Rast ukupne prodaje automobila je velik, no prosinac je u statistiku ušao kao prvi mjesec u kojem je pala prodaja nakon šesnaest mjeseci uzastopnog rasta u Europi
U 2023. godini u Europi (EU+UK+EFTA) je prodano 12.847.481 automobila. To je rast za 13,7 posto u usporedbi s 11.294.502 prodana automobila u 2022. godini. Rast je velik, no prosinac je u statistiku ušao kao prvi mjesec u kojem je pala prodaja nakon šesnaest mjeseci uzastopnog rasta u Europi. U prosincu je registrirano 1.048.727 vozila što je 3,8 posto manje nego u istom mjesecu 2022. godine.
Pokretači rasta za cijelu godinu bili su prije svega, Italija (+18,9%), Ujedinjeno Kraljevstvo (+17,9%), Španjolska (+16,7%) i Francuska (+16,1%), dok je Njemačka ostala na skromnijoj razini rasta od 7,3 posto. Sve ovo pokazuju podaci Europskog udruženja automobilskih proizvođača (ACEA).
Na europskoj razini ACEA je zabilježila najveći rast na nekim manjim tržištima ,među kojima je i naše. U Bugarskoj je prodaja rasla 31,5 posto, a u Hrvatskoj samo malo manje 31,3 posto u odnosu na 2022. godinu. Velik rast je zabilježen i u Belgiji (+30,1%), Grčkoj (+27,7%), Portugalu (+ 26,9%) i Cipru (+26,8%). Samo su Norveška (-27,2%) i Mađarska (-3,4%) zabilježile pad prodaje novih automobila.
Električni automobili su u 2023. dosegnuli tržišni udio od 15,7 posto, što je relativno mali rast u odnosu na 2022. godinu kada je on iznosio 13,9 posto.Ipak električni auti su po prvi puta prestigli dizelske koji su imali udio od samo 11,9 posto (lani 14,5%). Električni automobil tako su postali treći najprodavaniji u Europi, nakon benzinaca i hibrida. Benzincima je udio također malo pao, s 36,6% u 2022. na 35,7% u prošloj godini, dok blagi hibridi i klasični hibridi nastavljaju svoj rast ite su prošle godine držali 26,4 posto udjela (u 2022. iznosio je 23,4%).
Tržišni udjeli prema vrsti goriva u 2023. godini:
Benzin: 35,7%
Hibrid (MHEV+HEV): 26,4%
Električni (BEV): 15,7%
Dizel: 11,9%
Plug-in Hybrid (PHEV): 7,7%
Ostalo (LPG, metan, etanol, vodik): 2,5%
Marka s najvećim rastom u 2023. je Tesla s impresivnim povećanjem prodaje od 56,9 posto, a odmah iza nje slijede Lexus (+53,6%), Alfa Romeo (+52,1%), Suzuki (+41,6% ) i Cupra (+40,9%). Također su dobro prošli Smart (+30,8%), Mazda (+30,2%), Land Rover (+27,1%) i Škoda (+26,3%). S druge strane, u padu su Mitsubishi (-25,1%), Honda (-9,8%), Fiat (-3,4%), DS (-3,1%), Citroën (-1,5%) i Jaguar (-0,4%).
Najveći rast prodaje po markama u 2023. godini:
Tesla (+56,9%)
Lexus (+53,6%)
Alfa Romeo (+52,1%)
Suzuki (+41,6%)
Cupra (+40,9%)
Smart (+30,8%)
Mazda (+30,2%)
Land Rover (+27,1%)
Škoda (+26,3%)
Nissan (+23,1%)
Jeep (+22,6%)
Najveći pad prodaje po markama u 2023. godini:
Mitsubishi (-25,1%)
Honda (-9,8%)
Fiat (-3,4%)
DS (-3,1%)
Citroën (-1,5%)
Jaguar (-0,4%)
Ako se umjesto toga pogledaju tržišni udjeli po automobilskim grupacijama i koncernima na vrhu je uvjerljivo Volkswagen grupa s 25,9% europskih registracija, a slijede ga Stellantis (16,6%), Renault grupa (9,7%), Hyundai grupa ( 8,6%) i BMW Grupa sa 7,1%. Slijede Toyota Grupa (6,9%), Mercedes-Benz (5,5%), Ford (4,0%) i Tesla (2,9%).
Broj prodanih auta u 2023. po grupacijama:
Volkswagen: 3.324.705
Stellantis: 2,128,625
Renault: 1.242.293
Hyundai grupa: 1.106.467
BMW: 913.955
Toyota: 888.770
Mercedes-Benz: 710.433
Ford: 518.371
Tesla: 366.326
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.