u stilu novog RAV4, s modernijim svjetlosnim potpisom i osvježenim odbojnikom. Straga su promjene blaže, ali novi odbojnik i svjetla s naglašenim horizontalnim linijama daju dinamičniji i čišći izgled. Dimenzije su ostale iste, 446 cm dužine, 183 cm širine i 162 cm visine, no proporcije djeluju skladnije.
Posebno mjesto u priči zauzima nova GR Sport oprema. Ona ne donosi samo kozmetičke detalje, nego i drugačiju prednju masku, sportske odbojnike, crne 19-inčne naplatke, sportski podešen ovjes i dvobojnu karoseriju. U unutrašnjosti su sportska sjedala i GR oznake, pa Corolla Cross u toj verziji izgleda i bitno ekskluzivnije.
Više kvalitete u kabini
Unutrašnjost je također doživjela vidljiv skok naprijed. Toyota je dodala mnogo više mekanih materijala, a nova središnja konzola donosi bolju ergonomiju i dodatne pretince. Serijski dolazi bežični punjač, a infotainment sustav je značajno poboljšan. Standard su 10,5-inčni dodirni zaslon i 12,3-inčna digitalna instrumentna ploča, a povezivost je osigurana putem bežičnog Apple CarPlaya i Android Auta.
Na razini tehnologije Toyota uvodi i Smart Connect sustav koji će omogućavati digitalni ključ i bežične nadogradnje, iako te značajke zasad još nisu dostupne u Hrvatskoj. Sve verzije serijski imaju Toyotin Safety Sense paket pomoći u vožnji, uključujući adaptivni tempomat, sustav zadržavanja trake, automatsko kočenje i prepoznavanje prometnih znakova.
Uvjerljiv u vožnji
Ponuda motora ostaje poznata, ali uz tehnički dorađene hibride pete generacije. Slabija izvedba koristi 1.8-litreni motor i nudi 140 KS uz pogon na prednje kotače. Snažnija verzija kombinira 2-litreni motor i elektromotor za ukupno 178 KS, a može se dobiti i s dodatnim stražnjim elektromotorom za električni pogon na sve kotače. Novost je i "Snow Mode" način vožnje za bolju stabilnost na skliskim podlogama, što će biti korisno u zimskim uvjetima.
Na testnoj vožnji isprobali smo verziju sa 140 KS. Dojam je da snage ima i više nego što brojke sugeriraju, a do izražaja dolazi i uravnotežen ovjes koji kombinira udobnost s dovoljno preciznosti za sigurnu vožnju. Upravljač je dobro odmjeren, kočnice predvidljive, a kvaliteta materijala osjetno bolja nego kod prethodnika. Kabina pritom nudi iznenađujuće mnogo prostora za dimenzije vozila. Prtljažnik ima obujam od 425 litara (390 litara u izvedbi s pogonom na sve kotače). Primjetno je i osjetno smanjenje buke u kabini.
Cijena i jamstvo
Toyota zadržava cijenu prethodnog modela. Početna izvedba s Luna razinom opreme i 1.8 Hybrid pogonom trenutačno košta 33.870 eura, što je prilično konkurentno s obzirom na bogatu serijsku opremu i hibridni pogon. Najskuplji model u ponudi (Executive, 2.0 Hybrid) košta 43.805 eura. Doplata za pogon na sve kotače je 2400 eura. Velika prednost ostaje i jamstvo od 10 godina.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.