Početna Auto 6035 pregleda

Vozili smo Peugeot 408: Nešto dosta drugačije

FOTO: Dubravko Kolarić

Mi smo ga imali prilike provozati među prvima na hrvatskoj premijeri koja je održana u Istri

Peugeot je prošlog ljeta predstavio svoj novi 408. Ne, ne radi se o modelu koji ima nekakve veze sa starim 408 i aktualnim 508, već o potpuno novom i prilično originalnom pojačanju u ponudi Peugeota. Fastback s obilježjima Crossovera koji je nastao na osnovi 308-ice sada je stigao u Hrvatsku, a mi smo ga imali prilike provozati među prvima na hrvatskoj premijeri koja je održana u Istri. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Iako je nastao na osnovi kompaktnog 308, novi 408 je s dužinom od 469 centimetara prilično je velik automobil. Model je neobičnog ali i vrlo originalnog dizajna, a u jednom spaja atraktivan izgled s dizajnerskim obilježjima SUV-a, agresivnu kupe siluetu i mnogo mjesta u unutrašnjosti. Peugeot je napravio zaista odličan posao kada je u pitanju dizajn i ovaj automobil privlači poglede gdje god se pojavio. Izgleda vrlo moćno i rijetko tko bi rekao da se radi o autu koji je srodan i zasnovan na "maloj" 308-ici.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Izvana je na prvom mjestu atraktivni dizajn, a unutra praktičnost. Kad je u pitanju ponuda prostora ovaj automobil je dimenziju iznad 308-ice, a čini se da je u tom pogledu bolji i od veće 508-ice. Veliki međuosovinski razmak od 279 centimetara jamči mnogo mjesta na stražnjoj klupi, a tu je i ogroman prtljažnik zapremine 536 litara. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče dizajna unutrašnjosti, on je praktično u potpunosti preuzet od 308-ice. Izuzetno moderno i atraktivno u kombinaciji maštovitim detaljima i kvalitetnim materijalima. Koncept unutrašnjosti je jedinstveni i-Cockpit s malenim volanom u koje se gleda iznad volana, a ne kroz njega, nešto od čega Peugeot ne odustaje već godinama. Instrumenti su posebna poslastica, digitalni i s 3D efektom izgledaju napredno, gotovo futuristički, ali su i vrlo pregledni te puni funkcija. 

Author: Peugeot foto: Peugeot

U oči upada i središnji dio prednjih armatura s atraktivnim infotainment sustavom. Ima zaslon dijagonale 10" i dodatni manji zaslon ispod njega koji služi za postavljanje virtualnih prilagodljivih tipki. Prilično praktično rješenje, no mišljenja smo da bi autu dobro došle i klasične komande za sustav klimatizacije. Infotainment sustav je vrlo jednostavan za korištenje te radi brzo dok je rezolucija zaslona vrhunska. Od ostale opreme valja istaknuti luksuzne detalje poput sjedala s masažom, Focal premium audio sustava ili infracrvenih termalnih kamera za noćnu vožnju.

 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se motorizacije tiče, ona je za sada dosta skromna. Dizela nema, a kupci mogu birati samo između jednog benzinskog motora i dva plug-in hibrida,. Benzinac je dobro poznati 1,2-litreni trocilindraš sa 130 KS koji serijski dolazi s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijevoza. Iako se na prvu čini da je to neadekvatan motor za ovaj auto, u praksi se pokazao više nego dovoljnim. Na putu od Zagreba do Motovuna i natrag autu u ni jednom trenutku nije nedostajalo snage, a s obzirom na zaista vrhunsku zvučnu izolaciju ne smeta ni zvuk motora. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plug in hibridni sutavi također su dobro poznati iz 308-ice i drugih modela Peugeota. Razvijaju 180 i 225 KS. Ponuda motora bit će uskoro proširena za potpuno električnu verziju,a nakon nje krajem godine stiže i blagi hibridni benzinac koji će imati 136 KS. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U vožnji nam se 408 jako svidio. Vrlo je udoban. Ovjes u zavojima djeluje malo mekše, no držanje zavoja je vrlo dobro, a na autocesti 408 djeluje "njemački" uvjerljivo. Još jednom ističemo vrhunsku zvučnu izolaciju zbog koje na autocesti često imate dojam da se vozite mnogo sporije od stvarne brzine. 

Author: Peugeot foto: Peugeot

Peugeot nudi tri razine opreme Allure, Allure Business i GT. Osnovni model s benzinskim motorom i automatikom košta od 33.945 eura, a cijena za najjeftiniji plug-in hibrid je 43.645 eura. Najskuplji modle u cjeniku je 50.515 eura.

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Đubrek

    Takav motor se koristi i u Opel Astri,s obzirom da je Opel dio PSA grupacije.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.