Kako do toga ne bi došlo, Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje tzv. koreliranoga modela mjerenja do 1. siječnja 2020. godine, poručuju iz HGK
Budući da početkom iduće godine u Europskoj uniji na snagu stupaju stroži standardi mjerenja emisija CO2 (WLTP), a upravo je emisija togA stakleničkog plina jedna od osnova za izračun oporezivanja vozila, i Hrvatskoj prijeti osjetno povećanje cijena vozila.
- Kako do toga ne bi došlo, Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje tzv. koreliranoga modela mjerenja do 1. siječnja 2020. godine. Naime, korelirani ili model NEDC 2.0 predložen je na razini Unije kao prijelazno rješenje - stoji u priopćenju Hrvatske gospodarske komore.
- Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje koreliranoga modela jer smatramo da je to nužna mjera za ublažavanje pada prodaje vozila - rekao je tajnik Udruženja Hrvoje Paver.
Paver napominje kako čak i korelirana metoda NEDC 2.0 povećava emisije CO2 u prosjeku 10 posto, a prema konkretnom izračunu na primjeru Nizozemske to podiže cijenu automobila 8,5 posto.
- No, to je i dalje prihvatljivije rješenje koje bi pomoglo da se ublaži udar novih standarda na tržište - poručio je Paver koji smatra da će i Carinska uprava i Ministarstvo financija uzeti u obzir njihov apel.
Podsjetimo, početkom godine Vlada je usvojila uredbu o posebnom porezu na motorna vozila, prema kojoj se ne plaća poseban porez na automobile do 150.000 kuna. S druge strane, naknade i razredi za emisije dizelskih i benzinskih vozila ostale su iste. Vlada je posebno odlučila rasteretiti vozila do 150.000 kuna jer čak 65 posto prodanih novih vozila je iz toga cjenovnog ranga.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.