Početna Magazin 607 pregleda

Evo otkud dolaze najprodavaniji automobili u Europi

FOTO: Canva

Nekad su to bile Njemačka, Francuska, Italija... No tvornice najprodavanijih automobila sada raspršene po cijelom kontinentu, pa čak i u Africi i Aziji

Još prije nekoliko godina su Njemačka, Italija, Francuska i Velika Britanija bili najjači proizvođači automobila u Europi, no danas se situacija dramatično promijenila, a kolijevke automobilske industrije morale su ustupiti svoje mjesto drugim državama koje sada dominiraju proizvodnjom. 

Dovoljno je samo uzeti najprodavanije modele u 2024. i postaviti ih na zemljopisnu kartu, tamo gdje su proizvedeni, da shvatimo da su tvornice najprodavanijih automobila sada raspršene po cijelom kontinentu, pa čak i u Africi i Aziji. Primjerice, Dacia Sandero uglavnom se proizvodi u Maroku, Volkswagenov bestseler T-Roc dolazi iz Portugala, a Renault Clio se sklapa u Sloveniji i Turskoj...

Author: Dacia foto: Dacia

Dacia Sandero

Pogledajmo situaciju detaljno i krenimo od najprodavanijeg automobila 2024. godine, Dacie Sandero, koja je prošle godine zabilježila 268.101 novih registracija. Standardna Dacia Sandero proizvodi se u Sjevernoj Africi, točnije u Maroku, u tvornicama Renaulta u Tangeru, velikom lučkom gradu u blizini Gibraltarskog tjesnaca, u tvornici Somaca u blizini Casablance. Neki primjerci Sandera dolaze iz Španjolske, a dio Sandera Stepway iz tvornice Dacie u rumunjskom Mioveniju. 

Author: Renault foto: Renault

Renault Clio

Renault Clio, drugi najprodavaniji auto Europe u 2024. (216.317 novih registracija), francuska je ikona, ali danas se proizvodi samo u Sloveniji i Turskoj. Najvažnija proizvodna lokacija za Clio je tvornica Revoz u Novom Mestu. Drugo mjesto proizvodnje popularnog Renaulta je tvornica Renault Oyak u Bursi, velikom gradu nedaleko od Istanbula.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Volkswagen Golf 

VW Golf godinama je najprodavaniji automobil u Europi i jedan je od najprodavanijih modela u povijesti. Godine 2024. morao se zadovoljiti trećim mjestom na europskoj ljestvici s 215.715 prodanih primjeraka. Ovaj automobil je jedan od rijetkih bestselera koji je ostao na svojoj povijesnoj proizvodnoj lokaciji. Svi Golfovi koji se prodaju u Europi proizvode se u Wolfsburgu. Tvornica u Wolfsburgu u Njemačkoj uvijek je proizvodila Golf, od prve generacije 1974. godine. No 2027. godine očekuje se da će se proizvodnja Golfa preseliti u Meksiko.

Author: Tesla foto: Tesla

Tesla Model Y

Tesla Model Y najprodavaniji je električni automobil u Europi u 2024. godini, a praktički svi automobili registrirani na starom kontinentu izašli su iz tvornice Giga Berlin u njemačkom Grünheideu. Njemačka tvornica, također poznata kao Gigafactory 4 ili Gigafactory Berlin-Brandenburg, radi od 2022. godine i ima godišnji proizvodni kapacitet od gotovo milijun automobila. 209.214 modela Y registriranih prošle godine samo su djelić onoga što Teslina tvornica u Berlinu može proizvesti.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Volkswagen T-Roc

Dom Volkswagen T-Roca je Portugal, točnije tvornica Volkswagen Autoeuropa u Palmeli, gradu udaljenom 40-ak km od Lisabona. Osnovana 1991. godine sporazumom između Volkswagena i Forda , tvornica Palmela počela je proizvoditi Sharan i Ford Galaxy 1995. godine i proizvela je više od 4 milijuna vozila do danas. Od 2027. tamo će se proizvoditi i serijska verzija malog električnog automobila ID.1. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Peugeot 208

Još jedna Francuska ikona više se ne proizvodi u matičnoj državi. Peugeot 208 se proizvodi u Africi i u Španjolskoj. Najviše Peugeota 208 uglavnom dolazi iz Maroka, tvornice u Kenitri koja može proizvesti više od 200.000 vozila godišnje. Ova Stellantisova tvornica također proizvodi Citroen Ami , Fiat Topolino i Opel Rocks. Električni Peugeot e-208 proizvodi se u španjolskoj Zaragozi, gdje će Stellantis proizvoditi LFP baterije za električna vozila koncerna od 2026. nadalje, na temelju sporazuma s kineskom tvrtkom CATL.

Author: Toyota foto: Toyota

Toyota Yaris Cross

Najprodavaniji japanski auto u Europi ne dolazi iz Japana već iz Francuske. Proizvodi se u Onnaingu, mjestu udaljenom više od 200 km od Pariza, blizu belgijske granice.
Tu se nalazi tvornica Toyota Motor Manufacturing France, poznata i kao Toyota Valenciennes, jedina tvornica japanskog automobilskog diva u Francuskoj. Posluje od 2001. godine i već je proizvela 5 milijuna automobila.

Author: Škoda foto: Škoda

Škoda Octavia

Najprodavanija Škoda u Europi, Octavia, je kroz svoju gotovo 30-godišnju povijest ostala vjerna glavnoj tvornici u gradu Mlada Boleslav. Limuzinska Octavia i Octavia Combi proizvode se u povijesnoj češkoj Škodinoj tvornici u kojoj je od 1905. godine proizvedeno više od 15 milijuna automobila.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dacia Duster

Dacia Duster je drugi najuspješniji auto marke i, kao i Sandero, ima nekoliko proizvodnih lokacija. Većina proizvodnje odvija se u tvornici u Mioveniju u Rumunjskoj. Proizvodni kapacitet tvornice je više od 300.000 auta godišnje. Za tržišta u Turskoj i neke druge države diljem svijeta, Dacia Duster se proizvodi u Turskoj u tvornici Oyak Renault u Bursi. 

Author: Toyota foto: Toyota

Toyota Yaris 

Toyotu Yaris koja se prodaje u Europi proizvodi se u Francuskoj, u Onnaingu, istoj tvornici kao i Yaris Cross, ali i u Češkoj. Riječ je o tvornici Toyota Motor Manufacturing Czech Republic u Kolinu, 60 km istočno od Praga. Ona je otvorena 2005. godine i danas također proizvodi Toyotu Aygo X.
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.