Početna Auto 4408 pregleda

Vozimo povratničku zvijezdu: Toyota Corolla je opet hit

Na sunčanoj Mallorci sjeli smo za upravljač nove Toyote Corolle
FOTO: Auto start

Na Mallorci vozimo novi japanski kompakt, 12. generaciju najprodavanijeg automobila na svijetu, koji nas je oduševio u svakome pogledu

Nakon dviju generacija  Aurisa, Toyota Corolla se vratila u punoj snazi. To ime sada osim limuzinske verzije ponovo nose hatchback i karavanska varijanta kompaktne Toyote. Prodaja nove Corolle u Hrvatskoj započinje 1. ožujka, no mi smo japansku zvijezdu već vozili na sunčanoj Mallorci.

Na sunčanoj Mallorci sjeli smo za upravljač nove Toyote Corolle | Author: Auto start foto: Auto start

Ovo je 12. generacija Corolle, najprodavanijeg automobila u povijesti. Dosad je proizvedeno čak 46 milijuna Corolla i to dovoljno govori o kako važnom je automobilu riječ. Na svjetskoj prezentaciji isprobali smo sve tri karoserijske izvedbe Corolle, a verzija s kosim stražnjim krajem najzanimljivija je kupcima u Hrvatskoj.

Na sunčanoj Mallorci sjeli smo za upravljač nove Toyote Corolle | Author: Auto start foto: Auto start

Nasljednik Aurisa osjetno je unaprijeđen u svim segmentima. Veliki koraci naprijed napravljeni su  glede dizajna, voznih značajki i približavanja premium segmentu po dizajnu i opremi, sve u skladu s obećanjem koje su Japanci dali prije nekoliko godina – “Nećemo više raditi dosadne aute”.

Na sunčanoj Mallorci sjeli smo za upravljač nove Toyote Corolle | Author: Auto start foto: Auto start

Koliko su se potrudili oko dizajna vidljivo je na prvi pogled. Corolla je, bez sumnje, jedan od najbolje dizajniranih kompakta na tržištu. Težište niže za jedan centimetar, 60 posto kruća konstrukcija i novi multilink ovjes jamstvo su boljega ponašanja u vožnji. Ovjes je udoban, ali vrlo 'sposoban', a upravljač daje mnogo povratnih informacija.

Na sunčanoj Mallorci sjeli smo za upravljač nove Toyote Corolle | Author: Auto start foto: Auto start

Toyota planira prodavati u Europi 78 posto hibrida, u Hrvatskoj oko 60 posto, a tome bi trebale doprinijeti nosivosti u vezi s hibridnim pogonom. Sustav s 1,8-litrenim benzinskim motorom unaprijeđen je, ima bolji odaziv na gas i manju potrošnju. Razvija 122 KS, a s njim Corolla do 100 km/h ubrza za 10,9 sekundi. Apsolutna novost je novi hibridni sustav s 2-litrenim benzinskim motorom i 180 KS, koji je osjetno živahniji od slabijega hibrida i omogućava uzbudljivu sportsku vožnju. Ubrzanje do 100 km/h traje 7,9 sekundi, a jurnjava otvorenim cestama pravi je užitak, što bismo inače teško mogli povezati s hibridnim pogonom. Slabiji pogon je tijekom testnih vožnji trošio 5,5 l/100 km, a snažniji točno litru više. Tu je i benzinska inačica s 1,2-litrenim turbomotorom, koja razvija 116 KS, no nju nismo imali prilike voziti. Dizelskih motora neće biti u ponudi.

Na sunčanoj Mallorci sjeli smo za upravljač nove Toyote Corolle | Author: Auto start foto: Auto start

U unutrašnjosti dominira velik dodirni zaslon, no, tipično u Toyotinu stilu – još uvijek ima mnogo tipki. Tu su i atraktivni i vrlo funkcionalni digitalni instrumenti. Mjesta je mnogo više nego u prethodniku, a dojam o kvaliteti materijala i izradi je mnogo bolji nego u Aurisu.

Na sunčanoj Mallorci sjeli smo za upravljač nove Toyote Corolle | Author: Auto start foto: Auto start

Dok je Corolla hatchback dugačka 437, karavan mjeri 463 centimetra. Najprostraniji je u klasi, a i prtljažnik velik – zapremina je čak 598 litara, automatska su vrata prtljažnika i poklopac dna prtljažnika se može okrenuti na dvije strane, jednu s tepihom i ukrasima i drugu s grubom gumom praktičnom za prevoženje prljavijih stvari ili kućnih ljubimaca. Karavan ima jednake motore kao i hatchback, a limuzinska verzija je ponuđena samo sa slabijim hibridom i benzinskim 1,6-litrenim motorom sa 132 KS. Iako se od limuzine očekuje najslabija prodaja u Europi, taj automobil je izuzetno atraktivan pa ga je na prvi pogled lako zamijeniti s nekom premium limuzinom iz srednje klase.

Na sunčanoj Mallorci sjeli smo za upravljač nove Toyote Corolle | Author: Auto start foto: Auto start

Osnovni hatchback bi trebao stajati 139.900 kuna (cijena još nije potvrđena), a najniža cijena za hibrid će biti 175.900 kuna. Karavanska verzija je 7000 kuna skuplja. Toyota planira ove godine prodati u Hrvatskoj oko 450 Corolla.

Na sunčanoj Mallorci sjeli smo za upravljač nove Toyote Corolle | Author: Auto start foto: Auto start

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.