Mi smo ga imali prilike provozati među prvima na hrvatskoj premijeri koja je održana u Istri
Peugeot je prošlog ljeta predstavio svoj novi 408. Ne, ne radi se o modelu koji ima nekakve veze sa starim 408 i aktualnim 508, već o potpuno novom i prilično originalnom pojačanju u ponudi Peugeota. Fastback s obilježjima Crossovera koji je nastao na osnovi 308-ice sada je stigao u Hrvatsku, a mi smo ga imali prilike provozati među prvima na hrvatskoj premijeri koja je održana u Istri.
Iako je nastao na osnovi kompaktnog 308, novi 408 je s dužinom od 469 centimetara prilično je velik automobil. Model je neobičnog ali i vrlo originalnog dizajna, a u jednom spaja atraktivan izgled s dizajnerskim obilježjima SUV-a, agresivnu kupe siluetu i mnogo mjesta u unutrašnjosti. Peugeot je napravio zaista odličan posao kada je u pitanju dizajn i ovaj automobil privlači poglede gdje god se pojavio. Izgleda vrlo moćno i rijetko tko bi rekao da se radi o autu koji je srodan i zasnovan na "maloj" 308-ici.
Izvana je na prvom mjestu atraktivni dizajn, a unutra praktičnost. Kad je u pitanju ponuda prostora ovaj automobil je dimenziju iznad 308-ice, a čini se da je u tom pogledu bolji i od veće 508-ice. Veliki međuosovinski razmak od 279 centimetara jamči mnogo mjesta na stražnjoj klupi, a tu je i ogroman prtljažnik zapremine 536 litara.
Što se tiče dizajna unutrašnjosti, on je praktično u potpunosti preuzet od 308-ice. Izuzetno moderno i atraktivno u kombinaciji maštovitim detaljima i kvalitetnim materijalima. Koncept unutrašnjosti je jedinstveni i-Cockpit s malenim volanom u koje se gleda iznad volana, a ne kroz njega, nešto od čega Peugeot ne odustaje već godinama. Instrumenti su posebna poslastica, digitalni i s 3D efektom izgledaju napredno, gotovo futuristički, ali su i vrlo pregledni te puni funkcija.
U oči upada i središnji dio prednjih armatura s atraktivnim infotainment sustavom. Ima zaslon dijagonale 10" i dodatni manji zaslon ispod njega koji služi za postavljanje virtualnih prilagodljivih tipki. Prilično praktično rješenje, no mišljenja smo da bi autu dobro došle i klasične komande za sustav klimatizacije. Infotainment sustav je vrlo jednostavan za korištenje te radi brzo dok je rezolucija zaslona vrhunska. Od ostale opreme valja istaknuti luksuzne detalje poput sjedala s masažom, Focal premium audio sustava ili infracrvenih termalnih kamera za noćnu vožnju.
Što se motorizacije tiče, ona je za sada dosta skromna. Dizela nema, a kupci mogu birati samo između jednog benzinskog motora i dva plug-in hibrida,. Benzinac je dobro poznati 1,2-litreni trocilindraš sa 130 KS koji serijski dolazi s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijevoza. Iako se na prvu čini da je to neadekvatan motor za ovaj auto, u praksi se pokazao više nego dovoljnim. Na putu od Zagreba do Motovuna i natrag autu u ni jednom trenutku nije nedostajalo snage, a s obzirom na zaista vrhunsku zvučnu izolaciju ne smeta ni zvuk motora.
Plug in hibridni sutavi također su dobro poznati iz 308-ice i drugih modela Peugeota. Razvijaju 180 i 225 KS. Ponuda motora bit će uskoro proširena za potpuno električnu verziju,a nakon nje krajem godine stiže i blagi hibridni benzinac koji će imati 136 KS.
U vožnji nam se 408 jako svidio. Vrlo je udoban. Ovjes u zavojima djeluje malo mekše, no držanje zavoja je vrlo dobro, a na autocesti 408 djeluje "njemački" uvjerljivo. Još jednom ističemo vrhunsku zvučnu izolaciju zbog koje na autocesti često imate dojam da se vozite mnogo sporije od stvarne brzine.
Peugeot nudi tri razine opreme Allure, Allure Business i GT. Osnovni model s benzinskim motorom i automatikom košta od 33.945 eura, a cijena za najjeftiniji plug-in hibrid je 43.645 eura. Najskuplji modle u cjeniku je 50.515 eura.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Đubrek
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.