BMW-u treba odati priznanje jer je sačuvao 'čist obraz' u globalnoj raciji na dizelske motore, koji su redom ‘padali’ zbog ‘muljanja’ štetnim ispušnim plinovima
No jesu li Bavarci u međuvremenu previše pazili na čistoću svojih motora pa su izgubili korak u odnosu na konkurente iz Stuttgarta i Ingolstadta i to na području kojim su poslovično dominirali? Riječ je o pogonskim agregatima, a BMW u svome portfoliju ima čak 62 priznanja za 'Motor godine' u različitim kategorijama, apsolutnu je pobjedu odnio sedam puta. Primjera radi, Audi/VW imaju 36, a Mercedes-Benz samo 13 titula.
Kako bi se uskladili sa sve strožim ekološkim standardima, proizvođači automobila nastoje u svoje modele implementirati različite oblike elektrifikacije. Koriste baterije, gorive ćelije i hibridne komponente, koje su u praksi još uvijek prihvatljivije i praktičnije od samo električnoga pogona. BMW je svojevremeno bio vodeći na području gorivih ćelija kao pogonskoga goriva, ali zbog velike cijene i brojnih poteškoća masovna primjena nije bila moguća. Međutim hibridni pogon, uz kvalitetno podizanje elektrifikacije na višu razinu, s praktičnog aspekta je najbolji međukorak prema napuštanju motora s unutrašnjim izgaranjem.
Blaga hibridizacija spaja dvije suprotstavljene vrijednosti, a takvo rješenje nameće se kao najprihvatljivije iz više razloga: nije skupo, tako se postiže od 15 do 20 posto manja emisija CO2, tehnološki je lako izvedivo jer ne zahtijeva novu platformu nego minimalne preinake. Dakle zadovoljava se komercijalni i ekološki aspekt. Stoga i ne čudi što je sustav napajanja od 48 V glavni Volkswagenov adut kada je riječ o Golfu iz osme generacije.
Čudno je što BMW nije na vrijeme prepoznao prednosti takvog električnog sustava, posebno jer komercijalno u prvi plan gura svoje 'X' modele. Audi i Mercedes su na tomu planu već daleko odmakli, što bi se na kraju moglo jasno odraziti na prodajne rezultate u njihovu korist.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.