Japanska kompanija prodala je u prvih devet mjeseci 7,49 milijuna osobnih auta te preotela prijestolje Volkswagenu, koji je u istom razdoblju pronašao 7,43 milijuna kupaca širom svijeta za svoje aute
Govorili su kako je Volkswagen poput tankera i kako neće osjetiti primljene udarce nakon otkrića zlouporabe s deklariranjem emisija dušičnih oksida jedno dulje vrijeme. Tvrdilo se kako će trebati mjeseci da se osjete posljedice te kako je tvrtka iz Wolfsburga poput najvećeg broda kojem treba enormno puno vremena da se zaustavi. Suprotno tim očekivanjima stigla je danas vijest iz Japana. Toyota Motor je objavila kako je sa 7,49 milijuna prodanih primjeraka auta vratila automobilistiško prijestolje kojeg je izgubila u lipnju.
Bolji poznavatelji prilika ipak ukazuju kako je u ovom slučaju još uvijek prisutan sindrom tankera te da Volkswagen i dalje bilježi fascinantne prodajne rezultate. To što ih je Toyota pretekla govori samo o usporednoj utakmici dva posve ravnopravna konkurenta. Bilo kako bilo ovi rezultati pristigli su samo dva tjedna nakon zahuktavanja afere s NOx plinovima. Iz Japana već stižu najave kako će godinu završiti s preko 11 milijuna prodanih primjeraka, što je gotovo 10 posto bolje nego prošle godine i što će biti najmanje u tolikom postotku bolje od drugoplasiranog. Očigledno da Toyoti pogoduje sve ovo što se događa s američkim otvaranjem Volkswagenove pandorine kutije. Tome u prilog idu i podaci s Volkswagenovog najvećeg tržišta, onog u Kini. Tamo su u prvih devet mjeseci izgubili 7,4 posto tržišta, no to nije zbog posljedica afere, već zbog usporavanja najvećeg svjetskog gospodarstva.
"Toyota će biti ovogodišnji No. 1", izjavio je Koji Endo, analitačar u Advanced Research Japan te dodao kako će "VW tek osjetiti posljedice američkih i svjetskih optužbi.” Jednako tako, Endo je skeptičan kad je riječ o oporavku kineskog tržišta auta, bar u sljedećih pola godine. Zanimljivo je i kako trećeplasirani General Motors pada za 1,9 posto. U prvih devet mjeseci prodali su 7,2 milijuna osobnih auta.
Kraj svih peripetija Volkswagena, japanska komapnija je u velikom uzletu jer upravo počinju s isporukama novog Priusa, hibrida od kojeg imaju velika očekivanja. Priželjkuju i deset posto veću prodaju ovog kompaktnog hibrida, a tu im je na raspolaganju i cijeli set novih proizvoda koje predvodi King of the road – posve nova Tolota Land Cruiser. Upravo zbog ova dva nadolazeća aduta Toyota je u prethodna dva mjeseca uposlila 1400 novih radnika u japanskim tvornicama.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.