Automobili postaju aktivan dio interneta. 'Visit' će stalno 'online', jer povezivost s internetom je ključan element elektrificirane i automatizirane vožnje
Automobil budućnosti bit će stalno povezan na internet, te će koristiti najnovije informacije s interneta kako bi putnike doveo do odredišta na još sigurniji, učinkovitiji i praktičniji način. Integracija u internet također omogućuje niz usluga povezanih s vozilima.
Istraživanja interneta pokazuju na ogroman tržišni potencijal sektora mobilnosti. Tako je tvrtka Bosch prije nekoliko tjedana premijerno predstavila sustav alarma temeljen na oblaku koji u roku od deset sekundi upozorava vozače ako se približava vozač u pogrešnom traku. Ovaj sustav upozorenja trebao bi se serijski početi proizvoditi tijekom 2016. godine. Već 2012. godine Bosch je započeo nuditi poboljšanu uslugu eCall (usluga pruža pomoć u slučaju nesreće) nekolicini proizvođača automobila.
Tvrtka Bosch je odlučila kako će se koristiti s dva glavna pristupa za povezivanje automobila na internet. Prvo, potpuno se iskorištava pametni telefon vozača. Uporabom integriranog rješenja mySPIN vozači mogu povezati svoje Android i iOS uređaje sa sustavom infozabave u vozilu. Odabrane aplikacije mogu se praktično upotrebljavati sa središnjeg zaslona vozila. Ova je tehnologija dostupna u modelima Jaguara i Land Rovera od 2014. godine.
Drugi pristup podrazumijeva opremanje vozila hardverom za povezivost u obliku jedinice za upravljanje povezivosti ili CCU-a (connectivity control unit). CCU prima i odašilje informacije s pomoću bežičnog modula opremljenog SIM karticom. Također prema potrebi može odrediti položaj vozila s pomoću GPS-a. Bosch nudi uređaje koji su posebno prilagođeni automobilima, gospodarskim vozilima, motociklima, vozilima kojima nije dopušten pristup autocestama.
Povezivost automobila s internetom također poboljšava učinkovitost vozila. Primjerice, precizni podaci o prometnim gužvama i cesti koja slijedi omogućuju optimizaciju upravljanja punjenjem u hibridnim i električnim vozilima duž odabrane rute. A budući da automobil razmišlja unaprijed, filtar dizelskih čestica može se regenerirati netom prije nego što automobil napusti autocestu, a ne u prometu s čestim zaustavljanjima i kretanjima koji slijedi. Povezivost također doprinosi praktičnosti, s obzirom na to da je ona preduvjet za automatiziranu vožnju.
Zajedno s podacima o vožnji i informacijama o okruženju vozila, povezani automobil također prikuplja podatke o radu pojedinih komponenti. Provlačenjem tih podataka kroz sofisticirane algoritme omogućena je preventivna dijagnostika. Primjerice, podaci prikupljeni iz mlaznice za ubrizgavanje mogu se provući kroz raspodijeljene algoritme u oblaku i vozilu radi predviđanja preostalog uporabnog vijeka određenog dijela. Moguće je trenutno slanje obavijesti vozaču ili servisu te pravovremeno dogovaranje termina u radionici. Na taj je način često moguće izbjeći skupe popravke, osobito za velika gospodarska vozila.
Međutim, povezivost ne završava ulaskom u servisnu radionicu. Mehaničari se mogu poslužiti odaslanim podacima o vozilu kako bi mnogo brže odredili cijenu rezervnih dijelova i rada. U budućnosti će u servisu koristiti tablet računala za pružanje određene vrste rendgenskog vida. Kad mehaničar uzme tablet i postavi ga, primjerice, ispod poklopca motora, slika kamere tableta sadrži sve potrebne informacije i uputa za popravak koje se odnose upravo na prikazano područje. Mehaničar može upravljati objektima putem zaslona osjetljivog na dodir i odabrati dodatne informacije. Na taj način proučavanje priručnika za servisiranje postaje prošlost.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.