Nakon punih četrdeset godina "Grobnička ljepotica" je dobila novu asfaltnu podlogu, a prvi su motociklistički rekordi uslijedili već nakon tri dana
Osvanuo je lijep i sunčan dan. Jesen je dolazila, ljetu se bližio kraj, a toga 17. rujna 1978. godine vrijeme je stalo. Bar što se ljubitelja motocikala i automobila tiče. Onih trkaćih. U samo tri mjeseca, uz pomoć vojske, izgrađen je impresivan objekt, novi oltar oktanskog sporta, nazvan “Grobnička ljepotica”.
Zašto ljepotica? Zato što je ta nova trkaća staza, prema riječima svjetskih motociklističkih zvijezda toga doba, koje su pojurile njome, tada bila najbolja na svijetu!
U bespuću ravnice s pogledom prema Platku, u prostranoj šljunčanoj dolini pružala se 'crna zmija' staze. Najnovija u svijetu, najzahtjevnija, duga 4168 metara, na najužem dijelu široka 10, na startnome pravcu 17 metara. Ljepotica s 18 zavoja i 450 metara dugom ciljnom ravninom u koju se dolazi s preko 200 km/h. Ta je nedjelja bila više od blagdana. Posebno za zaljubljenike u brzine. Uz ograde, osobito 'riječkog' i 'zagrebačkoga' zavoja, tiskalo se više od 100.000 ljudi!
Idila grobničkih utrka svjetskih prvenstava u motociklizmu trajala je 13 godina. Pobjednički su pjenušac na našemu Grobniku ispijali sve sami velikani i svjetski asovi poput Kennya Robertsa, Randya Mamole, Franca Uncinija, Freddya Spencera, Eddieja Lawsona, Waynea Gardnera, Kevina Schwantza te Waynea Raineya. Upravo je Rainey držao apsolutni rekord staze i to punih dvadeset godina, nakon čega ga je 2010. “skinuo” Slovenac Marko Jerman.
Četrdeset se godina pista eksploatirala i trošila, a nitko nije uložio novac da bi se obnovila. Pred sam kraj 'života', kad se čaša zaista prelila, zapuhao je “novi” vjetar na Grobniku. Pokrenuti su 'teški' strojevi i zahvaljujući nadljudskim naporima nadležnih, osobito direktora Zdenka Šantića i glavnoga 'tehničara' Roberta Žikovića te ostalih ništa manje vrijednih radnika, u samo tri i pol dana staza je doživjela preporod! Sa 7.500.000 kreditnih te 2,5 miljuna vlastitih sredstava na pistu je položen novi asfalt. Za asfaltiranje je bila zadužena talijanska tvrtka koja je, između ostalog, asfaltirala najbolje svjetske motodrome poput Sepanga i Misana.
Poslije dugih četrdeset godina opet padaju rekordi. Novi 'najbrži krug' uslijedio je tri dana po obnavljanju asfaltne podloge. – Posao je odrađen vrhunski, staza je 'ravna kao ogledalo' – izjavili su prvi trkači koji su je isprobali.
Iako još uvijek nema onoga pravog 'gripa' jer asfalt je još uvijek 'previše nov' i 'mastan', gume drže bolje nego ikada!
Podloga je sada s manjom gradacijom asfaltno-granitnoga miksa, koja sada iznosi 8,5 – 12,5 u odnosu na prijašnjih 16 – 20 milimetara. To omogućava puno duži vijek trajanja guma, uz jednako dobro prianjanje. Pun pogodak rekli bismo.
Ipak, da, fali još puno toga, poput moderne infrastrukture, novih objekata, boksova, parkirnoga prostora, tribina... Sasvim smo sigurni kako će jednoga dana i to doći. Potrebno je ne samo sa sportskog aspekta, već i turističkoga, gospodarskog te širega društvenog gledišta neprestano ulagati da bi 'Grobnička ljepotica' opet postala prava mlada dama u pravom smislu te riječi, kako bi na njoj ponovno zaredali veliki sportski događaji, poput onih koji su obilježili prošlost.
Prva velika manifestacija na Automotodromu Grobnik bit će 27. srpnja, kada na novi asfalt dolaze najbolji europski motociklisti iz prvenstva FIM Europe Alpe Adria, a nakon toga, 7. rujna, slijedi održavanje svjetskoga prvenstva utrka motocikala s prikolicom. Pozivamo sve ljubitelje automotosportova u Hrvatskoj da posjete legendarnu grobničku ljepoticu i sami se uvjere u sve njene čari.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.