Početna Auto 33 pregleda

Zaljubit’ se je lako, odljubit’ još teže

Toyota Aygo
Vidi galeriju 1/10
Zaljubit’ se je lako, odljubit’ još teže Zaljubit’ se je lako, odljubit’ još teže Zaljubit’ se je lako, odljubit’ još teže Zaljubit’ se je lako, odljubit’ još teže Zaljubit’ se je lako, odljubit’ još teže Zaljubit’ se je lako, odljubit’ još teže Zaljubit’ se je lako, odljubit’ još teže Zaljubit’ se je lako, odljubit’ još teže Zaljubit’ se je lako, odljubit’ još teže Zaljubit’ se je lako, odljubit’ još teže

Ne samo da je dobro osmišljen i odlično izrađen mali gradski auto, on je zbog bogatstva serijske opreme, a još više zbog pristupačne cijene od 69.900 kn iznimno zanimljiv

David Terai jedino što je zamjerao staroj generaciji AYGO-a je nedostatak „ljubavi na prvi pogled“. Upravo je tim riječima šef Toyotine momčadi za novi AYGO-a, na promociji krajem lipnja u Rotterdamu, označio nove atribute najmanjeg modela najveće svjetske auto kompanije. U NOVI AYGO zaljubit’ se je lako, a odljubit’ još teže, samouvjereno je na press konferenciji zborio Terai, svjestan da je upravo izgled bio njegov najveći hendikep. Tim prije, jer riječ je o bratu blizancu ljepuškastih Peugeota 107 i Citroena C1. I je li japanska verzija jednog te istog auta postala ne samo kvalitativno bolja, već i privlačnija? Iako o izgledu nije najpametnije prosuđivati, činjenica je kako je novi AYGO simpatičniji i oku zanimljiviji.

Japansko-francusko-češki city car u svim je izvedbama podvrgnut vizualnim izmjenama, no činjenica je da je face lifting na AYGO-u najizraženiji. Dimenzije mu nisu mijenjane, no novi AYGO ima proširen trag kotača i to za 8mm. Iako to ne nije mnogo, učinak je, uz nisko profilne gume, pozitivan. Motor je znani i pouzdani trocilindrični, lagani agregat. Uravnotežen je s vozilom, no teško se oteti dojmu da mu nedostaje malo više snage. Stoga je opravdano zahtijevati i nešto jaču konjicu ispod poklopca motora. Odgovor je za sada niječan i Toyota neće skoro ponuditi širi i snažniji izbor agragata. Kako god, valja znati kako i pri izboru agregata u velikoj mjeri vlada zakon spojenih posuda.

Na promociji u Rotterdamu otkriveni su posve novi atributi najmanjeg auta najveće svjetske auto kompanije – AYGO je veći, prostraniji, ekonomičniji, opremljeniji i jeftiniji.

Nekada je cilj proizvođača bio da svaka nova serija bude veća, brža i dopadljivija od prethodne. Tako je veliki broj stručnjaka neprestano radio na poboljšanjima performansi. U nekoliko je zadnjih godina to promijenjeno. Nastao je novi trend – downsizing. Svaka je nova serija morala stajati manje, a kupac je morao dobiti „više“. AYGO je odličan primjer takvog razmišljanja. AYGO je proizveden da bude zavodljiv – ali ne prebrz, da bude ekonomičan i da manje zagađuje okolinu – a da vlasnik u njemu uživa. I snaga i okretni moment i ubrzanje i maksimalna brzina, u skladu s oblikom i veličinom karoserije te potrošnjom i niskom emisijom CO2. Kad već nisu AYGO-u podarili nove agregate, Japanci su odlučili posebnu pažnju posvetiti „sportskom“ zvuku motora. Kozmetički je to u redu, no suštinski se ništa nije dogodilo. Iluzija sportskog štiha kojeg daje zvučna kulisa raspada se interijer djeluje mladenački i živahno, ali je primjetna upotreba kvalitetnijih materijala već s prvim većim izazovima. Isprobali smo i Aygo s „robotiziranim mjenjačem“. Savršeno, ponaša se poput automatskog mjenjača. Za prepuručit’ je, jer su njegove prednosti velike. Doplata je 7000 kn.

Prtljažnik je povećan za 29 l, a ukupni volumen na 168 l. Za mali auto solidno. Ne bi bio naodmet malo veći prtljažni prostor, no onda bi se u pitanje mogla dovesti niska cijena vozila. Veći prostor iziskivao bi i višu cijenu, lošiju ekonomičnost te slabije performanse. Veći prostor za prtljagu i putnike zahtjeva i jači motor, koji je teži i manje ekonomičan, a to opet traži veći spremnik za gorivo. Veći spremnik pretpostavlja veću težinu i traži još snažniji motor i tako u nedogled. Sve su to dobro znane dileme koje naprosto moraju poštivati elemenarni atribut koji krasi ovu klasu; racionalnost. Upravo su to razlozi koje su Japanci naglašavali pravdajući se samo jednim izborom među agregatima. AYGO je tu da ponudi prava rješenja za sve koji voze ponajprije u urbanim uvjetima. U tome su neprikosnoveni. Jednostavnost, kvaliteta, okretnost… u kombinaciji s petogodišnjim jamstvom glavni su aduti ove oktanske pridošlice.

Najopremljeniji mališan na svijetu

Novost je multimedijski sistem koji počiva na 18 cm velikom ekranu (7″) koji je spojiv sa raznim uređajima poput pametnih telefona. Na isti je moguće spojiti i ekran vašeg telefona (MirrorLink). Ono što je neobično za male aute je izuzetno bogata oprema. Novi AYGO je opremljen s kamerom za vožnju unatrag, uređajem za održavanjem brzine (Cruise control), uređajem za zadržavanje vozila prilikom
kretanja na uzbrdici (Hill Stop) te uređajem za gašenje motora na duljim zastojima u prometu i na raskršćima (Stop&Go). Sve je to serijski ugrađeno u novi AYGO – bez doplate.

Slaže se po vašoj volji

Ni cijenom Aygo nije nedostupan, a moguće ga je personalizirati i prilagoditi vlastitom ukusu. AYGO ima barem 10 različitih dijelova karoserije koji se lako mogu mijenjati i oblikom i bojom, uz simbolični trošak. Ako dodate i tri osnovne izvedbe i nekoliko boja, skoro svaki će AYGO biti drugačiji od ostalih.

Tehnički podaci

Toyota AYGO 1.0 VVT-i    
Cijena    osnovni model 69.900 kuna
Motor    3 cilindra benzinski
Obujam    998 cm³
Snaga    51 kW /69 KS pri 6000 o/min
Moment    95 Nm pri 4300 o/min
Mjenjač    ručni, pet stupnjeva
Maks. brzina    160 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h    14,2 sek
Potrošnja    3,8/5,0/3,6/100 km
Test    4,9l/100 km
Emisija CO2    95 g/km
Dimenzije d/š/v    3455/1615/1460 mm
Prtljažnik    168 litara
Masa    915 kg
Garancija    5 godina
Ocjena       8

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.